Anonym bruker Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Har en deltidsstilling som jeg ikke vil tilbake til etter endt permisjon. Hvis jeg sier opp i permisjonstiden,vil oppsigelsestiden vere den første mnd eller må man tilbake å jobbe den etter permisjon? og når man da registrerer seg som arb.ledig hos nav, får man arb.ledighets trygd med en gang etter permisjon eller må man vente de 3 mnd? Noen som vet? Kan tilføye at dette er en jobb i bar, dvs natt og helgarb. noe som ikke er så intresant etter at jeg ble mor! og at jeg leter etter noe annet! Anonym poster: 523da29db83c5f956e58f3c0a66f07b2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 Du kan si opp i permisjonen og slippe jobbe i oppsigelsestiden, det er ikke noe problem. Men karantenetiden hos nav slipper du ikke unna, den begynner når du har fått siste utbetaling med foreldrepenger. Om du har tenkt å gå arbeidsledig rett etter permisjonen må du også regne med at nav puster deg i nakken, det er mange som utnytter systemet på denne måten for å forlenge permisjonen sin på nav sin regning så de er gjerne strenge på kravet om at du må ha barnepass for å ha krav på dagpenger, du må møte på jobbsøkerkurs osv. Anonym poster: c40152c8a5d2accb840f580bc6add0d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå