Gå til innhold

Å invitere med barnas venner på aktiviteter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg en helt fersk på dette, men fireåringen har i det siste spurt om å få ta med seg venner når vi skal noe. Og da lurer jeg på; Om vi f eks inviterer med en venn på Tusenfryd, badeland etc, er det forventet at vi betaler da? Jeg mener å huske fra jeg selv var liten at jeg fikk med penger hjemmefra til sånne ting, men nå vet jeg ikke hvor vanlig det er.. Så, hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke invitert med uten å tenke at jeg da måtte betale for vedkommende også.

Samtidig hadde jeg aldri sendt mitt eget barn på aktiviteter med andre uten å sende med penger til å betale.

Skrevet

Foreldrene skal betale synes jeg.

Anonym poster: 8bc1bd7a4574918f5a36bb737398297b

Skrevet

Har dere et ekstra bilstol til venner da? Eller låner dere dems bilstol?

Anonym poster: 16cbe181c88fd134370ee5c406d1aae4

Skrevet

Hvis jeg inviterer med barnas venner feks på kino regner jeg med å betale for barnet også. Som forelder ville jeg sendt med mitt barn penger om hun ble invitert.

Skrevet

Dersom dere inviterer må jo dere betale.

Anonym poster: 607d9660df50204406d387b74b0ac69e

Skrevet

Har hatt med meg kompiser av barna på Mc Donalds og Tusenfryd, og da har jeg betalt, mens foreldrene har sendt med penger. Jeg som inviterer og da betaler jeg :)

Skrevet

Vi sender alltid med penger når våre blir invitert, og venner av barna pleier å få med seg penger om vi inviterer.

Gjest FinogFjong
Skrevet

Den som inviterer betaler. Den som blir invitert spanderer godteri.

Skrevet

Som flere her sier, jeg hadde betalt for barna vi inviterer med. Men hadde sendt med barna mine penger om de hadde blitt invitert bort på noe.

Men når det er snakk om litt dyre ting som Tusenfryd og sånt kan det gody være jeg hadde brukt noe av pengene barnet hadde med seg..

Skrevet

Nå har ikke jeg barn i den alderen enda. Men tenker det kommer litt an på settingen.

Hvis du inviterer med barnet og barnet bare spør foreldrene om å få lov om å bli med, tenker jeg det er naturlig at den som inviterer betaler.

Dersom du litt i hemmelighet uten at barna vet om det, snakker med foreldrene først, og lurer på om kanskje datteren deres kunne tenkt seg å vært med på tusentfryd eller hva det skulle være, så tenker jeg at foreldrene har mulighet til å tenke på det og vurdere i forhold til feks kostnad uten at barna er involvert. Og da er det naturlig at denne jentas foreldre også betaler for henne selv om hun på en måte er invitert, dersom hun da ønsker å bli med hvis foreldrene har godkjent det. Tenker at litt slik er det jo i andre settinger i livet også. Jeg betaler ikke for mine venners kinobiletter selv om jeg spør om vi skal se en film, regner med de da tar det som selvfølge at de betaler selv, de har jo mulighet til å si nei. Men dersom jeg hadde overrasket dem med en invitasjon til helaften med kinobesøk og popcorn, så hadde jeg selvsagt betalt for alle.

Anonym poster: cc43a80b0e4bb59a1775f0e71d860911

Skrevet

Jeg sender alltid med barna penger eller tilbyr penger til foreldrene når barna blir bedt med på noe. Her blir ofte kino og lekeland spandert, men dyrere ting som feks Tusenfryd syns jeg foreldrene bør sende med penger for egne barn.

Men ber jeg andres barn tar jeg alltid med i beregningen at jeg betaler for de.

Anonym poster: ce971e4c71333b9c40547ad0d9acae6b

Skrevet

Uff, fikk litt vondt i magen av denne tråden her kjente jeg :( Vi har veldig dårlig råd for tiden. Vi tar gjerne med barnas venner på ting, men ikke på ting som koster noe eller koster mye. Mer at vi tar dem med på turer, griller, åpen hall osv. Og da kan vi jo selvsagt spandere på de en vaffel og sånt. Foreldrene til disse barna tar også med våre barn på ting av og til, og da har det også vært snakk om dyrere ting som bowling, lekeland osv. Vi har ikke sent med penger. Fordi har jeg faktisk ikke tenkt over det en gang fordi at jeg mener at når man inviterer noen med på noe, så betaler man. Det ville aldri falt meg inn å kreve at andre foreldre betalte for noe dersom vi inviterte med. Men nå begynner jeg jo å lure på om de andre foreldrene tenker ille om oss og om vi da bør avslå hver gang barna våres inviteres med på noe. Vi har faktisk ikke råd til å sende med dem penger til disse tingene...

Anonym poster: 038da11f8b3b839ab85474f3a97ec77e

Skrevet

Gjør som flere andre her, betaler hvis jeg tar med venner, men sender med penger hvis barnet blir invitert.

Anonym poster: 23811ba024ef259119ab8c71765301e2

Skrevet

Uff, fikk litt vondt i magen av denne tråden her kjente jeg :( Vi har veldig dårlig råd for tiden. Vi tar gjerne med barnas venner på ting, men ikke på ting som koster noe eller koster mye. Mer at vi tar dem med på turer, griller, åpen hall osv. Og da kan vi jo selvsagt spandere på de en vaffel og sånt. Foreldrene til disse barna tar også med våre barn på ting av og til, og da har det også vært snakk om dyrere ting som bowling, lekeland osv. Vi har ikke sent med penger. Fordi har jeg faktisk ikke tenkt over det en gang fordi at jeg mener at når man inviterer noen med på noe, så betaler man. Det ville aldri falt meg inn å kreve at andre foreldre betalte for noe dersom vi inviterte med. Men nå begynner jeg jo å lure på om de andre foreldrene tenker ille om oss og om vi da bør avslå hver gang barna våres inviteres med på noe. Vi har faktisk ikke råd til å sende med dem penger til disse tingene...

Anonym poster: 038da11f8b3b839ab85474f3a97ec77e

Alltid snakk med foreldrene og fortell at dere ikke har råd til å sende med penger. Kanskje de sier de skal betale da? Da skal du ha god samvittighet iallefall :)

Ellers får du si nei. Til slutt blir folk leie av å betale og ungene blir ikke invitert mer..

Anonym poster: 5a40a7aa45614483b77ccbd0571693ff

Skrevet

Jeg en helt fersk på dette, men fireåringen har i det siste spurt om å få ta med seg venner når vi skal noe. Og da lurer jeg på; Om vi f eks inviterer med en venn på Tusenfryd, badeland etc, er det forventet at vi betaler da? Jeg mener å huske fra jeg selv var liten at jeg fikk med penger hjemmefra til sånne ting, men nå vet jeg ikke hvor vanlig det er.. Så, hvordan gjør dere det?

Jeg sender alltid med dem penger. Dersom de skal være med noen på kino, bowling og byturer så sørger jeg for at de har penger til billett og nok lommepenger.

Har selv hatt med meg andres barn på kino f.eks. Kun ett barn som ikke hadde med seg penger i det hele tatt, alle andre har hatt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...