Gå til innhold

Tiiiiidligste dere har vert på UL og sett noe ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag EGENTLIG 7+5, Men kunne ikkje sjå noke på UL, kun fostersekk.. Fekk då beskjed om at fosteret ikkje utvikla seg lenger, eller eg e tidligare på veg.. Noken som har opplevd lignande, og at det har gått bra ?

Skal på ny UL om 2 veke for å sjå.. Vil ha ett lite håp om at det går bra, sjølom eg har mine tvil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnet MA i feb og ny graviditet uten mens mellom ble jeg sendt til tidlig UL. Første gangen såg vi kun en liten "ert", ingen hjerteaktivitet, så var da Ca uke 5. Ny UL 9 dager etter viste en litt større "ert" med et hamrende hjerte. I forhold til størrelse 9mm ble jeg satt til uke 6 + 6. Må minne om at det er endel variasjoner i vekst tempo, så her er en viss feilmargin.

Skrevet

Jeg var på UL uke 6+6. Fikk da se en liten krabat med hjerte som banket. Men det er ikke alltid det starter så tidlig nei. Du kan også ha blitt gravid mye senere enn de først anslår :)

Skrevet

Det tidligste jeg har vært på ultralyd var i uke 9, og da så vi tydelig en liten kropp og et hode. :)

Jeg var på ultralyd såpass tidlig fordi jeg var gravid utenfor livmoren i mitt første svangerskap, så vi måtte sjekke at babyen lå der den skulle :) Og det gjorde hun !!! :D

Skrevet

eg testa svaaakt positivt 4 april.. ana egentlig ikkje kor langt eg eventuelt e no då.. første dag i siste mens var 2 mars, e den eg har rekna ut i frå, og då e eg 7+5 idag!

Men d eg har funne ut no sånn ca e fruktbare dager kan ha vert rundt 24-29 mars, for fant bilde på google av svak graviditetstest, og 10 dpo testen der, var like svak som min test 4 april.. :P

Men då skal eg jo vere rundt 6 veker no, og da kan en jo sjå noke ? Ana ikkje kor tidlig en kan teste positivt ?

Da meina eg *studere testen veeeldig* for å kunne sjå den andre streken.. Tok en test no, og den var sterk.. Men tester viser vel kanskje positivt sjølom det ikkje er liv ?

Skrevet

Testen er positiv lenge før det blir liv ja :) eller før hjertet begynner å banke ihvertfall.

Skrevet

Testen er positiv lenge før det blir liv ja :) eller før hjertet begynner å banke ihvertfall.

Ja, det veit eg jo.. Men det var det med kor tidlig testen kan vise positivt.. For om eg hadde eggløsning 25 mars f.eks, og testen var postiv 9 dager etter det ? Kan en sjå det så tidlig ?

Da er eg rundt 6 veke no, og da burde dei vel ha sett noke på UL. eller om det går an at testen er positiv eeenda tidligere, siden fostersekken var tom i dag. Kan det då gå an at eg e f.eks berre 4 veke på veg ? hehe.. huff, vart rotete det her.. Men eg skrive det eg tenker, og idag ekje haue mitt heilt i lodd.. Prøv å forstå den som vil :P

Skrevet

Ja det kan hende det. For med min første ble terminen flytta 10 dager senere enn hva jeg først forventet, i forhold til mensen osv, så da ble jeg gravid nesten rett før jeg venter neste mens på en måte. Hehe, dårlig på å forklare selv ;) bare ligger rett ut med kvalme :P hvis du ikke har sett noe i fostersekken så aner jeg ikke helt hvor kort du må være. Hmmm hva sa legen da? Eller gynekologen?

Skrevet

Med nr to så vi tydelig hjerte og en liten ert når jeg var 7+3 dager. Men denne gangen var jeg på ul en fredagog så stort sett ingenting og legen mente jeg var 4-5 uker! Kom tilbake tirsdag og på bare 5 dager hadde det skjedd utrolig mye! Da så vi en liten ert og hjerte som banket og samme lege sa da at jeg var 7+ uker...

Så jeg krysser fingrene for deg :) kan være et par dagers feilmargin på antall dager du har gått ut i fra og det er så utrolig mye som skjer på de dagene! Lykke til :)

Skrevet

Ja det kan hende det. For med min første ble terminen flytta 10 dager senere enn hva jeg først forventet, i forhold til mensen osv, så da ble jeg gravid nesten rett før jeg venter neste mens på en måte. Hehe, dårlig på å forklare selv ;) bare ligger rett ut med kvalme :P hvis du ikke har sett noe i fostersekken så aner jeg ikke helt hvor kort du må være. Hmmm hva sa legen da? Eller gynekologen?

Gynekologen sa ikkje noke anna en at enten e eg tidligere på vei, eller så e d slutt på utviklinga.. var der egentlig for å ta celleprøve greier... så bestilte ho ny ultralyd t meg... sa også at det ikkje var alle som blødde og måtte da få tabletter som gjor til det om det ikkje var noke der.. syns ho kunna venta med den infoen til neste ul!! Så da virka det som om at ho va sikker i si sak, og da mista eg håpet..

Skrevet

Med nr to så vi tydelig hjerte og en liten ert når jeg var 7+3 dager. Men denne gangen var jeg på ul en fredagog så stort sett ingenting og legen mente jeg var 4-5 uker! Kom tilbake tirsdag og på bare 5 dager hadde det skjedd utrolig mye! Da så vi en liten ert og hjerte som banket og samme lege sa da at jeg var 7+ uker...

Så jeg krysser fingrene for deg :) kan være et par dagers feilmargin på antall dager du har gått ut i fra og det er så utrolig mye som skjer på de dagene! Lykke til :)

Tusen takk for svar. Ga meg ett pittelite håp no :)) Gynekologen ville jo ha meg inn igjen neste veke, men eg sa to veke for eg ville gi minien litt tid på seg, for tenk om dei ga meg sånne tabletter, og det var liv.. ho gjekk helsigvis med på det.. men for meg e d aaaltfor lenge å vente, så søren og. .hehe jaja..:)

Skrevet

Tidligste jeg har vært på ul er 6+0 og såg da ei bønne med et hjerte som slo.. Men ei venninne av meg fikk beskjed om at det var ikke noe liv da hun var på ul 7+ noe.. De såg ingen ting. Jenta der er nå 4 år. :)

Lykke til neste uke.. Håper du får se et hjerte som slår da. :)

Skrevet

Var da jeg var 7 uker, men da mente legen at jeg bare var 6 uker. Han kunne allikevel si at det bare var et foster og at det var liv (jeg fikk ikke se noe, for jeg var under vurdering av abort). Tror ikke at jeg bare var 6 uker, for jeg vet unnfangelsestidspunkt, men noe mellom 6 og 7 uker kanskje. Er nå 25 uker :-) Lykke til! De vokser i rykk og napp så tidlig.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg var på UL 6+1 pga blødninger og fikk da beskjed om at to egg hadde festet seg, det ene større en det andre, men vi måtte bare vente og se det an en ukes tid om hvordan dette utviklet seg.

7+1 fikk jeg en stor blødning og fikk da beskjed på ny UL om at der ikke var noenting i livmoren, jeg hadde da spontanabortert. Syns dette var veldig rart da det kun var ferskt blod og ingen klumper, samt at blødningen stoppet opp.

4 dager senere var jeg på ny UL og da fikk vi se et bankende hjerte, en tvilling som hadde sluttet og vokse og et hematom i livmoren!

Jeg er 29+4 i dag og lillejenta i magen har det helt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...