Anonym bruker Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Hvordan vet en når det passer å planlegge nr 2? Jeg vet at det ikke finnes et fasitsvar, men ønsker gjerne at noen kan fortelle hva som gjorde at dere valgte den avstanden som dere gjorde, og hvordan opplevelsen av neste svangerskap og barseltid var... Hvilken alder syns dere er passelig å ha mellom barna? Anonym poster: 92b5c30be8b7706985ab4ddd11157b9d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 Vi visste på mange måter på forhånd hvilken aldersforskjell vi ville ha. Nå gikk det ikke helt slik, da jeg ble uplanlagt gravid litt før vi hadde tenkt. Vi ville ha ca 3 år mellom barna, men det ble 2 år og 3 mnd. Nå er de 2 og 4 år og jeg syns fortsatt de er for tette i alder. Eldstemann sov dårlig til han var 2 år, så jeg gikk inn i ny graviditet og barseltid sliten, og ble bare mer sliten, veldig sliten. Hadde også eldste hjemme til babyen var 4 mnd, så var ingen rom for å hente seg inn igjen, full fart hele dagen, mistet også melken fordi jeg var så stresset og sliten. Var også et langt tyngre svangerskap enn første gang, da var jeg i toppform til siste dag. Mellom nr 2 og nr 3 blir det nok 3 1/2 år mellom om det går som vi tenker. Det som også avgjør om jeg skal bli gravid igjen denne gang er om jeg får meg fast jobb. Anonym poster: f0b877b5981de8847da60a52f8de6775
Gjest sussie77 Skrevet 25. april 2013 #3 Skrevet 25. april 2013 (endret) Ville ha to tette. Men når eldste kom så bestemte vi oss for ett. Men plutselig var jeg gravid og det ble to tette 20 måneder mellom. Helt perfekt. Har vokst opp med en tett bror og ville derfor ikke ha større alder forskjell. Ja det er hektisk i perioder, men de har stor glede av hverandre. Og å gå gravid med en aktiv 1 åring var også veldig slitsomt. Men når babyen kom så ble det faktisk mye lettere selv om yngste var en veldig krevende baby når hun var våken. Men hun sov mye da. Endret 25. april 2013 av sussie77
Pinnus Skrevet 25. april 2013 #4 Skrevet 25. april 2013 Her blir det 3år. Vi ville vente til eldste hadde gode rutiner på søvn, spising, kle seg litt selv, ha et godt språk og være litt selvstendig. Gi meg noen uker så skal jeg fortelle om det ble som vi hadde tenkt ;-)
Nr3_i_magen Skrevet 25. april 2013 #5 Skrevet 25. april 2013 Her ble det 4 år. Første kom i studiene så når vi skulle ha nr 2 ville vi ha mer penger enn engangsstønaden og ventet derfor til jeg hadde jobbet et år. Det har hele tiden vært veldig greit fordi storesøster er stor nok til å ta hensyn og til å gjøre ting selv, og så lenge det ikke er tvillinger synes jeg det er greit at den største får være størst. Nå, fire år senere, har de fremdeles masse glede av hverandre, og jeg ser ikke helt at det skal gi seg med det første. Nå er det en til på vei, så igjen blir det fire år mellom nest minste og minste... Men jeg skjønner de som velger å få tettere og. Det blir litt mer slitsomt i begynnelsen, og plutselig en del dyrere når alle begynner med fritidsaktiviteter nesten samtidig osv, og hvis du ser forbi problemet med at den største må få være størst har de sannsynligvis likere interesser og ferdigheter og kan leke fint sammen. Men det beste argumentet for meg med å få de tett må være at det ikke tar så lang tid før småbarnsperioden er over, eller egentlig alle perioder.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2013 #6 Skrevet 25. april 2013 Før jeg fikk nr. 1 ville jeg ha to tette, da hun ble født ville jeg egentlig vente noen år. Ikke fordi det var tøft med barn, hadde et veldig greit svangerskap, lett fødsel og barseltiden var ganske rosenrød. Nå er hun to år og er på god vei inn i trassalderen, men hun er allikevel ganske grei å ha med å gjøre Vi giftet oss i sommer, og det var vel igrunn det som gjorde at vi bestemte oss for at det var på tide med nr. 2. Begynte å tenke på at de skulle ha glede av hverandre også, og bryllupet virket som en naturlig tid å slutte med prevensjonen. Blir ca. 2,5 år mellom jentene våre, og det kan jo gå begge veier Anonym poster: 64d3bb3f99b7ffb2ed25641051142f8a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2013 #7 Skrevet 25. april 2013 Hvordan vet en når det passer å planlegge nr 2? Jeg vet at det ikke finnes et fasitsvar, men ønsker gjerne at noen kan fortelle hva som gjorde at dere valgte den avstanden som dere gjorde, og hvordan opplevelsen av neste svangerskap og barseltid var... Hvilken alder syns dere er passelig å ha mellom barna? Anonym poster: 92b5c30be8b7706985ab4ddd11157b9d Vi har kunnet planlegge alle tre barna våre, og det er 3 år mellom hvert barn.I våre øyne er det perfekt, fordi de er store nok til å forstå hva en baby er, at en baby tar tid, eravhengig av mamma etc samt at de snart selv slutter med bleie og så blir det lekekamerater når babyen blir større. Anonym poster: 7248e8c720d289f42a587bbeef36b63e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå