Gå til innhold

Til Elin eller brukermoderatorene

Anbefalte innlegg

Skrevet

De trenger ikke kutte det ut, men det er greit å vite hvilke kjøreregler som gjelder for BM`ene. Og så synes jeg de bør stå frem med nick. Jeg skjønner at det er vanskelig, men det er da ingen som tvinger dem til denne jobben, regner jeg med ;)

Anonym poster: cbb4190e16675c7ebda0988b0db62a03

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Brukermoderatorer som ingen vet hvem er og som ikke engang har egne brukermoderatorkonto. Er dette seriøst? Latterlig opplegg. Må bare le og si "ro dæ ned, glansvask" te meg sjøl :D

Jeg ler med deg :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Stakkars folk om alle skulle visst hvem de var da! Måtte jo fått hets døgnet rundt om de sto frem med nick. Sikkert en grunn til at det har blitt som det har blitt. Er jo ikke noe krise om man ikke har noe å skjule? Eller er dere redde for at folk dere egentlig er "venner" med her, er de samme som dere har slengt dritt til? :P

For det hadde jeg skjønt godt!

Skrevet

Det er greit at det er brukermoderatorer i andre forumer også, men de er da ikke anonyme. Syns det er ekstremt uprofesjonelt av et så stort selskap å operere med anonyme moderatorer. Vi burde fått vite nickene, og de burde alltid signere med nick i tillegg til ha tittelen på nicket / profilen.

Anonym poster: 10abaf922660d0a7297399453efb2b92

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dere som er så livredde for at noen dere ikke kjenner skal få vite noe om dere, hva har dere egentlig skrevet på profilene deres? Og hva har dere egentlig skrevet som anonym her?? Man trenger ikke legge ut livshistorien på info på et nettforum, bare så dere er klar over det.. Man kan også utvise normal folkeskikk selv om man skriver som anonym.

Man bør være litt paranoid på nettforum, da... Med utvidet tilgang kunne de f.eks. fått tak i e-postadressen min, og den ønsker jeg ikke å dele med en tilfeldig anonym moderator.

En ting er betalte ansatte som man kjenner identiteten til, brukermoderatorer blir noe helt annet.

Ikke at jeg tror det blir misbrukt, altså, jeg satser på at det blir bra med brukermoderatorer, jeg. :) Men alle burde ha en sunn skepsis til hvem som får tilgang til sin elektroniske informasjon.

Kjenner du identiteten til de som signerer med "IS-moderator"? Det kan jo for alt du vet være en far i bhg?

Det er jo derfor eposten min her er opprettet ene og alene til "slikt bruk" og at navn og nummer på ungene ikke stemme, men er lagt inn fiktivt....

Så ja, alle bør ha en sunn skepsis!

Gjest Frøken Regine
Skrevet

Brukermoderatorer som ingen vet hvem er og som ikke engang har egne brukermoderatorkonto. Er dette seriøst? Latterlig opplegg. Må bare le og si "ro dæ ned, glansvask" te meg sjøl :D

Stakkars folk om alle skulle visst hvem de var da! Måtte jo fått hets døgnet rundt om de sto frem med nick. Sikkert en grunn til at det har blitt som det har blitt. Er jo ikke noe krise om man ikke har noe å skjule? Eller er dere redde for at folk dere egentlig er "venner" med her, er de samme som dere har slengt dritt til? :P

Ingen krise. Bare veldig uryddig og fremstår som useriøst. Men hey, jeg har ikke noe å skjule jeg. Driter med døra åpen og er klar for det meste :D

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ingen krise. Bare veldig uryddig og fremstår som useriøst. Men hey, jeg har ikke noe å skjule jeg. Driter med døra åpen og er klar for det meste :D

Haha!! Neitakk, noe kan du ha for deg sjøl ;)

Skrevet

Nei, men det er allikevel noe annet. Men fersk som jeg er på forum, har jeg tatt lærdom av dette og skal i fremtiden bruke sunn fornuft i min ferd på nettet :)

Skrevet

Jeg tror dette blir en forbedring, synes mange her krisemaksimerer så det synger! :D

MEN. Jeg synes det var et merkelig opplegg at de skal svare anonymt??? Hvorfor kan ikke disse BMene få sine egne BM-nick? Det vil jo bli masse tull med anonyme BMer...

Folk som utgir seg for å være BM, men som ikke er det.

BMer som glemmer å signere med BM.

Osv

BMene må jo selvsagt ikke bruke sine vanlige nick, men egne BM nick. Da hadde det kanskje blitt litt mer proft.

Anonym poster: 3c9c4d4981fbcb45113e8459e4fa9eec

Skrevet

Man bør være litt paranoid på nettforum, da... Med utvidet tilgang kunne de f.eks. fått tak i e-postadressen min, og den ønsker jeg ikke å dele med en tilfeldig anonym moderator.

En ting er betalte ansatte som man kjenner identiteten til, brukermoderatorer blir noe helt annet.

Ikke at jeg tror det blir misbrukt, altså, jeg satser på at det blir bra med brukermoderatorer, jeg. :) Men alle burde ha en sunn skepsis til hvem som får tilgang til sin elektroniske informasjon.

Kjenner du identiteten til de som signerer med "IS-moderator"? Det kan jo for alt du vet være en far i bhg?

Det er jo derfor eposten min her er opprettet ene og alene til "slikt bruk" og at navn og nummer på ungene ikke stemme, men er lagt inn fiktivt....

Nei, men IS-moderator er en person som er ansatt og får betalt for å moderere på forumet. Vedkommende har da signert en kontrakt, og jeg går ut fra at det var en taushetserklæring inne i bildet der. Brukermoderatorene har ingen slik kontrakt, så hvis de får utvidet tilgang til brukerinformasjon e.l., er det større fare for misbruk. Igjen må jeg understreke at jeg ikke tror dette er noe som ville skjedd med nåværende moderatorer, men jeg mener det er mitt ansvar å sørge for at det ikke oppstår slike "hull" i en ny ordning, derfor spurte jeg spesifikt om dette på tråden om nye moderatorer i ris og ros-forumet.

Vær skeptisk, ikke paranoid kan jo være en grei rettesnor å leve etter... :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, men IS-moderator er en person som er ansatt og får betalt for å moderere på forumet. Vedkommende har da signert en kontrakt, og jeg går ut fra at det var en taushetserklæring inne i bildet der. Brukermoderatorene har ingen slik kontrakt, så hvis de får utvidet tilgang til brukerinformasjon e.l., er det større fare for misbruk. Igjen må jeg understreke at jeg ikke tror dette er noe som ville skjedd med nåværende moderatorer, men jeg mener det er mitt ansvar å sørge for at det ikke oppstår slike "hull" i en ny ordning, derfor spurte jeg spesifikt om dette på tråden om nye moderatorer i ris og ros-forumet.

Vær skeptisk, ikke paranoid kan jo være en grei rettesnor å leve etter... :)

Det er jeg enig i, og det hadde sikkert vært ryddigere om de fikk sin egen brukermoddiskonto. Men kanskje de vurderer etterhvert? Så hvertfall sånn ut.

Kan jo hende de har skrevet (evnt mailet) en kontrakt disse her og, det vites jo ikke.

Kom jo ganske tydelig frem at misbruk førte til utestening som moderator da. Stoler på at dette går fint :) Kanskje blir vi kvitt Jarle en gang for alle :P

Skrevet

Jeg tror dette blir en forbedring, synes mange her krisemaksimerer så det synger! :D

MEN. Jeg synes det var et merkelig opplegg at de skal svare anonymt??? Hvorfor kan ikke disse BMene få sine egne BM-nick? Det vil jo bli masse tull med anonyme BMer...

Osv

BMene må jo selvsagt ikke bruke sine vanlige nick, men egne BM nick. Da hadde det kanskje blitt litt mer proft.

Det er gode poeng, men retningslinjene er det admin som har bestemt.

Vi moderatorene skal heller ikke diskutere som det i en tråd, da er vi privatpersoner.

Denne tråden er vel et unntak fordi vi ønsker å oppklare disse tingene mens Elin er borte.

Igjen: det er 7 av oss, hver med eget nummer. Vi vet hvem de andre er (nicket, ikkenoe annet). Elin/admin vet hvem vi er og har personlig info om oss. Og vi har retningslinjer å forholde oss til som vi har "signert" på.

Det blir konsekvenser om vi bryter dem.

Brukermoderator 6 [i/i]

Anonym poster: 1cfa6033ee363a9d1ed56ce83940c64c

Skrevet

Tja, jeg ville i alle fall ikke giddet å være moderator under mitt eget nick på et forum jeg også var interessert i å delta på - og heller ikke hadde jeg giddet være moderator et sted jeg ellers ikke gadd å være. Så jeg imøteser med glede denne ordningen, dersom de får noen seriøse til å ta jobben skjønner jeg godt at de ikke vil avertere hvem de er, da er de jo døde som brukere.

Anonym poster: d73b17cb64759f2c281ec9d1a1a2ec56

Skrevet

Så teit. Synes hele opplegget her virker useriøst. Hvorfor kan man ikke bare si at det er 7 da? Dette er enda en grunn til å melde seg ut. Men så er det ikke sikkert at det er BM`er en gang som svarer her, så samma kan det være.

Da er det vel bare til å melde seg ut da!?!

Herre, at det er mulig å lage problemer og diskusjoner av ALT!!

Er du misfornøyd så forsvinner du. Ikke nødvendig å lage så drama av det.

Anonym poster: c74888b28095c82eca18472488172c85

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Dere som er så livredde for at noen dere ikke kjenner skal få vite noe om dere, hva har dere egentlig skrevet på profilene deres? Og hva har dere egentlig skrevet som anonym her?? Man trenger ikke legge ut livshistorien på info på et nettforum, bare så dere er klar over det.. Man kan også utvise normal folkeskikk selv om man skriver som anonym.

Litt off topic, men flott bilde av deg Hyachint! Jeg for min del lurer på om det er mer å tjene på å være moderator enn å selge brukte truser??

Skrevet

Haha, dette er skikkelig underholdning :D

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Dette går seg nok til, folk er alltid skeptiske til forandringer. Men jeg er enig i at BM burde ha egne BMnick, slik at man har kontroll på at de er den de utgir seg for. Ettersom vi tidvis har ganske mange troll her inne som liker å lage sin egen underholdning på de rareste vis. Men ellers er jo BM vanlig på forum, har vært det selv for noen år siden, og selv om det var et veldig trivelig forum, laaaangt unna anonymforumets "krasse hverdag", var det mye jobb og ganske trettende til tider. Så jeg har i hvertfall ingen frykt for at BMene skal finne noe spesiell underholdningsverdi i dette, jeg tror dette blir bra jeg! :)

Skrevet

Osv

Vi moderatorene skal heller ikke diskutere som det i en tråd, da er vi privatpersoner.

Denne tråden er vel et unntak fordi vi ønsker å oppklare disse tingene mens Elin er borte.

Igjen: det er 7 av oss, hver med eget nummer. Vi vet hvem de andre er (nicket, ikkenoe annet). Elin/admin vet hvem vi er og har personlig info om oss. Og vi har retningslinjer å forholde oss til som vi har "signert" på.

Brukermoderator 6 [i/i]

Får dere lønn?

Anonym poster: b32fdc13c9fd7b3bf4a8b2085c533633

Skrevet

Osv

Brukermoderator 6 [i/i]

Får dere lønn?

Anonym poster: b32fdc13c9fd7b3bf4a8b2085c533633

Bare i himmelen :)

Anonym poster: 127591570afd4147477e143bf0e86178

Skrevet (endret)

Brukermoderator 6 [i/i]

Jeg kan vel ikke være den eneste som får BSG-vibber av nummereringen dere har av BM-ene? :Dhttp://en.battlestar...File:NumSix.jpg

Det blir spennende å se hvem de siste fem moderatorene blir, som ikke vet det selv engang. ;)

Endret av minni75
Skrevet

Ha ha. nr. 7 er egentlig ikke her og brukermoderatorene svarer anonymt. Ser for meg at det blir mange falske moderatorer.

Venter spent på fortsettelsen. :D

hilsen nr. 8

Anonym poster: d71fb1fc0b056fdb3d696dad9bc943f0

Skrevet

BM 7 eksisterer ikke, vi vet i alle fall ikke noe om henne. Skjønner ikke hvorfor dere prøver å late som dere er noe dere ikke er?

BM #3

Anonym poster: 8f485e2960308728f62d8d832d360906

Skrevet

ja, de fleste forumer har bruker moderatorer og nei, det ender ikke "somregel godt" det som som oftest skjer er at der dannes en "klikk" på moderator forumet som har flotte diskusjoner der de formelig legger planer rundt hvilke brukere som er hvem og som fortjener å "bli sparket ut" osv...

så lenge disse brukermoderatorene er anonyme skaper det enda mere usikkerhet rundt det hele... de sier de kan ikke moderere tråder de selv deltar i, men hvem passer på? hvor lnag tid før dette moderator forumet blir fyllt med "sjekk tråden om XXXXXXXXXXX. jeg deltar, men kan noen fjerne XXX og XXXX?" tråder?

sorry, men med makt kommer misbruk, spesiellt når de med makt kan gjemme seg bak anonymitet.

Anonym poster: 0b0faa4102f10dcf68c3584ebf46da45

Gjest Frøken Regine
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere prøver å late som dere er noe dere ikke er?

BM #3

Endelig et svar i god moderatorstil. Dere lærer fort :D

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere prøver å late som dere er noe dere ikke er?

BM #3

Endelig et svar i god moderatorstil. Dere lærer fort :D

Det var nok ingen av oss :)

Bm 2

Anonym poster: 5e98bd277fda3599ced8a60ea63de1d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...