Gå til innhold

Åh, jeg blir helt gal av mitt uorganiserte hus!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det alltid ryddig og rent - på overflaten!.. Nedi skuffer og inni skap hersker det reneste kaos føler jeg. Særlig i leker og barnetøy er det kaotisk. Jeg aner ikke hva vi har, har altfor mye av noe, og mangler annet (særlig da av tøy)...

Ungene (4 og 1) har ikke så mye leker på rommene sine enda, og har alle klærne i kommoder på vaskerommet. Det er egentlig praktisk og greit siden vi også steller barna morgen og kveld på vaskerommet og har tannbørster, bleier og alt sånt der. Det har blitt sånn, da vi har god plass til stellebord på vaskerommet. Det er også sentralt plassert i huset, og det fungerer fint... Meen, det blir uansett så kaotisk!!

Jeg fatter ikke hvordan andre får det til jeg..

I stua har vi to puffer stappfulle av leker, to flettede kurver stappfulle av leker, og to skap stappfulle av leker, bøker, puslespill, lego-greier, klistremerker, tegnesaker, plastdyr osv osv osv...

Jeg har prøvd å sortere slik at det skal være en viss logikk i hva som ligger hvor... Men, akk, det er ikke lett synes jeg..

Noen som har lure tips til meg??

Anonym poster: 1058218cdb9e35deec24a8c33d6f535e

Videoannonse
Annonse
Gjest Neriad
Skrevet

Jeg tror jeg ville begynt å la barna ha leker på rommene sine i tillegg, jeg. De kommer nok helst til å foretrekke å leke på stua der dere voksne er, men da kan dere veksle litt på hvilke leker som får være "framme". Ellers er det bare kurver, bokser, hyller og slikt som kan hjelpe. En ting som jeg syntes hjalp var at jeg satte meg ned med PC-en og klippet og limte inn bilder av typiske leker av ulike kategorier, som jeg deretter festet utenpå (med kontaktpapir) skuffer, bokser og slikt. Slik at barna som ikke kunne lese selv lett kunne se hvor de ulike lekene hørte hjemmme. Samme gjorde jeg med hyllene i klesskapene, laget bittesmå bildestrimler av t-skjorter, eller bukser, eller undertøy, og tapet på hyllekanten.

Skuffer til klær synes jeg er håpløst. Jeg liker best hyller, eller trådkurver med lav kant foran. Og jeg er veldig nøye på å brette og stable klærne pent inn i hyllene. Tellekanter er suverene, for da ser man nøyaktig hva man har! Jeg har et par viktige lister med en penn festet til inni skapdørene på barnas kleskap: På den ene listen skriver jeg opp hva jeg har spart av klær fra eldste, som kan passe til yngste om et år eller to: For eksempel: "Vinterdress, fleecefor, grå farge, str 110. Passer til XX fra høsten 2014?"

På den andre listen skriver jeg opp klær jeg synes mangler når jeg husker det. Og så sjekker jeg begge disse listene før vi drar og handler inn nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...