MammantilNurket Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Jeg er opptatt av å lage mat fra bunnen av - med et unntak: formkaker. Her fusker og juger jeg så det renner av meg: "Joda, denne browniesen/muffinsen er etter en gammel familieoppskrift fra min Tante Toro ... jeg mener Tora" *host* Kjæresten er en kakemons og jeg lurer litt på om jeg skal bake en kake (ikke muffins eller brownies) og sende med ham på kontoret i morgen siden det er fredag og han er så søt Problemet er at jeg er såååå spektakulært dårlig på å bake kaker (familien snakker fremdeles, med angst i blikkene, om "Den store og fatale gulrotkakemassakren" som fant sted 17.mai 1999). Mitt spørsmål er: 1) Har noen en idiotsikker kakeoppskrift til meg? (Bør kunne utføres av en apekatt med alvorlig funksjonsnedsettelse) 2) Kan noen anbefale en kakemix som er god? På forhånd takk for hjelpen
♥Madam Mim♥ Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 Jeg er god til å lage mat, men en håpløs baker :-) 1. Toro langpannekake, og toro sjokoladeglasur (2 pk). 2. Toro lys muffinsmiks, 3 epler, sukker og kanel på toppen i en paiform er seriøst verdens beste eplekake :-) Jada, her avslørte jeg mine fantastiske husmorkunnskaper :-D
<3 2G <3 Skrevet 25. april 2013 #3 Skrevet 25. april 2013 Har en enkel og god brownies. Sett ovnen på 175 grader. Ha papir i bunnen av en springform. Smelt 100g smør. Ha alle ingrediensene i en bolle og rør. Ha i formen og stek i ca 30 min. 100g smeltet smør 1,5 dl hvetemel 3 dl sukker 2 egg 1ts vaniljesukker 4 ss kakao 1 knivsodd salt. Kan ha i sjokoladebiter om du vil.
<3 2G <3 Skrevet 25. april 2013 #4 Skrevet 25. april 2013 Tror det er møllerens langpannekake jeg lager til bursdager. Glasur lager jeg av kakao, melis, smør og kaffe
2apekatter og en ... Skrevet 25. april 2013 #5 Skrevet 25. april 2013 Prøv den nye rett i formen kaka til toro. Kokos kake deig til å helle rett i formen og steike
MammantilNurket Skrevet 25. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2013 Takk for gode tips, damer Det ble sjokoladekake til å helle rett i formen. Den skal fylles med ferdig vaniljekrem og pyntes med Toro sjokoladeglasur og noe festelig sommerfuglpynt. The perfect crime .... moahahahaha!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå