Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Jenta mi er straks 6 uker, urolig på ettermiddagene/kveldene, tror det blir for lite mat. Men er litt skeptisk på å prøvd mme, pga allergi, broren hadde masse matallergier, og har blitt rådet til å amme lengst mulig for å forebygge. Tenker også at jeg må amme for å få opp produksjon, men kan også pumpe meg om hun får flaske. Hva ville du ha gjort? Prøvd å gi mme, eller ikke? Hun har ikke vært plaget i magen selv om jeg har spist alt, broren hadde mye magesmerter når jeg ammet. Anonym poster: 67e7c5fd30331c05f545cde38da5f2eb
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Det helt normalt at visse tider på døgnet krever mye mer amming, enn hva morgener krever Og dette stimulerer produksjonen mye mer enn noen pumpe vil klare. Ikke gi tillegg så lenge ungen legger greit på seg, og ellers trives. Jeg følte jeg satt med puppen ute hele dagene, og deler av nettene de første 3 månedene til yngste Så gikk det seg fint til, og vi hadde bare noen få økedøgn. Anonym poster: 332ce0a1fd9a18830480997f55e83c11
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Hadde ikke prøvd mme med mindre lege/helsesøster anbefaler det pga for lite mat. Anonym poster: ec169a1338dff52bd0211f0a3be92be6
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Har du begynt med smaksportsjoner og grøt? Syns det bedre enn å begynne med mme da du garantert får mindre melk da. Anonym poster: 288ae48f4ff6a7057474fc0e3de75748
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Jeg pumper ei flaske tidlig på dag da jeg har masse melk. Så gir jeg ei flakse på kveld/natt om jeg føler puppen er tom og han fremdeles er våken. (Prøver å unngå det, men se gangene han virker kjempesint får han)Men det blir aldri helt tomt og det er helt vanlig at de roter litt første tiden spesielt på kveldene kan det kjennes ut som det er mindre melk i puppene. Kan være hun bare er sint fordi det ikke er like stort trykk om kvelden som på dagen.. Derfor utålmodig. Men gir man flaske, kan man fort lære de at det er mue mer lettvint..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #7 Skrevet 24. april 2013 Haha, så nå at hun er 6 uker ikke 6 måneder. Da satt jeg også og ammet mest hele kvelden, det er veldig normalt. Mini her var urolig 19-23 og vi måtte bære, gå i trapper etc for å roe ham. Og amme. Anonym poster: 288ae48f4ff6a7057474fc0e3de75748
*Smiley* Skrevet 24. april 2013 #8 Skrevet 24. april 2013 Jeg hadde ikke nok melk til noen av mine, så ja det kan hende at babyen er sulten. Du kan jo pumpe på morgenen og gi det på kvelden feks. Vei med jevne mellomrom så ser du fort om hun får for lite mat. Ikke alle mødre har nok melk. Og jeg satt også med puppen ute konstant og fikk ikke en dråpe mer dessverre.Men det er også vanlig at de er urolige på kvelden når de ammes.
Puppemamma Skrevet 26. april 2013 #9 Skrevet 26. april 2013 Jeg er ammehjelper (www.ammehjelpen.no) Det er viktig at barnet ditt får i seg den fete melken du har på kvelden. Derfor vil jeg ikke anbefale deg å pumpe på morgen for deretter å gi på kvelden. Selv om brystet ikke kjennes så fullt som det gjør i starten er det nok melk der! Det vil regulere seg etter hvor ofte du legger til barnet. Her kan du lese mer om den fete melken http://ammehjelpen.no/artikkel/155/Fettinnhold-i-morsmelk-formelk-og-ettermelk Husk at det ikke er mulig ”å miste melken” over natten (eller noen dager). Dette er et gammelt uttrykk som har liten rot i virkeligheten. Det tar mange dager å avslutte en melkeproduksjon, og det skjer gradvis. Likevel, vil noen kvinner føle eller tro at de har ”mistet melken”, siden barnet plutselig ammer hele tiden, og brystene da kjennes tomme ut. Dette er helt vanlig når man har økedager.
Musemora Skrevet 26. april 2013 #10 Skrevet 26. april 2013 Prøv amme te. Den har jeg veldig god erfaring med.
skjotta Skrevet 26. april 2013 #11 Skrevet 26. april 2013 Jeg er ammehjelper (www.ammehjelpen.no) Det er viktig at barnet ditt får i seg den fete melken du har på kvelden. Derfor vil jeg ikke anbefale deg å pumpe på morgen for deretter å gi på kvelden. Selv om brystet ikke kjennes så fullt som det gjør i starten er det nok melk der! Det vil regulere seg etter hvor ofte du legger til barnet. Her kan du lese mer om den fete melken http://ammehjelpen.n...lk-og-ettermelk Husk at det ikke er mulig ”å miste melken” over natten (eller noen dager). Dette er et gammelt uttrykk som har liten rot i virkeligheten. Det tar mange dager å avslutte en melkeproduksjon, og det skjer gradvis. Likevel, vil noen kvinner føle eller tro at de har ”mistet melken”, siden barnet plutselig ammer hele tiden, og brystene da kjennes tomme ut. Dette er helt vanlig når man har økedager. heldigvis er vi alle forskjellige. når datteren min var 6 måneder gammel våknet jeg morgen med helt tomme jur. ikke en dråpe, hverken til jenta mi eller når jeg prøvde å pumpe. jeg fortsatte å legge henne til i 3 dager, men det var ørken tørt og skål tomt, så jo... det går definitivt ann å miste melka over natta. jeg gikk fra overflod som lakk og randt i strie strømmer til ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå