Gå til innhold

Uenighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hode mitt kverner litt rundt dag. Jeg og samboer har vært sammen i tre år. Vi har hus sammen, han har fast jobb, jeg jobber fult, men har ikke fått fast enda. Jeg jobber i helsevesenet og er forsåvidt sikret jobb. Neste høst kommer det et tilbud om desentralisert utdanning her hvor vi bor. Det kommer jeg til å ta. Det vil ta fire år før jeg er ferdig. Då jobber jeg 50% og har makrellen i tillegg.

Vi snakker om barn av og til. Vi har begge lyst på, men har stor uenighet om når vi vil ha det. Jeg har sagt at jeg vil helst ha nå, eller om et par år. Vi er 27. Han har tidligere sagt at om vi ikke har fått barn før vil han ha når vi blir 30. Det har vært litt sårt for meg, men det går fint å leve med. Det sommer har forandret seg nå er at han vil vente til jeg blir ferdig med skole og vi har pusset opp huset. Vi vil da nærme oss stygt 35. Jeg ser da for meg at vi(jeg) er blitt så gammel at vi kommer til å ha problemer med å få barn. Han ser ikke problemet. Det han ser er at, nå har vi ikke så god råd og at huset ikke er ferdig.

Hva skal jeg si til han for at han skal forstå? Han tror vi kommer til å barn med en gang vi prøver. Selv har han eldre foreldre, på alder med mine besteforeldre. Denne utdanningen kommer også igjen annethvert år, så om jeg blir gravid kan jeg begynne igjen når det starter opp igjen.

Anonym poster: a1c94b0623a32b2c3ca3110b3f0f3f50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du tar sorgene på forskudd. Mine barn ble født da jeg var 33, 34 og 37 og alle kom på første forsøk!

Husk at statistikk ikke er noe annet enn statistikk!

Anonym poster: 13f1d8a63d44792e44660e0f439a2a68

Gjest sug lut
Skrevet

Ting kan ta tid - ingen grunn til å vente for det passer aldri uansett.

Ellers hengte jeg meg litt opp i denne makrellen?

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å vente. Kjenner flere som sliter med å bli gravide, da tar ting tid. Husk at eggløsningen stopper ca 10 år før du kommer i overgangsalderen, så er du uheldig å komme i overgangsalderen tidlig, så har du kanskje ingen bra egg igjen i midten av 30 åra. Mange som ikke vet dette.

Anonym poster: 9a6f69f05f1ca4369f07579e67b35c7b

Skrevet

Statistikk er statistikk ja, men jeg frykter nå at dette kan bli problem. Jeg har sagt til han at det aldri passer med barn, men det virker som han har sett seg litt blind på at det ikke passer nå med oppussing og at jeg ikke har denne utdanningen enda. I sommer hadde jeg det jeg tror var en sa, og det er også en av grunnene til at han ikke tror det er noe problem senere. Men kroppen forandrer seg mye på så mange år. Kanskje ikke for han som mann, men meg som kvinne. Jeg aner ikke hva jeg skal si til han før åt han skal forstå. Jeg vil jo ikke skremme han ved å slenge statistikker bordet heller.

Skrevet

Ja, hva er greia med makrellen? Fisker du? :)

Skrevet

Jeg er også nyskjerrig på makrellen :)

Skrevet

...men mener forøvrig at det ikke er noen hast. Jeg var godt over 30 da jeg fikk min første, ikke at det betyr noe for deg men....

Kan dere ikke komme til et kompromi, møtes i midten?

Skrevet

Makrell er best i tomat.. Fisker gjør jeg før sjeldent. Om du lurte på det :P

Vi kan forhåpentligvis møtes på midten, men jeg tror han må tenke litt på det. Vi har nå komt et stykke bare ved at vi er enige om å få barn en gang.

hi

Skrevet

Kjør på, både med barn og utdanning. Ikke no' problem.

Vi fikk barn mens jeg studerte, barnet født tidlig i mai, tok et par-tre eksamener i slutten av mai/tidlig i juni. Begynte igjen som fulltidsstudent i overgangen august/september, pappa tok gradert permisjon og var hjemme de dagene jeg var på skolen. Ikke no' problem. ;-)

Anonym poster: c1dcb5eb577cc4cb530a4409af7a2502

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...