Gå til innhold

Fiberdyne eller dun?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute å hadlet litt av siste rest i går og endte opp med fiberdyne. Hva er best ?

Og vasker dere dynene før bruk?:) Takk for svar til en mor som har glemt det meste siden forrige gang:)

Anonym poster: 964880dd9e930cbfdf5f3e513e0f2079

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte dun. Mest fordi den er så fyldig og deilig, men også fordi den er mer brannsikker. Altså, om det begynner å brenne så er ikke dundynen det første som tar fyr. Fiberdyne tar raskere fyr enn dundyne.

Også liker jeg at den isolerer varme, men man svetter ikke. Den puster bedre tror jeg.

Jeg vasket ikke dynen før bruk, men skulle nok kanskje gjort det. Luftet den i nesten to dager før jeg tok den i bruk da. Jenta mi var nesten 2 år når hun fikk den dynen. Før det hadde hun fiberdyne, og jeg har altså ingen dårlige erfaringer med den, ville prøve noe annet :) Fordelen med fiberdyne var vel at den var så enkel å vaske. Pleide å kjøre den i vaskemaskinen uten vaskeballer eller lignende, og bare henge til tørk. Det tør jeg ikke å gjøre med dundynen fordi jeg er redd den klumper seg. Har ikke tørketrommel heller.

Skrevet

Takk for svar:) Tulla mi kommer i juni så jeg beholder nok dynen frem til høsten i alle fall, før jeg bytter til dun. Det er jo mye mer ålreit å ligge i dun som du sier:)

Anonym poster: 964880dd9e930cbfdf5f3e513e0f2079

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...