Gå til innhold

Kvalme 6+3 Hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så vanvittig kvalm, løper på do å spyr, får ikke i meg lunch osv. :wacko:

Noen gode råd til meg?

Jeg er kommet så kort så det skal skjules, ingen på jobb får vite det enda, men slik som jeg flyr tar det vel ikke lang tid... :(

Anonym poster: 895bf55a82c2eb40a2a79f84e4455713

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner meg igjen... jeg ble sykemeldt, fordi det eneste som hjalp var å ligge i ro.

iskaldt vann har blitt min redning etterhvert. fryser halvfulle flasker med vann og fyller på resten fra krana (vi har godt vann) slik at det er skikkelig kaldt.

ellers må du bare kjenne på hva som frister... rå gulrøtter var fint for meg. det utviklet seg videre til å inkludere blomkål, kålrabi, sukker erter. noen sverger til ritz kjekt med en gang de våkner, men det klarte jeg aldri å få svelgt. cornflakes spiste jeg en del av i begynnelsen, rett og slett fordi det var enkelt å spy opp igjen.

mandariner og appelsiner var og godt på den tiden, og ting som kunne lages fort! (fikk ofte litt sånn "NÅ ER JEG SULTEN!" følelse som gikk over til kvalme nesten med en gang hvis jeg ikke spiste så jeg hadde en periode med mye rett i koppen supper og mr lee nudler...

Skrevet

kjenner meg igjen... jeg ble sykemeldt, fordi det eneste som hjalp var å ligge i ro.

iskaldt vann har blitt min redning etterhvert. fryser halvfulle flasker med vann og fyller på resten fra krana (vi har godt vann) slik at det er skikkelig kaldt.

ellers må du bare kjenne på hva som frister... rå gulrøtter var fint for meg. det utviklet seg videre til å inkludere blomkål, kålrabi, sukker erter. noen sverger til ritz kjekt med en gang de våkner, men det klarte jeg aldri å få svelgt. cornflakes spiste jeg en del av i begynnelsen, rett og slett fordi det var enkelt å spy opp igjen.

mandariner og appelsiner var og godt på den tiden, og ting som kunne lages fort! (fikk ofte litt sånn "NÅ ER JEG SULTEN!" følelse som gikk over til kvalme nesten med en gang hvis jeg ikke spiste så jeg hadde en periode med mye rett i koppen supper og mr lee nudler...

Takk for gode råd!! :wub: Jeg kjenner det igjen at jeg må spise fort, før det ikke er mulig uten å spy!

Skrevet

Takk for gode råd!! :wub: Jeg kjenner det igjen at jeg må spise fort, før det ikke er mulig uten å spy!

prøv også å finne en pastill eller lignende som du kan klare. da kan du alltid ha en pakke i lomma og ta en i munnen når kvalmebøyene kommer. (for meg var det nesten som hetetokter... kjente hvordan varne og kvalme bare flommet over hele kroppen *grøsse*) jeg hadde veeeeldig sansen for Doc (de pakkene med 3 farger... sitrus frukt eller noe sånnt.)

håper du blir kvitt kvalmer rundt uke 12 da! husker jeg leste en sånn svangerskapskalender greie der der stod at "nå er du i uke 12 og begynner antakelig å føle deg mye bedre!!!!" og så løp jeg på do og spydde... jeg var kvalm og dårlig til godt ut i 6 måned, og sliter enda en del om morgenen (er i uke 35 nå...)

Skrevet

Jeg hadde det til ca uke 14-15 sist gang, men det er straks bedre enn 6 mnd....!!

Vann med kullsyre hjelper her, og da får jeg ikke følelsen av å være så sulten, ellers så kan jeg ikke komme på noe, spiste mye grønne epler også sist gang.

Men huff, det er utrolig slitsomt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...