Gå til innhold

Kebabnorsk, grøss!

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Alle grupper har sine stammespråk, det er ikke verre enn det. De norske ungdommene som snakker "kebabnorsk" har null problem med språkbytte etter kontekst, så at det skal bry deg voldsomt kan jeg ikke se.

Det bryr meg faktisk veldig fordi jeg hører min gutt tar etter de andre guttene i klassen. Han vet ihvertfall nå at han ikke snakker sånn når jeg er i nærheten, men jeg vet jo ikke hvordan det er på skolen. Huff!!

Anonym poster: 44d5b41dbb1d146e5b6397d51a7af8dc

Hva er problemet? Han opparbeider seg tospråklig kompetanse, det er bare et pluss.

Kaller du å snakke kebabnorsk som å ha språklig kompetanse? Nå syns jeg faktisk synd på deg. Jeg syns det er synd at vårt norske språk forsvinner i vårt eget land. Ikke kom å klag når barna dine ikke kan skrive og snakke norsk når de går på Ungdomskolen

Anonym poster: 4a50479d4d61f3cecb5a2d5f2e572e57

Sett deg litt inn i multietnolekter og kodeveksling før du uttaler deg, les evt noe av Bente Ailin Svensen, Finn Aarsæther eller Jan Sverre Knudsen.

Og sånn litt på siden, hva tror du er oddsene for at MINE barn ikke skriver og snakker utmerket norsk, egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...