Gå til innhold

Peiling på hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpe oss en borerboel valp 9 uker gammel. Når vi hadde hatt han i 3 mnd, så fant vi ut at sønnen vår er alvorlig syk med nyresvikt osv.

Vi solgte han derfor videre, til en familie med god kjennskap om hund. En som er med i BB klubben var med de, og alt virket greit.

De 3 første ukene de hadde han så var de superfornøyde.

De skrøt av han opp i skyene, koste seg masse osv.

Plutselig for en uke siden, kom meldingen om at de ikke ville ha han mer. De sier at han hopper på barna dems, bjeffer, roter i søpla osv..

Alt dette er jo normale valpeting!

Uansett, det ender oppmed at vi henter han tilbake igjen nå. Men vi kan jo egentlig ikke ha han, pga sykehusopphold osv i lang tid fremover.

Hva gjør vi? Og hvorfor har hunden plutselig blitt sånn? Det høres helt merkelig ut..

Anonym poster: 4001b0705c031448db9ab18e26524a4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor den har blitt sånn? Fordi ingen har lært den at det ikke er greit selvfølgelig. En hund forstår ikke selv at eier ikke synes det er greit at den roter i søpla..

Dere må vel prøve å finne et nytt hjem til hunden da. Selv om dette selvfølgelig ikke er noen optimal løsning. Det en valp trenger er, etter min mening, stabilitet, tydelige grenser og en stødig og trygg leder (eier). Har du kontaktet oppdretter? Kanskje de kan hjelpe dere å finne en løsning?

Anonym poster: 3bb58974672adbf03dbe5c76045155f6

Skrevet

De må jo oppdra hunden da. Dere kan jo ikke være ansvarlig for at de ikke setter grenser for hunden på en god nok måte

Skrevet

De kan da umulig ha peiling på hund når de vil sende en VALP tilbake for at den gjør valpeting! Ikke en optimal løsning for dere, nei, men jeg ville glatt henta bikkja tilbake, og prøvd å selge den videre. Ta kontakt med oppdretter, det kan være de kan komme i kontakt med vettuge folk.

Skrevet

Hunder kommer i puberteten, akkurat som mennesker.

Og nettopp da trenger de faste rammer, grenser, oppdragelse og ikke minst mye kjærlighet.

Denne hunden har nok ikke fått det hjemme hos disse, og de kan umulig vite veldig mye om hund.

Sier som Yzma, ta hunden tilbake og kontakt oppdretter og se om de ikke kan sette dere i forbindelse med noen som har mer vett.

Skrevet

Min mor driver med hundeoppdrett, og har lister over kunder som er ganske lange. De som kommer gjennom naaloyet er gjennom flere intervjuer med hva de forventer, type hund, erfaring, intereser, activiteter osv. Det er sjeldent (for henne) at en hund trenger et nytt hjem, men naar det har skjedd saa gaar jungletelegrafen fort innenfor det miljoet, og det tar gjerne kort tid for at en ny eier kommer paa banen.

Anonym poster: 9ea4998efeb4275579a77bf5dfa7495c

Skrevet

Vi importerte hunden fra utlandet, så oppdretter kan ikke hjelpe oss stort, men vi har selvfølgelig vært i kontakt med de.

De som kjøpte hunden var super fornøyde i starten. Her hos oss hadde han blitt oppdratt og han var en utrolig grei hund, nå er det visst bare bråk.

Jeg er så skuffa over denne situasjonen. Han som kjøpte den er broren til formannen i den raseklubben også, så vi trodde jo at de visste hva de gikk til. Sukk..

Anonym poster: 23f3cca11c9294c2ef3dc1c346922f72

Skrevet

Han har ikke kunnskap og peiling paa valper, det er rutiner, klare regler og oppdragelse fra forste stund. Leste meg opp om rasen og den skal jo vaere en meget snill og god type hund, som er trofast og lydig. Familievennlig og, hunden hores veldig bra ut sett utifra type beskrivelse. Dermed snoket jeg litt paa finn.no for der er det folk som onsker hund og det er en del av de :)http://www.finn.no/finn/torget/onskes/annonse?finnkode=16475291&searchQuery= denne skiller seg ut paa en maate som jeg tror kan vaere av interesse for dere ?

Anonym poster: 9ea4998efeb4275579a77bf5dfa7495c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...