Gå til innhold

Sterilisering av ammeskold etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter erfaring fra sist så tenkte jeg å ta med meg ammeskold på føden. Dette fordi jeg sist fikk så mye melk at jenta mi ikke klarte å få tak på puppen på grunn av at puppene var så sprengt, hun fikk ikke i seg melken og jeg ble sår og fikk ganke vondt både på selve brystvortene men selvfølgelig også pga sprengen.

Håper selvfølgelig at det skal gå greit uten skold, men vil være på den sikre siden...

Så det jeg da tenkte på er om jeg nå koker disse skoldene slik at de blir sterile og putter de i en frysepose e.l. Som jeg knyter igjen, vil de da holde seg rene nok til jeg kommer på føden? Kan jo skje alt fra i dag til om nesten 4 uker....

Endret av Queen_of_the_road*ny_spire
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gjort som du tenker, og eventuelt be personalet på føden om å koke de en ekstra gang. Eller høre hva de sier..

Skrevet

behovet for å sterilisere mellom bruk har jeg ingen problemer med å forstå, melkerester o.l., men når sterile ammeskjold legges i en pose... blir de da noe skitnere enn puppene? jeg vet at når jeg ammet verken kokte jeg puppene eller vasket dem med antibac...

Anonym poster: 7d270c95e9ffe50b878fe012aee0d13b

Skrevet

behovet for å sterilisere mellom bruk har jeg ingen problemer med å forstå, melkerester o.l., men når sterile ammeskjold legges i en pose... blir de da noe skitnere enn puppene? jeg vet at når jeg ammet verken kokte jeg puppene eller vasket dem med antibac...

Trenger man ikke å koke puppen altså? ;-) hvorfor fortalte ingen meg det sist?? Led meg jo gjennom flere minutter med puppen nedi en kaserolle med kokende vann jo..... ;-D hahahahaha...

Nei, du sier noe der... Blir nok litt tussete av dette babygreiene om hva de tåler og ikke... Er 5 år siden sist og er nok enda mer bekymret for ting denne ang enn da.. Hehe.. ;-)

Takk for svar! :-)

Skrevet

Trenger man ikke å koke puppen altså? ;-) hvorfor fortalte ingen meg det sist?? Led meg jo gjennom flere minutter med puppen nedi en kaserolle med kokende vann jo..... ;-D hahahahaha...

Nei, du sier noe der... Blir nok litt tussete av dette babygreiene om hva de tåler og ikke... Er 5 år siden sist og er nok enda mer bekymret for ting denne ang enn da.. Hehe.. ;-)

hehehe... kanskje har vi kommet over en av grunnene til at mange kvinner sliter med såre, sprukne brystvorter pga amming? koking av pupper må jo slite på både hud og vev ;)

i alt alvor... jeg tenker vel at sterilisering er for å fjerne for eksempel helsefarlige melkebakterier. men når disse er borte kommer de ikke poppende opp igjen i en pose uten at melk er tilstede?

jeg ville sterilisert dem nå, lagt dem bort og så skyllt bort støv og lignende før jeg tok dem i bruk første gang. og så selvfølgelig sterilisert dem etter bruk...

Skrevet

Jeg vasket mine i oppvaskmaskinen. Den holder jo 65 grader.

Skrevet

hehehe... kanskje har vi kommet over en av grunnene til at mange kvinner sliter med såre, sprukne brystvorter pga amming? koking av pupper må jo slite på både hud og vev ;)

i alt alvor... jeg tenker vel at sterilisering er for å fjerne for eksempel helsefarlige melkebakterier. men når disse er borte kommer de ikke poppende opp igjen i en pose uten at melk er tilstede?

jeg ville sterilisert dem nå, lagt dem bort og så skyllt bort støv og lignende før jeg tok dem i bruk første gang. og så selvfølgelig sterilisert dem etter bruk...

Ja, har kokt dem nå, skjoldene altså, litt tidlig å koke puppene enda, kan jo fortsatt gå iallefall tre uker enda... ;-)

Denne første gangen disse silikontingene skal kokes så er det vel for å fjerne ev. rester av diverse etter prduksjon o.l. tenker jeg.. Så nå ligger de i fødebaggen i en pose. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...