Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Det har jeg nemlig oppdaget at vår ikke har! Hverken til brann eller andre uforutsette hendelser. Er ikke det litt naivt? Anonym poster: 9c8fc15bbf134c768f0a94c8a1d07c73
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Så vidt jeg vet har de det, men den ligger nok dypt nede i en skuff og tas bare frem i tilfelle kontroll. Den blir ikke brukt når noe skjer. Anonym poster: c8da8556275befaac73dbb2d3e99cc96
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Den henger oppe i alle klasserom, men jeg kan ikke si jeg er imponert over de få brannøvelsene de har. Tror ikke de har hatt brannøvelse i brakkene de holder til i nå, der har de vært i snart to år. Så ikke alle elever som har vært med på brannøvelse tror jeg. Men ungene vet godt hvor de skal møtes og hva de skal gjøre, men i praksis vet de ikke hvordan det er. Dette er veldig anderledes enn hvordan jeg hadde det når jeg gikk på skolen. Vi hadde brannøvelse hvert kvartal og øvelse på hvordan vi skulle forholde oss når gassalarmen gikk. Jeg vet de gjør dette ved denne skolen enda. Mormor bor der enda, såvi har lært ungene hva de skal gjøre når de hører gassalarmen. Nå er dette i nærheten av ett sted som det kan skje slikt, så derfor har hele kommunen en felles plan for dette. Slle skoler og barnehager har felles rettningslinjer og øvelser holdes like ofte på alle skoler og barnehager. Enkelte skoler og barnehager som er nærmest har litt anderledes øvelser. Der har de beskyttelses drakter og gassmasker som barna må a på seg når alarmen går, så disse skal barna bli "vant" med slik at ikke det blir skummelt om det endag skjer på ekte. En gang i løpet av årene jeg bodde der skjedde det at alarmen gikk på ekte. Heldigvis ikke noe dramatisk, og ikke noe dramatisk med at hele skolen måtte gå i bomberommet, stenge alt av lufte luker og finne frem gassmasker. Hadde vi aldri øvd på dette så hadde det vært en skummel opplevelse. Den gikk engang når jeg var hjemme også. Ute i skogen og lekte med venner. Da var det å løpe hjem, lukke alle ventiler i huset og skru på radioen. Viste seg åvære strømbrudd og alrmen gikk løpsk. Så da var det fritt frem for å ut og leke igjen. Vet ikke barna hva de skal gjøre iforhold til hvilken alarmer som går er det du som foreldre som må presse frem at skolen gjør noe med dette, men det er også du som foreldre som skal lære dine barn dette. Hva skal de gjøre når alarmen går hjemme? Når en alarm går på ett kjøpesenter? I butikken? Når de hører en brannalarm i nabohuset? Ditt ansvar å lære ungene hva de skal gjører. (Desverre få som lærer barna sine dette og få voksne som tar hensyn til alarmer også. Jeg jobber i butikk og vi hadde en brannøvelse for å se hva våre kunder gjorde, vi måtte vite mer hva vi skulle ta tak i. Det var ett fåtall som forlot butikken når alarmen gikk. Flere ble skikkelig sure når vi sa de måtte forlate butikken, de måtte handle ferdig. Det er mitt liv det går utover om folk ikke forlater butikken, for om jeg er den ansvalige på jobb er det jeg som skal passe på at alle er ute før jeg selv går ut. Anonym poster: 24fb63a81e5d5b34188470f40c8d0828
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Den henger oppe i alle klasserom, men jeg kan ikke si jeg er imponert over de få brannøvelsene de har. Tror ikke de har hatt brannøvelse i brakkene de holder til i nå, der har de vært i snart to år. Så ikke alle elever som har vært med på brannøvelse tror jeg. Men ungene vet godt hvor de skal møtes og hva de skal gjøre, men i praksis vet de ikke hvordan det er. Dette er veldig anderledes enn hvordan jeg hadde det når jeg gikk på skolen. Vi hadde brannøvelse hvert kvartal og øvelse på hvordan vi skulle forholde oss når gassalarmen gikk. Jeg vet de gjør dette ved denne skolen enda. Mormor bor der enda, såvi har lært ungene hva de skal gjøre når de hører gassalarmen. Nå er dette i nærheten av ett sted som det kan skje slikt, så derfor har hele kommunen en felles plan for dette. Slle skoler og barnehager har felles rettningslinjer og øvelser holdes like ofte på alle skoler og barnehager. Enkelte skoler og barnehager som er nærmest har litt anderledes øvelser. Der har de beskyttelses drakter og gassmasker som barna må a på seg når alarmen går, så disse skal barna bli "vant" med slik at ikke det blir skummelt om det endag skjer på ekte. En gang i løpet av årene jeg bodde der skjedde det at alarmen gikk på ekte. Heldigvis ikke noe dramatisk, og ikke noe dramatisk med at hele skolen måtte gå i bomberommet, stenge alt av lufte luker og finne frem gassmasker. Hadde vi aldri øvd på dette så hadde det vært en skummel opplevelse. Den gikk engang når jeg var hjemme også. Ute i skogen og lekte med venner. Da var det å løpe hjem, lukke alle ventiler i huset og skru på radioen. Viste seg åvære strømbrudd og alrmen gikk løpsk. Så da var det fritt frem for å ut og leke igjen. Vet ikke barna hva de skal gjøre iforhold til hvilken alarmer som går er det du som foreldre som må presse frem at skolen gjør noe med dette, men det er også du som foreldre som skal lære dine barn dette. Hva skal de gjøre når alarmen går hjemme? Når en alarm går på ett kjøpesenter? I butikken? Når de hører en brannalarm i nabohuset? Ditt ansvar å lære ungene hva de skal gjører. (Desverre få som lærer barna sine dette og få voksne som tar hensyn til alarmer også. Jeg jobber i butikk og vi hadde en brannøvelse for å se hva våre kunder gjorde, vi måtte vite mer hva vi skulle ta tak i. Det var ett fåtall som forlot butikken når alarmen gikk. Flere ble skikkelig sure når vi sa de måtte forlate butikken, de måtte handle ferdig. Det er mitt liv det går utover om folk ikke forlater butikken, for om jeg er den ansvalige på jobb er det jeg som skal passe på at alle er ute før jeg selv går ut. Anonym poster: 24fb63a81e5d5b34188470f40c8d0828 Har selv opplevd bombetrussel mot et kjøpesenter, og da sto kundene å pressa for å komme INN igjen. Så ja, mine unger er drilla på dette med brann og andre ting. Men, jeg kan ikke gjøre noe dersom det f.eks kommer en med maskingevær og skyter rundt på skolen. Der kan ikke jeg lære ungene hva de skal gjøre. Ja, de skal løpe ut når brannalarmen går hjemme, få tak i nabo etc etc. Men hva når de er på skolen? De vet de skal ut, men thats it... De har ikke hatt brannøvelse på 3 år.... Anonym poster: 9c8fc15bbf134c768f0a94c8a1d07c73
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Den henger oppe i alle klasserom, men jeg kan ikke si jeg er imponert over de få brannøvelsene de har. Tror ikke de har hatt brannøvelse i brakkene de holder til i nå, der har de vært i snart to år. Så ikke alle elever som har vært med på brannøvelse tror jeg. Men ungene vet godt hvor de skal møtes og hva de skal gjøre, men i praksis vet de ikke hvordan det er. Dette er veldig anderledes enn hvordan jeg hadde det når jeg gikk på skolen. Vi hadde brannøvelse hvert kvartal og øvelse på hvordan vi skulle forholde oss når gassalarmen gikk. Jeg vet de gjør dette ved denne skolen enda. Mormor bor der enda, såvi har lært ungene hva de skal gjøre når de hører gassalarmen. Nå er dette i nærheten av ett sted som det kan skje slikt, så derfor har hele kommunen en felles plan for dette. Slle skoler og barnehager har felles rettningslinjer og øvelser holdes like ofte på alle skoler og barnehager. Enkelte skoler og barnehager som er nærmest har litt anderledes øvelser. Der har de beskyttelses drakter og gassmasker som barna må a på seg når alarmen går, så disse skal barna bli "vant" med slik at ikke det blir skummelt om det endag skjer på ekte. En gang i løpet av årene jeg bodde der skjedde det at alarmen gikk på ekte. Heldigvis ikke noe dramatisk, og ikke noe dramatisk med at hele skolen måtte gå i bomberommet, stenge alt av lufte luker og finne frem gassmasker. Hadde vi aldri øvd på dette så hadde det vært en skummel opplevelse. Den gikk engang når jeg var hjemme også. Ute i skogen og lekte med venner. Da var det å løpe hjem, lukke alle ventiler i huset og skru på radioen. Viste seg åvære strømbrudd og alrmen gikk løpsk. Så da var det fritt frem for å ut og leke igjen. Vet ikke barna hva de skal gjøre iforhold til hvilken alarmer som går er det du som foreldre som må presse frem at skolen gjør noe med dette, men det er også du som foreldre som skal lære dine barn dette. Hva skal de gjøre når alarmen går hjemme? Når en alarm går på ett kjøpesenter? I butikken? Når de hører en brannalarm i nabohuset? Ditt ansvar å lære ungene hva de skal gjører. (Desverre få som lærer barna sine dette og få voksne som tar hensyn til alarmer også. Jeg jobber i butikk og vi hadde en brannøvelse for å se hva våre kunder gjorde, vi måtte vite mer hva vi skulle ta tak i. Det var ett fåtall som forlot butikken når alarmen gikk. Flere ble skikkelig sure når vi sa de måtte forlate butikken, de måtte handle ferdig. Det er mitt liv det går utover om folk ikke forlater butikken, for om jeg er den ansvalige på jobb er det jeg som skal passe på at alle er ute før jeg selv går ut. Anonym poster: 24fb63a81e5d5b34188470f40c8d0828 Gassalarm? kan jeg spørre hvor i landet du bor? Anonym poster: 1728c7e94b69284d5053c9d591ca099f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå