Gå til innhold

Jeg trenger noen tips... Depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene skitt med depresjoner, ikke av den verste graden, men nok til at det ødelegger mye.

Nå har jeg kastet ut mannen (Som ikke er bra for meg eller barnet vårt, pga alkoholmisbruk og løgner daglig) og det er ganske nytt for meg å være alene.

Har ikke mange venner, noen, men jeg er kresen på mennesker, og det er jo ikke alle som vil dra rundt på en baby på 6 mnd.

Savner å være en del av noe. En del av en "gjeng". Savner at noen ringer meg

for å fortelle noe. Savner å føle at jeg betyr noe for noen.

Jeg er rett og slett utrolig ensom.

Den typen depresjon jeg har er at jeg klarer ikke forstå "vitsen" med noen ting. Jeg MÅ ha noe å gjøre hver dag. Skjønner ikke vitsen med dagene. Føler meg ikke "tilfredsstilt" hvis jeg ikke har en plan for dagen, og helst skal jeg være ute hele dagen.

Jeg trenger tips til ting jeg kan finne på hjemme. Jeg vil glede meg til å stå opp, glede meg til dagene.

Hva kan motivere en ensom alenemor til å takle hjemmedagene ?

Anonym poster: 81ca4f1864e19cbd56cb7335f669db89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal gi deg et kjempegodt råd: åpen barnehage!

Babyen din er ikke for liten og du treffer andre med småbarn.

Det tar tid å få nye og gode venner, men du får i det minste nye bekjentskaper som kan bli til venner etter hvert.

I tillegg vil det bli mening i å komme seg opp og ut om morgenen, og babyen din blir god og trøtt etter å ha vært der.

Anonym poster: 1a200cae79a63123c6c5e975330a7a82

Skrevet

Jeg skal gi deg et kjempegodt råd: åpen barnehage!

Babyen din er ikke for liten og du treffer andre med småbarn.

Det tar tid å få nye og gode venner, men du får i det minste nye bekjentskaper som kan bli til venner etter hvert.

I tillegg vil det bli mening i å komme seg opp og ut om morgenen, og babyen din blir god og trøtt etter å ha vært der.

Men der er det også et stort problem.. jeg tør ikke slikt alene... Er så sjenert. Hadde jeg hatt noen å dra med, ja, men det har jeg ikke.

Skrevet

Hvor bor du?

Anonym poster: fae72f8113abda72376438f636761c20

Skrevet

Få deg en time hos fastlege, få resept på antidep.piller og henvisning til psykolog. Medisinene vil hjelpe deg til å bli vant med å ha det bra og samtaler med psykolog kan hjelpe deg med å rydde opp i tanker å følelser, og gi deg strategier for p fikse hverdagen.

Det er første skritt.

Så foreslår jeg at du snakket ned helsestasjon, frvillighetssentral e.l. og finner ut om det er noen sosiale tilbud på dagtid i nærmiljøet ditt som kan passe for deg.

Dersom det finnes "Åpen barnehage" der du bor kan dette være et fint sted for deg å bli kjent med andre.

Du skriver at du er "kresen på mennesker" - dette er noe du må jobbe med!

Anonym poster: 9143f70b28e60439903393ba660d9e6c

Skrevet

Få deg en time hos fastlege, få resept på antidep.piller og henvisning til psykolog. Medisinene vil hjelpe deg til å bli vant med å ha det bra og samtaler med psykolog kan hjelpe deg med å rydde opp i tanker å følelser, og gi deg strategier for p fikse hverdagen.

Det er første skritt.

Så foreslår jeg at du snakket ned helsestasjon, frvillighetssentral e.l. og finner ut om det er noen sosiale tilbud på dagtid i nærmiljøet ditt som kan passe for deg.

Dersom det finnes "Åpen barnehage" der du bor kan dette være et fint sted for deg å bli kjent med andre.

Antidepressiva er bare tull, og det starter jeg ikke på om jeg så hadde fått 1 million. Jeg sliter med at jeg ikke klarer å fortelle noen om problemer.. Når helsesøster spør åssen vi fungerer som familie svarer jeg alltid at alt går kjempefint, selv om det er de totalt motsatte

Skrevet

Hvor bor du?

Anonym poster: fae72f8113abda72376438f636761c20

Oslo. Nei, Akershus. På kanten, he he

Skrevet

Meg med åpen barnehage-rådet igjen.

Jeg synes du skal presse deg til å prøve å gå i åpen barnehage i to-tre dager selv om du egentlig ikke tør. Du kan vinne så mye på det!

Skrevet

Det er første skritt.

Antidepressiva er bare tull, og det starter jeg ikke på om jeg så hadde fått 1 million. Jeg sliter med at jeg ikke klarer å fortelle noen om problemer.. Når helsesøster spør åssen vi fungerer som familie svarer jeg alltid at alt går kjempefint, selv om det er de totalt motsatte

Jeg har i alle fall gode erfaringer m.medisiner som en kick start.. Gikk på dem et års tid. Du må i alle fall ta tak i ting selv. Du kan ikke forvente at "noen ringer deg". Folk har mer enn nok med sitt.

Dersom du ønsker endringer i livet ditt må du ta første skritt selv ved å f.eks.fortelle til lege eller helsesøster hvordan du har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...