Gå til innhold

Bilsete nr.2 som kan festes på vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes dette? Altså noen bilseter fra 9 kg som også kan festes på et vognunderstell som nyfødtsetene kan.

Anonym poster: ecaff5732556590dd0d6d60f10fd5847

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, da de setene er såpass arbeidssomme å sette på plass, og det forringer sikkerheten å dra det inn og ut av bilen. Det er annerledes med babysetene som enten bare er å klikke på plass i basen, smekke på plass med iso-fixen eller dra selen rundt. Det tar 0,5-2 min. Å sette inn sete nr 2 tar sikkert minst 10 min. Tenk deg det etter en butikkrunde da ;)

Anonym poster: d35480ef6cff8f2ac7cb20c13ac62dbc

Skrevet

Aner ikke, men tror ikke det. Har ofte lurt på hvorfor folk gjør det, går rundt med babyene i bilstol istedefor vogn. Du vet det kanskje?

Skrevet

Noen syns vel kanskje det er lettere å bare flytte setet over på understellet:) Det ser merkelig ut da.

Hehe er veldig fornøyd med vogna vi har jeg, men tenker å dra til syden i sommer og det går jo ikke an å gå rundt med et digert bilsete om man skal ta f.eks. taxi. Derfor jeg tenkte at det kanskje fantes som en løsning. Finner jeg ikke en løsning på problemet så reiser vi ikke. Sikkerheten er viktigst:)

Skrevet

Noen syns vel kanskje det er lettere å bare flytte setet over på understellet:) Det ser merkelig ut da.

Hehe er veldig fornøyd med vogna vi har jeg, men tenker å dra til syden i sommer og det går jo ikke an å gå rundt med et digert bilsete om man skal ta f.eks. taxi. Derfor jeg tenkte at det kanskje fantes som en løsning. Finner jeg ikke en løsning på problemet så reiser vi ikke. Sikkerheten er viktigst:)

Ja, i en sånn situasjon skjønner jeg det. Aner ikke hva folk gjør på ferie jeg. Det er jo ganske vanlig å reise med små barn.. Så noen løsning finnes sikkert ;)

Skrevet

Vi bor i borettslag med parkering på utsiden og ikke ved huset. Veldig praktisk å kneppe bilstolen på vognunderstellet og så trille bort til bilen når vi skal på feks butikken og levere storebror i barnehagen. Har en blytung bilstol så det er upraktisk å bære den helt bort til bilen.

Jeg er superfornøyd med å ha muligheten til dette

kunne alltids hatt bilstolen stående i bilen og så ha henne i vogna fram og tilbake, men syns det er upraktisk når det er kaldt ute, ikke så godt å bli puttet i en iskald bilstol.. Om vi er ute på ærender er det veldig kjekt med denne løsningen også, om hun sovner i bilstolen blir hun ikke forstyrret av at jeg knepper stolen på understellet, om jeg putter henne i vogna istedenfor våkner hun ofte. Kan legge ned ryggen på bilstolen også slik at det ikke er noen problemer i forhold til ryggen hennes. Ser kanskje rart ut, men uvurderlig for meg!

Skrevet

Akta Graco Duologic2(0-18 kg) kan festes på enkelte Graco vogner. Men jeg vet ikke om det er så lurt å gjøre det med større barn. Det blir jo fort ustabilt.

Et veldig godt sete, men er på vei ut, så vet ikke om det er så lett å få tak i lenger.

Anonym poster: 7c242daaeffe918fb9c7cc32ecb3fcaf

Skrevet

Akta Graco Duologic2(0-18 kg) kan festes på enkelte Graco vogner. Men jeg vet ikke om det er så lurt å gjøre det med større barn. Det blir jo fort ustabilt.

Et veldig godt sete, men er på vei ut, så vet ikke om det er så lett å få tak i lenger.

Anonym poster: 7c242daaeffe918fb9c7cc32ecb3fcaf

Han er 10,7kg nå og blir sikkert 11 til sommeren. MEn babysetet er nå blitt for lite. Selene går under skuldrene så det er vel ikke mulig å ha med det til syden.

Skrevet

Hvilket "syden" skal du til? Noen land er flinkere på sikkerhet enn andre. Personlig tar vi som regel kollektivtransport i utlandet, da blir det mye det samme som her :-)

Skrevet

Har ikke bestilt tur enda, men jeg ønsker meg tilbake til Bulgaria:) Regner med det er dårlig sikkerhet der...

Skrevet

Har ikke bestilt tur enda, men jeg ønsker meg tilbake til Bulgaria:) Regner med det er dårlig sikkerhet der...

Jeg er ikke noe glad i å ta taxi i Bulgaria, hverken med barn eller uten ;) Men trenger du det? Hvor i Bulgaria da? Det meste i Sunny Beach er i gåavstand. Mellom Nessebar og Sunny Beach går det både buss og sånn by-tog, og buss mellom Sunny Beach/Nessebar og Burgas. I Varna er jeg ikke kjent dessverre....

Skrevet

Hva med fra flyplassen til hotellet da? Og kan jeg feste vogna i bussen? Dette er vel ikke så sikkert heller... Ja er Sunny Beach jeg vil tilbake til;)

Skrevet

På bussen fra flyplassen til hotellet må du nok ha barnet på fanget. Turbusser har sjeldent plass til vogner inne i bussen.

Du kan kontakte reiseselskapet og høre om de har bilseter til utlån som kan festes på bussen. På flyplassen har de også bilutleie. Mulig du kan leie bilsete gjennom dem?

Ellers er det mulig å bestille taxi med barnesete på taxiselskapets hjemmesider.

http://www.ekotaxiburgas.com/home/

Skrevet

Takk for info:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...