Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 På nett.. Av en jentegruppe med barselvenninner. Jeg sliter skikkelig med det som skjedde, og det hindrer meg fra å ta videre initiativ med nye mennesker. Det som skjedde var at jeg gjorde en feil, og pga det vendte alle seg mot meg over natten. Nesten som gribber. Det var ikke mye morro, og måtte til slutt true med anmeldelse for å få de til å gi seg. Dette er jenter jeg har kjent et års tid, blitt glad i og trodde jeg var venn med. Jeg er ny i området her, og trenger venner og omgangskrets for barnet mitt, men jeg tør ikke... Er det noen med tips til hva jeg kan gjøre? Vil virkelig ikke la dette prege/hindre meg, men det er vanskelig å ikke bry seg Anonym poster: 4612152af344c12de585558980c10092
Gjest meg&mini Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Du kan be de dra seg til helvete.. Hehe neida, jeg blir så provosert. Nei til mobbing Håper du hever deg over de.. Du er bedre enn dem uansett Jeg har ingen gode råd, annet enn at du ikke må være redd for å oppsøke andre.. Har du samboer? Kanskje han har en kompis med kjæreste eller noe venninner som du kan møte? Hvor gammel er barnet ditt? Min er snart 4 år og nå som hun vil være med Vennene sine på fritiden så er det veldig naturlig å bli kjent med foreldrene. Jeg synes det er trist at du ble mobbet.. Sender over en klem..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Takk for gode ord.. Jeg prøver, men jeg synes det er vanskelig å heve meg over det.. Samboeren min har heller ingen venner her. Vi har flyttet hit fordi han ønsket å komme nærmere de andre barna sine, noe jeg forstår godt. Barnet mitt er snart ett år, og ikke i barnehage ennå (venteliste), så jeg synes det er vanskelig å komme i kontakt med noen. Og ifht naboer og sånn har usikkerheten tatt meg etter dette :/ bor bare et par timer unna andre venner, men mer små barn på alle kanter blir det for langt i hverdagen. Åh, kjenner dette plager meg skikkelig Anonym poster: 4612152af344c12de585558980c10092
Gjest Vicky Pollard Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Jøss! Bestod barselgruppa av 14 åringer eller? Trodde ikke voksne mødre holdt på slik?? Blir helt sjokkert jeg! Er det ei lita bygd eller?
ung.mor.89 Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 hvor bor du?? høres ut som en gjeng med 14 åringer.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #6 Skrevet 24. april 2013 Ble ganske sjokkert selv! Noen er litt yngre, men de fleste er godt over 30... Det ble ingen barselgruppe på helsestasjonen her, så dette er folk jeg har kommet i kontakt med via termingrupper på Facebook. Neida, ingen liten bygd heller, ganske sentralt ved en av Norges største byer.. Kjenner jeg tenker at jeg må være skikkelig vanskelig å like når en hel gjeng snur seg mot meg så fort, så kraftig... Anonym poster: 4612152af344c12de585558980c10092
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. april 2013 #7 Skrevet 24. april 2013 Men hva var det de sa? Eller hva skjedde? Skulle jo tro du hadde gjort noe virkelig skandaløst for å fortjene en slik reaksjon. Og da har du sikkert merket det på andre rundt deg tidligere, man blir jo ikke plutselig bare en helsær person poenget mitt er at sjansen for at det er DE som har problemer, og ikke du, er ganske stor
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #8 Skrevet 24. april 2013 Hvis du gjorde en feil først så tipper jeg det beste er å legge seg fulstendig flat og be om undskyldning. Mobbing er ikke bra, men det er ikke sikkert de andre oppfatter situasjonen på samme måte som deg. Kansje de føler at det er du som er urimlig. Nå vet jo ikke jeg hverken hva du eller de har gjort, men ofte kommer man lengst med å være ydmyk og be om undskyldning, selv om motparten også har gjort noe galt. Anonym poster: cda3376cda580b3d81debe190b31ee8f
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #9 Skrevet 24. april 2013 Huff. Skjønner at dette ikke er lett for deg, HI. Hvilken feil er det du mener du har gjort? Hadde skjønt de om du tok kjæresten til ei i barselgruppa eller noe, men det virker som det er snakk om en bagatell? Uansett er det ikke greit at de var ufine mot deg. Anonym poster: ff9dedfc5ca02175c7169f54022e8971
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #10 Skrevet 24. april 2013 Jeg meldte meg ut av gruppa uten å si noenting. Jeg syntes det var så mye klaging og negativt fokus, og ville heller fokusere på relasjonene irl. Jeg skjønner at det virker sært, og jeg burde skrevet et innlegg og forklart, men det gjorde jeg altså ikke. Har sagt unnskyld og ringt flere av de for å møtes og prate om det, men fikk bare svar fra ei. Hun kan aldri, så vi har fremdeles ikke møttes, og nå har jeg gitt opp. Fikk hets både på brev på Facebook og på sms. Det gikk på at de stolte på meg, og jeg var ikke verdig etc. Forstår ikke helt at det jeg gjorde var såå ille, og tenker at de egentlig aldri likte meg... I mer rasjonelle øyeblikk tenker jeg at de ikke ville brydd seg om de ikke likte meg.. Blir rett og slett småsprø av å tenke på det! Anonym poster: 4612152af344c12de585558980c10092
Gjest sussie77 Skrevet 24. april 2013 #11 Skrevet 24. april 2013 (endret) Er det virkelig mulig?? Det var vel ingenting å bli så sur for. Da er det vel heller de som har problemer ikke du. Hev deg over det og finn deg noen nye venner. Og hadde de ikke likt deg så hadde de heller ikke reagert. Noe også å tenke på. Men de skulle uansett ikke behandlet deg sånn. Endret 24. april 2013 av sussie77
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #12 Skrevet 24. april 2013 Hva?? Nei og nei HI. Du har ikke gjort noe galt. Skjønner at det er trist for deg, men ærlig talt - hvem vil ha slike venninner? Håper du finner deg noen andre snille jenter du kan henge med. Har sett det er fler vennetråder her inne med jevne mellomrom. Kanskje du kan henge deg med der? Det arrangeres også DIB-treff av og til. Jeg fikk forresten ei kjempegod venninne gjennom barnehagen. Barna våre er bestevenninner, og nå er vi det også. Det var litt skummelt i starten, men jeg tok mot til meg og ringte på døren deres og spurte om de ville være med ut på lekeplassen. Det var kjemekjekt for liten og stor. Kanskje det blir aktuelt for deg når barnet ditt begynner i barnehage? Anonym poster: ff9dedfc5ca02175c7169f54022e8971
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå