Gå til innhold

Foreldresamtale i morgen, og jeg har behov for å ta opp et vanskelig problem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet bare ikke om det passer seg å ta det i barnehagen, men ser ingen annen mulighet.

Vi bor i 2 mannsbolig, og etter en stund viste det seg at de vi deler boligen med er ped.leder til mitt barn. Vi har kommet skikkelig på kant med hverandre, og har hatt flere møter i barnehagen. Vi startet på nytt i sommer, og jeg har virkelig gjort mitt for at det skal fungere. Jeg er hyggelig, småprater, stiller opp på alt jeg kan i bhg.

I går kom det pakke til de hjem på døra, men de var ikke hjemme. Postmannen ringte på her og lurte på om jeg kunne ta i mot pakken. I fjor skjedde det samme med oss, det var en blomst vi fikk på døra, men vi var ikke hjemme. Naboen nektet å ta den i mot. Derfor husket jeg hvor kjipt det var, og tok i mot deres pakke. Det skulle jeg ikke gjort. Ringte på 5 ganger jevnt og trutt gjennom kvelden da jeg vet de var hjemme.. NAboen åpnet ikke, men jeg så hun kikket på meg gjennom gardinene. Da de 5. gangen åpnet, ser ped.leder på meg å sier bare HVA? Jeg forteller om pakken, hun sier ok og smeller igjen døra. Dagen etter ser hun ikke på meg i bhg.

Vi har hver vår veranda i lik høyde, og vi bruker vår mye. Ofte er hun på vei ut på sin egen, men i det hun ser oss så rygger hun inn i leiligheten sin igjen.

Det er så mange småting hele tiden, og jeg forstår det virkelig ikke. Jeg får ikke snakket med henne hjemme, for de går inn med en gang vi kommer ut. Hun hilser ikke på barnet mitt når vi ser hverandre utenom bhg. Jeg reagerer spesielt på det.

Jeg har ikke tillitt, og er mildt sagt lei av situasjonen!

Anonym poster: 4ce0c64e2799d97eda82071fb6d98443

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å herregud, jeg tror nesten jeg hadde vurdert å bytte bhg på barnet mitt! Hjelpes for en merkelig oppførsel?!

Anonym poster: d4bb2e4cbc0c68f64e43b4de3cda8d12

Skrevet

Hæ? Hun høres rimelig spesiell ut!

har ikke så mange råd, men tror nok du har rett i at du bare er nødt til å snakke ut med dama og finne ut hva som egentlig er problemet.

Anonym poster: 50cf19028a9cbc07e873d07e670fd7b9

Skrevet

:huh: Og dette er et menneske som jobber som ped.leder.... ? Hun virker jo helt koko!

Er du fornøyd med bhg ellers da? Tror jeg hadde prøvd å fått byttet bhg om jeg var deg...

Anonym poster: 5e6571bcb37f5b32355f767c5689f540

Skrevet

du sier du ikke har tillit... hvordan er hun ovenfor deg og barnet i barnehagen?

jeg vet selv at når jeg drar hjem i fra jobb så er det en balansegang når man møter barn og foreldre på fritid... jeg har hatt foreldre som ringer til mannen min på kveldstid for å spørre meg om jeg vet hvor barnets sokker er, foreldre som har ringt inn direkte trusler og sendt ufine meldinger etter at jeg har møtt dem på fylla på byen en helg...

man begynner jo å vokte seg veldig ovenfor ALLE foreldre etter en stund. jeg takker konsekvent nei til venne forespørsler fra foreldre på facebook, jeg har ikke telefonnummeret mitt eller mannen sitt i telefonkatalogen/1881 osv.

MEN jeg ville aldri unngått barn fra barnehagen på fritiden. jeg hilser og prater (men snakker ikke om "barnehage ting") og er normalt høflig... men vokter meg veldig for spontane foreldresamtaler på gatehjørnet og sånn....

det høres fælt ut, men veldig mange foreldre tenker nok slik som ungene gjør... at vi barnehage ansatte bor i barnehagen og alltid er tilgjengelige i alle situasjoner.

dersom du virkelig opplever dette som en konflikt ville jeg fortalt det. jeg ville bedt om en forklaring. dersom du VIRKELIG ikke har tillit og føler at dette går ut over barnet, bør du snakke med styrer og vurdere å bytte avdeling eller barnehage....

Skrevet

Herregud for et menneske! Hun høres veldig merkelig ut. Jeg hadde nok seriøst vurdert å bytte barnehage/avdeling.

Anonym poster: d4f16d50465d3ca389a5003218698187

Skrevet

Er hun pedleder for ditt barn?

Om det er hun som skal ha samtale med deg så vil jo det være vanskelig når hun holder på slik og ja jeg ville spurt hva som er grunnen. Og om det ikke forandra seg tatt kontakt med styrer og bedt om å få barnet mitt overflyttet til en annen avdeling.

Om det er slik at hun er pedleder for en annen avdeling og ikke har noe med deg og barnet ditt å gjøre i så måte i bhg og oppfører seg noenlunde normalt mot deg og fint mot barnet i bhg sammenheng ville jeg ikke sagt noe på dette møtet. For det er vel ikke akkurat noe som kollegaene hennes kan gjøre noe med. Og hvis man skal klage på en ansatt må du jo ta det med styrer ikke de andre pedlederene som eventuelt er der

Anonym poster: 4edc85271958ed29e8d8740370e44151

Skrevet

Takker for svar. Vi har kun kort tid igjen i barnehagen, er på førskolen nå, og skal bare gå ut juni, så å bytte er ingen vits. Dette er eneste ped.leder på vår avd, og hun jeg skal i samtale med.

# 5: Jeg har full respekt for arbeidstid og hjemmetid, men å overhodet ikke hilse etter arbeidsdagens slutt finner jeg meg ikke i. Vi trenger ikke å slå av en prat ellers, men normal høflighet burde være på sin plass!

Jeg vet at hun og mnnen overhodet ikke har noe sosial liv, og vil derfor ikke trenge meg på ved å ta denne samtalen hjemme.

Grunnen til at det nå topper seg er også at barnet mitt ikke lenger vil i barnehagen, og kommer hjem hver dag og forteller små stikk som ped.leder har kommet med. Jeg glemte f.eks matpakke til barnet her en dag, for FØRSTE gang. De sa ingenting når jeg leverte, bare at det var i orden da jeg sa jeg hadde glemt den. I barnehagen hadde ped.leder hatt en lang tale til min 5 åring om at dersom jeg ikke klarte å ta med mat ved levering var det slik at jeg skulle dra hjem igjen å hente. Dette sier hun ingenting om til meg, men lar 5 åringen sitte der å få skyllebøtta.

HI

Skrevet

Jeg jobber som Ped.leder i barnehage og jeg kjenner jeg blir helt satt ut av det du skriver. Dette er noe du MÅ ta opp med styrer med en eneste gang!!!! Denne Ped.lederen virker meget uprofosjonel. Når jeg treffer foreldere og barn utenom barnehagen oppfører jeg meg like profosjonelt som i barnehagen.

Jobber hun på din barn sin avdeling?

Hvordan forholder hun seg til deg i barnehagen?

Har ditt barn merket noe på denne konflikten?

Aviser hun ditt barn når hun er hjemme og ikke i barnehagen?

Husk at det nødvendigvis ikke er ditt barn som må bytte avdeling, det kan være aktuelt å flytte henne til en annen avdeling også. Det skal ikke gå ut over ditt barn at hun oppfører seg uproft.

Anonym poster: d1b1fb92bff01b9fbce9bd536d115b0e

Skrevet

Takker for svar. Vi har kun kort tid igjen i barnehagen, er på førskolen nå, og skal bare gå ut juni, så å bytte er ingen vits. Dette er eneste ped.leder på vår avd, og hun jeg skal i samtale med.

# 5: Jeg har full respekt for arbeidstid og hjemmetid, men å overhodet ikke hilse etter arbeidsdagens slutt finner jeg meg ikke i. Vi trenger ikke å slå av en prat ellers, men normal høflighet burde være på sin plass!

Jeg vet at hun og mnnen overhodet ikke har noe sosial liv, og vil derfor ikke trenge meg på ved å ta denne samtalen hjemme.

Grunnen til at det nå topper seg er også at barnet mitt ikke lenger vil i barnehagen, og kommer hjem hver dag og forteller små stikk som ped.leder har kommet med. Jeg glemte f.eks matpakke til barnet her en dag, for FØRSTE gang. De sa ingenting når jeg leverte, bare at det var i orden da jeg sa jeg hadde glemt den. I barnehagen hadde ped.leder hatt en lang tale til min 5 åring om at dersom jeg ikke klarte å ta med mat ved levering var det slik at jeg skulle dra hjem igjen å hente. Dette sier hun ingenting om til meg, men lar 5 åringen sitte der å få skyllebøtta.

HI

jeg er helt enig i at dette går langt utover normal høflighet og reservasjon... og når hun lar det gå ut over barnet så ville jeg tatt det med styrer uansett. om ikke for din egen skyld, så for andre abrn som skal gå i barnehagen senere. det er jo tydelig at hun sliter med ett eller annet og ansatte i barnehager skal være profesjonelle, samma søren hva våre personlige tanker, følelser, overbevisninger og vaner er.

en samtale med styrer vil mest sansynlig igangsette en form for veiledning for denne ped lederen, og dersom du sier ifra NÅ er sjangsen for at denne ped lederen må gå i seg selv større enn om du venter til du ikke er der lengre....

Skrevet

Du må be om samtale med styrer og ikke ped. leder med det sammen. Det er fremdeles to måneder igjen før din datter slutter. Det er de siste månende din datter vil huske fra barnehagen.

Jeg har også hatt foreldre jeg har kjent til fra privatlivet som jeg ikke har likt spesielt godt, men jeg har da aldri vist det til foreldre og barn!!! Hverken i barehagensammenheng eller privat. Slik er det når en jobber i barnehage. Det kalles å være profosjonel!!!

Hilsen Ped. leder

Anonym poster: d1b1fb92bff01b9fbce9bd536d115b0e

Skrevet

Du må være voksen og spørre henne på en ordentlig måte om du og din familie har støtt henne på noe vis. Si at du føler at hun unngår deg og tar det ut over barnet ditt, noe du synes er uakseptabelt. Kanskje er hun ikke klar over sitt eget kroppsspråk. De fleste får respekt for en når man forteller rett ut hvordan man opplever situasjonen.

Gjest FinogFjong
Skrevet

Dette må du snarest ta med styrer. Slik oppførsel mot barnet er uakseptabel, du bør be styrer ordne opp i det pedleder bedriver på sin arbeidsplass. Hold deg veldig til det dere og barnet har opplevd i barnahagen i denne kritikken og informer om at dere vurderer skriftlig klage til kommunen dersom dette vedvarer. Informer også styrer hva pedleder gjør på fritiden, men fortell at dette skal du ta opp med henne selv.

Etter dette møtet, ringer du din nabo og ber om en samtale, Forklar henne at dersom hun har et problem med deg og din familie, bør hun være så voksen å ta dette med dere voksne, og ikke ta det ut på ditt barn. Forklar at du overhodet ikke har noen intensjon om å blli kjent med henne, eller vil tvinge henne til noe annet enn å utvise normal folkeskikk.

Skrevet

Ta det med styrer og gjør det snarest, jeg ville også sagt rett ut til ped leder at det er uakseptabelt slik hun holder på med til barnet ditt.

Hun har all rett til å ikke hilse på deg i fritiden, og jeg kunne fint overlevd uten at hun gjorde det i bhg også så lenge hun ikke utsetter barnet for å føle på dette.

Og her tar hun faktisk konflikten utover et barn..............

Hun må faktisk få beskjed om at dette ikke er greit og hennes sjef bør få vite om det slik at hun kan ta tak i det, ikke bare for ditt barns sin skyld. Men for å sikre at hun ikke senere gjør dette mot andre barn

Anonym poster: 4edc85271958ed29e8d8740370e44151

Skrevet

HI

Hun høres jo helt pling i bollen ut!

Skrevet

Ville helt klart tatt det med hennes sjef at hun lar et tilsynelatende problem med deg gå ut over barnet deres. Det er uholdbart!

Skrevet

Her har du fått mange gode råd allerede, så jeg vil bare føye til at;

Det høres ut som om dama har noe å skjule!

Anonym poster: d801788b2f810bd7d9aeda19b49fca12

Skrevet

Hva gjorde at dere kom på kant i utgangspunktet da?

Skrevet

Hun mobber barnet ditt, stakkars liten!! :(

Anonym poster: 71f0fff0c0d140295cf4836a4709cdef

Gjest Julia1984
Skrevet

Snakk med styrer, dvs be om et møte med styrer. Fortell det du forteller her!!

Synes hennes oppførsel mor ditt barn er klandreverdig. Hører ikke styrer går du videre.

Skrevet

Dama høres jo helt sprø ut. Men jeg tror rette instans er styrer; tviler på at du kommer noen vei med henne etter hva du har beskrevet av oppførselen hennes.

Skrevet

Enig med Light of my life, ingen vits å prate med ped.leder. Gå direkte til styrer! Jeg er sjokkert og trist på ditt barns vegne :(

Skrevet

Kokko dame!

Anonym poster: 70827c0ad5f83c6c07bdeaeb89579da0

Skrevet

Hva?!?

Du skal overhodet ikke være usikker for å ta opp dette på strengeste vis! Ta kontakt med styrer i barnehagen og fortell nøyaktig hva som foregår. Ikke hold tilbake det faktum at hun lar det gå utover barnet ditt.

Jeg blir kvalm.. At det går an? Og så la det gå utover sønnen din?

Jeg hadde ikke stolt på at hun klarte å gjøre en profesjonell jobb med mitt barn :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...