Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ventet nr to i desember og vet med meg selv at jeg snart må inn for å snakke om min forrige fødsel, hvis jeg skal klare å komme gjennom dette. Jeg vil ikke ha keisersnitt, men hjelp til å bearbeide den første fødselen og legge en plan for neste. Men så et det det at jeg ikke egentlig vil ha epidural, men allikevel så vil jeg det. Hvis jeg blir satt på drypp denne gangen også så skal jeg ha det, eller så drar jeg hjem og dropper hele fødselen ;) ville dere droppet epiduralen hvis fødselen går relativt normalt for seg?

Anonym poster: 14b015000b8a3bd669f740f7e48c96c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ventet nr to i desember og vet med meg selv at jeg snart må inn for å snakke om min forrige fødsel, hvis jeg skal klare å komme gjennom dette. Jeg vil ikke ha keisersnitt, men hjelp til å bearbeide den første fødselen og legge en plan for neste. Men så et det det at jeg ikke egentlig vil ha epidural, men allikevel så vil jeg det. Hvis jeg blir satt på drypp denne gangen også så skal jeg ha det, eller så drar jeg hjem og dropper hele fødselen wink.png ville dere droppet epiduralen hvis fødselen går relativt normalt for seg?

Hva var det som var traumatisk ved forrige fødsel?

Anonym poster: 0e959b7d81391bd76d8ad315af20593b

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor fort fødselen utvikler seg. I mange tilfeller så har man ikke tid til å sette epidural. du må nesten vente og se hva som skjer...

Hadde epidural med første men ikke med andremann. Andremann var satans vond fødsel helt til jeg fikk fødespinal, noe som tok de verste riene heldigvis. Denne gangen skal jeg heller ikke ha epidural, så mye styr synes jeg, men vil gjerne ha fødespinal.

men ingen vet hvordan en fødsel utarter seg, vi må nesten bare vente og se...

Anonym poster: 911b8f57cf5daf3595659b188c910e6f

Skrevet

min epidural opplevelse forrige gang var helt fantastisk og jeg vil veldig gjerne at de står klar og venter med nåla på parkeringsplassen ved sykehuset.

Skrevet

Jeg føler liksom at jeg "feiger ut" hvis jeg får epidural. Og jeg vet det ikke er slik, men klarer ikke å legge fra meg tanken at jeg er stolt av meg selv hvis jeg klarer det uten smertestillende. Jeg vet, helt sykt å tenke sånn.

HI

Skrevet

Si at du er åpen for det. Det er lurest å ikke planlegge så mye. Fødsel nummer to går ofte raskere, og er ikke sikkert du rekker det.

Har født 5 barn uten smertestillende (rakk ikke med de 4 siste) og ser ikke på det som noen bragd. Hadde gladelig tatt imot epidural om jeg hadde kunnet. Lykke til!

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg føler liksom at jeg "feiger ut" hvis jeg får epidural. Og jeg vet det ikke er slik, men klarer ikke å legge fra meg tanken at jeg er stolt av meg selv hvis jeg klarer det uten smertestillende. Jeg vet, helt sykt å tenke sånn.

HI

Da må du nesten bare finne ut hva som er viktigst for deg, hi.. Stoltheten eller en "mindre smertefull"fødsel..

Jeg har født to med epidural og to uten. Er ikke noe mindre stolt av de to fødslene uten. Jeg hadde med glede tatt epidural de to siste gangene også, men da var det ikke mulig..

Ta opp dette i samtalen med sykehuset, kanskje det er noen du kan snakke med som kan hjelpe deg med tankene dine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...