Gå til innhold

Noen som får valium hos lege her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk idag, 25 stk, med beskjed om at dette var et engangstilfelle. Det synes jeg egentlig er ganske snevert sagt, for dette er en lege som ikke kjenner meg og historien min, virket som han trodde jeg var en rusmisbruker..

Jeg er 30 år og har en svært vanskelig fortid, med flere voldelige kjærester, sosial angst og muligens en ADHD diagnose. I perioder har jeg virkelig behov for valium, og misbruker de ikke på noen måte. Burde jeg dra tilbake til legen og diskutere med ham? Synes ikke det er riktig av ham å nekte meg et preparat som faktisk hjelper meg, selv om det finnes noen som misbruker disse medikamentene.

Jeg har tidligere fått 50 valium i mnd i over to år, men sluttet for to år side. Pga graviditet.

Anonym poster: 4a03f2b2afcba68b8d5db1524a9bd89b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du til denne legen igjen da? Hvis ikke ville jeg droppet det. Hvis ja ville jeg tatt det opp neste gang dere møtes. Tror det går automatikk i å si at resepten er engangstilfelle dersom de ikke kjenner historikken din. For alt denne legen vet kan jo du være en "resept-shopper".

Skrevet

Takk for svar. Jo, dette er dessverre fastlegen min, så må forholde meg til ham.. Bytte er helt umulig her jeg bor. :(

Noen flere med synspunkter..?

Skrevet

Det er klart at legen er skeptisk til å gi sterkt vanedannande medisin til eit ungt menneske. Det ville dei aller fleste legar vert.

Skrevet

Legen burde jo heller henvise deg til en psykolog. Å gå på valium er jo ingen løsning på sikt

Skrevet

Du burde være glad du har en fastlege som ikke bare skriver ut Valium til alle som vil ha. Når du har hatt et forbruk på 50 valium i måneden tidligere, så er det et høyt forbruk.

Anbefaler deg psykolog istedet for å dempe symptomene med piller.

Anonym poster: babe2ec3bf673e8f7231c4a0b954510a

Skrevet

Joda, forsåvidt. Og mener heller ikke at jeg skal ha 50 i mnd, men synes jeg kan kunne komme til ham når jeg har behov for det, istedet for å komme og tigge.. Hvor verdig er det?

Jeg går til psykolog også. HI

Skrevet

Uff, det er nok leger som skriver ut over lav sko og pas blir avhengig. Jobber i helsevesenet og har sett det ofte. Valium løser ingenting, du må heller jobbe med det som er problemet her. Vil han ikke henvise deg?

Anonym poster: 476a9ba0ab6dfdba8dc61cdfd822eecf

Skrevet

Så nå at du går til psykolog.

Anonym poster: 476a9ba0ab6dfdba8dc61cdfd822eecf

Skrevet

50 valium i mnd? Du tar altså HVER dag?

Fastlegen mener du er en junkie og hjelper deg ut av misbruket.

Anonym poster: aa99383c981e15718f650526cf3e5985

Skrevet

Nei, er over 25 dager i mnd, vel?

Junkie? Nei, er umulig å injisere valium.

HI

Skrevet

HI

Hæ?

Anonym poster: 942f07f1a03e5ea42acf60f4c8bedef4

Skrevet

Skjønner veldig godt legen din sin holdning. At du knasker valium som drops er veldig lite lurt og du er nok allerede mer avhengig enn du tror!

Anonym poster: be14666e9fba1567ae2429e1b945babb

Skrevet

HI

Hæ?

Anonym poster: 942f07f1a03e5ea42acf60f4c8bedef4

Hva skjønte du ikke? Hi

Skrevet

Skjønner veldig godt legen din sin holdning. At du knasker valium som drops er veldig lite lurt og du er nok allerede mer avhengig enn du tror!

Hehe.. Avhengig? Uten å ha spist en eneste valium på to år? :o

Skrevet

Du skriver jo i HI at du mener legen har et snevert syn som ikke vil tilby deg valium etter behov. Hvorfor i all verden legen gi deg apedop?

Skrevet

Når det finnes flere gode og mye bedre preparater så forstår jeg at han sa dette var et engangstilfelle.

Istedefor å tigge (det vil nok føles sånn) om fler valium, ville jeg spurt om det fantes et alternativ for deg.

Valium løser ingenting. Det finnes preparater som ikke er vanedannende, som er mye bedre enn det.

Hvorfor akkurat valium liksom.

H is du ikke har noen diagnoser satt enda, så er det hjelp du trenger fremfor tabeletter. Og har du adhd er det ritalin du skal ha ikke valium.

Kommer det fram at du har andre pryskiske lidelser, så får du andre medisiner og ikke valium. Hva er det for en tankegang og tenke seg tilbake til legen for å diskutere dette?

Herregud asså

Så for å svare på spørsmålet, ja, jeg får valium når jeg vil og trenger det mest. Men jeg tar heller disse andre preparatene som hjelper bedre. Men så har jeg 8 diagnoser, som følger av et helt usansynlig liv.

Be om hjelp, til å finne ut av deg selv slik at du kan fungere uten dette. Det er det beste for deg og eventuelle barn!

Anonym poster: fabb887664631f62a153f890365869e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...