Gå til innhold

din beste tapas oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mottas med stor takk:-)

Skal på spleiselag og skal lage et par,tre ting hver.

Anonym poster: ae0c2aa161f3f4b7360a2432c26a3481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllingspyd.

-Del en filet i ca 4 avlange deler, og mariner.

Pr 2 fileter:

2 ss soyasaus

1/2 ts revet ingefærrot

1/2 ts korianderblader og

1 ts sitronsaft

Legg i pose i kjøleskap som du vender på av og til. La ligge noen timer.

- Legg spydene i vann slik at de ikke sprekker under steking.

- Tre på filetene, og vend i sesamfrø.

- Stek i ildfast form på ca 200'C til ferdig. Kan være lurt å vende de av og til.

- Serveres med sataysaus med peanøtter.

Hadde nettopp dette med på et spleiselag, og fikk mye skryt ;)

Anonym poster: bd38ca47b08075db385ff10426f7793e

Skrevet

vårruller eller dadler i baconsvøp :)

Skrevet

Dadler med bacon: Jeg liker å dele dadlene i to. da får jeg ta ut steinen, og det er en mer passelig munnfull. Eh halv strimmel med tynnskåret bacon surret rundt, og stekt i steikepanna.

Scampi med hvitløk og chili: Rå scampi marineres i 2 finhakkede kinesiske hvitløk, 2 chili (uten frø), og god olivenolje. Stek fort på sterk varme.

Lune Chorizo og krutonger: Kutt chorizo og loff i terninger. Stek i olivenolje på middels varme i en god stund.

Salte mandler med spisskummen: Skolde mandlene, bland i en skål med olivenolje, salt og spisskummen. Stek i ovnen på 160-170 grader til de er gylne. Rør rundt av og til. (Tar ca. 30 min.)

Skrevet

Laksecrostinis

250 g laksefilet

1 godt moden avocado

2 cm småhakket chili

1/2 ts salt

1/2 ts dill

1/2 ts sitronpepper

saften av en halv lime

La laksefileten trekke i kokende vann, avkjøl.

Mos alt med gaffel, og fyll det i en sprutepose med "stor" åpning. Legg denne i kjøleskapet til den skal brukes (rett før gjestene kommer) - men gjør klart et fat med crostinis (små kavringaktige kjeks, gjerne med chilismak) sprut på lakesrøren i små topper.

Anonym poster: 25f0db8512fa80e603387d287190a923

Skrevet

Pleier å bruke lompe som jeg smører med pepperost, laks og ruccolasalat. Skjærer i passe små biter og setter en tannpirker i hver bit. Har også laget med krydderost, spekeskinke og ruccolasalat. Veldig gode begge to.

Som nevnt over her er der veldig godt med dadler med bacon rundt, men jeg tilbereder dem i stekeovnen istedenfor i panna. Da blir baconet jevnere stekt. Legger de på et kjøkkenpapir for å få av litt overflødig fett etter steking. Nå skal det sies at jeg er var på fett, men det blir mindre fettete i stekeovnen enn stekepanne.

Anonym poster: 9f9ace9cd9b8c3a176f7f476380f0dfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...