Perez89 Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Kjenner jeg blir så frustrert over mor til stedatteren på 3 år! Nå har jeg et helt greit forhold til stedattera, selvom hun gråter og skriker for alt til tider men alle barn er vel slik av og til Har selv en sønn på 2 år Vi har henne her annenhver uke, pluss litt ekstra nå, for moren har takket ja til helt på tryne vakter når hun er alenemor. Hun nærmest ga turnusen sin til samboeren min og sa "Finn ut av det!" Og den uken hun skal ha henne, sender hun henne rundt til mormor og bestemor og venninner av seg selv, og ringer så klart oss også, for hun MÅ bare på den og den festen, HVER helg! Mormoren har henne FAST hver onsdag til torsdag den uken hun har henne. Hun har hund, men kan ikke gå turer når datteren er der, for det er så stress med barn med på tur.. og dette skriver hun på facebook.. -.- Når datteren kommer til oss igjen, spør vi hva hun og moren har gjort på, om de har gjort noe spennende, men hun forteller kun om ting hun har gjort med andre, og ingenting om moren. Hun hylskriker når moren en sjelden gang henter henne hos oss, istedenfor i barnehagen, og vil virkelig ikke være med henne. Når hun ikke får viljen sin hjemme hos oss, så gråter hun at hun vil til mamma, men når vi spør om vi skal ringe henne vist hun vil prate med henne/savner henne, så skriker hun enda høyere for hun virkelig ikke vil. Det må jo være noe som skurrer der borte, tenker jeg da..! Nå skal det sies at moren med en gang sa hun ville ha 50/50, og tenker vel bare på seg selv. Er sikker på at vist vi hadde sagt vi vil ha henne 100% så hadde hun sagt "Supert!" Hun hadde en bilulykke så kunne gått virkelig gale for henne også, men neida, våkna ikke av det heller. Vi hadde med stedatteren og sønnen min på ferie i en mnd. Og når vi kom hjem, klarte hun ikke ha henne i en uke i strekk en gang! Kjenner jeg har så lyst å filleriste den dama! Så jææææævli frustert over hele greia.. Ble mye dette! måtte få ut litt frustrasjon OG burde ikke "pappaen" gi beskjed til moren at hun burde skjerpe seg og ta ansvar? Eller syns dere at vi burde bare holde oss til oss selv? Jeg syns så synd om jenta for jeg ser ikke at dette kommer til å forandre seg i det hele tatt. Har nesten vurdert at vi skulle bare bedt om fullt foreldreansvar, men vet ikke hvor lett det er for far å få? Noen som har noen erfaringer om det? hvorfor ha en uke hos mor, når mor ikke er med henne eller gjør ting med henne likevell? Syns heller hun kunne vært hos oss fast, enn rundt alle veier. Er det jeg som overdriver eller? Håper på masse svar og innspill fra dere
Appelsinpiken Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 (endret) Akkurat det med å ville til den andre foreldrene når man ikke får viljen sin er verdens eldste triks i boka. Det blir ofte brukt her både hos mor og far, så den ville jeg tatt med en klype salt. Men i deres situasjon ville jeg nok gått for hovedomsorgen, og "vanlig" samvær hos mor. Stakkars jente tenker jeg, da tror jeg det er bedre at hun er mer fast hos dere. Og sett i gang og dokumenter når jenta er hos dere, og gjerne hvor hun er ellers også om dere vet det. Dokumenter alt! Men det at jenta er en fast natt hos mormor er vel egentlig bare kos, og sikkert et fast holdepunkt for jenta. Så akkurat det ville jeg ikke gjort noe med. Endret 24. april 2013 av Ariadne85
Perez89 Skrevet 25. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2013 Vi har nettopp begynt å dokumentere det vi vet. Ja, enig med det at hun er fast hos mormor en natt, aen hver uke er et fast holdepunkt i en ellers rotete uke. Vet ikke hvor lett det blir å få hovedomsorgen for far? Hvis mor i det hele tatt "puts up a fight" ;P Men vi har begynt å dokumentere nå nylig, så får vi se. At vi burde ha hovedomsorgen er egentlig noe jeg bare har tenkt for meg selv, jeg begynner å bli suuuuper irritert av heile greia, og syns kjempe synd i jenta. Men vet ikke helt hvordan far tenker da, selvom han var enig i å dokumentere alt vi vet skjer der borte.
Singelmamma og banden Skrevet 25. april 2013 #4 Skrevet 25. april 2013 Som du selv skriver, om han hadde bedt om det hadde hun sagt supert? Ikke sikkert det blir så vanskelig da. Hva med å foreslå 40/60 først, med 60 hos dere og 40 hos mor, og så tar dere det gradvis til 30/70 eks. Og kanskje så langt som til annehver helg hos mor?
Perez89 Skrevet 25. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2013 Ja, jeg bare ser for meg at hun kunne sagt det. Føler hun har 50% nå for det ser best ut for andre. Men ingen så syns at vi burde gi mor en "prat", at hun burde ta litt mer ansvar? Prøv det først? Har prøvd å si til sambo at han kanskje skulle ha gitt beskjed til moren at jentungen trenger tid med henne, ikke med alle de andre hun sender henne til..? Men vet ikke jeg, føler kanskje det er bortkasta tid.. Så forbanna og irritert på jenta sine vegne.. Arg! Jeg ser for meg at det kan bli vanskelig, eller at hun setter seg litt på bakbeina, for da må hun betale bidrag til faren. Alt hun tenker på er pengene hun kan få pga. jenta. Vi har fått mange meldinger der hun skriver at hun trur vi har "snytt" henne for penger når det kommer til jenta. For vi har råd til det ene og det andre. Så jeg trur hun kommer til å gjør seg vanskelig der pga. pengene.
Singelmamma og banden Skrevet 25. april 2013 #6 Skrevet 25. april 2013 Man skal ikke alltid svelge kameler, men det går jo an å si at "vi kan ha delingen 60/40, men bidraget er så lite at du heller kan bruke det på jenta når du har henne"? Spørsmålet er hva man ønsker og hva som er best for barnet, og da blir noen kroner ikke så viktig likevel. Men dette er vurderinger dere selv må gjøre, for det er dere selv som best vet hva som er mulig, både med tanke på økonomi og praktisk. Og så er det kanskje greit å prate med mannen om det
Perez89 Skrevet 25. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2013 Ja, snakke med mannen er klart off, blir så frustrert, men vet ikke om mannen vil gjøre noe.. han vil helst ikke lage noe problemer. Og jeg har vel ikke så altfor mye jeg skulle ha sagt om hvordan de gjør ting. Vi får ta en prat, også se hva mannen finner ut av. (:
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #8 Skrevet 26. april 2013 Vil du virkelig ha henne fast? Det er temmelig tøft å være stemor iten pusterom. Anonym poster: a04e865287206baa5ab390d8234cf05f
Singelmamma og banden Skrevet 26. april 2013 #9 Skrevet 26. april 2013 Tja, han er jo stefar fast for hennes barn. Det burde jo gå begge veier
Perez89 Skrevet 26. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 26. april 2013 Ja, han er stefar for min sønn fast. Vi har "barnefri" to helger i mnd. Han er kjempeflink med sønnen min. (: Vet ikke helt, blir så klart en overgang. Og jeg kjenner jeg blir irritert av MYE gråting og skriking fra stedattera. Så vet ikke helt, men er jo bedre for jentungen å ha noe fast. Når vi hadde ungene med på en mnd ferie, så var hun skrikete og grinete som f*n de første ukene, men så gikk det jo over. Hun hadde noe fast! Men nå er det tilbake til samme driten Har prøvd å sagt til sambo at kanskje han og moren skal ta en prat, og ha faste regler når det kommer til forskjellige ting. så er hun kanskje ikke så suttrete og grinete. Da er noe likt både her og der, og han er enig, men skjer aldri noe, gjør ikke noe med det. Mange gangen jeg gleder meg til mandag når hun skal til mor igjen. Stygt og si, men noen uker er hun helt umulig. Nå syns jeg at de har 50-50 delt bosted er litt på tryne Hun har hatt det siden hun var 2, og det er jo ikke å anbefale. Barnefar til sønnen min ville ha det, men jeg sa blankt nei, det kom ikke på tale. Sa han kunne få ha han oftere enn i helgene, på dagene osv, men at bosted skulle være en plass. Men anyway, det er deres valg. Men jeg syns jentungen er sur og grinete mye dagen, og jeg trur ikke å flytte hver uke er noe hjelp. Jeg vet ikke..! Vet ikke hva jeg vil selv, men er ganske sikker på at om jentungen har fast boplass kan hjelpe på mye av humøret hennes, enten det er her eller hos mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå