Gå til innhold

Pasteurisert feta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..kan det spise når man er gravid, og varen er merket med pasteurisert kumelk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Listeria kan vokse i noen typer fetaoster, avhengig av hvordan fetaosten er produsert. Det generelle rådet er: Dersom du vil være på den sikre siden bør du unngå fetaost. Ønsker du likevel å spise fetaost, kan du ta kontakt med produsenten og forhøre deg om de har utført holdbarhetstester for listeria i produktet."

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_spise_fetaost

Skrevet

Dessverre...blir anbefalt å ikke spise feta:( noe av d jeg savner mest av mat som gravid. Spurte ei venninne som er jordmor om dette og fikk beskjed om å ikke spise d.

Skrevet

Rart de anbefaler så forskjellig. Min jordmor sier det ikke er noe problem å spise feta

Skrevet

Apetina skal være trygt, har lest at de sier selv at den er trygg for gravide da den er pasteurisert. Men det er en fordel at den er ganske nyprodusert, de grønne pakkene de har står det produksjonsdato på. Jeg har spist det lite som gravid og kjøper alltid en pakke som er nyest produsert. Og bare spis av den når den er nyåpnet, ikke dagen etterpå, da den kan begynne å utvikle listeria etter den er åpnet. Jeg hadde ikke kjøpt feta som ikke er produsert i Norge, som f.eks hos innvandrerbutikker.

Skrevet

Jeg har visst klart å fjerne innlegget mitt, :wub: men det er godt det er så kloke hoder her at dere kan svare likevel.. :D Tusen takk!!

Jeg vet fortsatt ikke helt hva jeg skal forholde meg til, men enn så lenge så holder jeg meg nok helt vekke! Det bare fristet såå veldig med den lille pk. med marinert feta med chili som ligger i kjøleskapet :P Åsså sto det jo at den var av pasteurisert kumelk.. sukk!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...