Gå til innhold

Ballansesykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring?

Når begynne? Er det bra?

Anonym poster: e1a9681657e4327a437722544c1ffa17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 år ca.

Min eldste har vært helt vill etter den i to år. Nå har han vanlig sykkel og har ikke trengt mye tilvenningstid, ei heller støttehjul.

Skrevet

Anbefales på det sterkeste. Vi var så dumme å kjøpe vanlig sykkel med støttehjul. Barnet likte det ikke i det hele tatt. Kjøpte balansesykkel og raste rundt etter kort tid. til og med slik at når vi skal noe så sykler jeg ved siden av (løp så det holdt før jeg selv begynte å sykle ved siden av.

Balansesyklene er også veldig mye lettere enn tråsyklene og dermed lettere å håndtere.

Enkel overgang til vanlig sykkel.

Anonym poster: 0aa970482868ab5e1bf3f73a90c6c543

Skrevet

Veldig bra! Min eldste fikk sin første da han var to og slet ut ti stk innen han var 3. Han bruker fortsatt sin men får sykkel til 4 årsdagen sin i juni:)

Gjest sussie77
Skrevet

Eldste fikk sin til 2 årsdagen Og han har brukt den mye. Han er 3 1/2 og skal snart få ny sykkel som han skal lære seg å sykle på. Og jenta her i huset får også ballanse sykkel til 2 års dagen.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Angrer som en hund på at vi ikke kjøpte balansesykkel! Vi kjøpte vanlig sykkel med støttehjul og det tror jeg er noe av det dummeste vi har gjort. Ungen vegrer seg og har for dårlig balanse på vanlig sykkel og det går treigt med å lære seg kunsten å sykle ordentlig. Vet om en drøss med fire-åringer som fikser overgang fra balansesykkel til vanlig sykkel som det enkleste i verden.

Har sett mange to-åringer frese rundt med balansesykkel, absolutt å anbefale!

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Balansesykler er knall :-)

Fra to-tre år. Vær obs på at småen kan være klar for tohjuling litt før forventet. Minste min lærte plutselig å sykle da han var 3, 5 år fordi han hadde lært balansen på balansesykkelen først.

Skrevet

Kjøpte det til mi eldste når hun var lita, brukte den mye men hun har ikke vært veldig engasjert i sykkling. Tok av støttehjulene på sykkelen hennes når hun var 4,5 år. Lillesøster tok gadd ikke ha støtthjul, de skulle av for hun skulle ha lik sykkel som storesøster hadde. Hun hadde frest rundt på balansesykkeln frs hun klarte å nå bakken.

Mitt ene tantebarn stjal sykkelen til mi minste når han var 2,5 år og syklet siden. Han bare satte seg på og syklet avsted, like godt som han freste rundt med balansesykkelen som vi har satt igjenpå hytta.

Trehjulssykkelen vi kjøpte engang har ikke blitt brukt, helt unødvendig kjøp så den har noen nabobarn fått.

Anonym poster: ce39abbebf0e6d5fedc4eb1b2b2ac7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...