Appelsinpiken Skrevet 24. april 2013 #26 Skrevet 24. april 2013 Og en sårsalve som inotyol eller bephanten. Sinksalve derimot trenger du ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #27 Skrevet 24. april 2013 Det eneste vi trengte av dette i starten var babyolje. Anonym poster: 00667103984e3e6e137c9a8d6a00fbbd
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 24. april 2013 #28 Skrevet 24. april 2013 Og en sårsalve som inotyol eller bephanten. Sinksalve derimot trenger du ikke. Bruk i såfall bepanthen til "daglig" bruk, for inotyol skal man bare bruke noen dager av gangen ved veldig sår stump. Bepanthen kan brukes for å forebygge. Men enig da, sinksalve er bare tull!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #29 Skrevet 24. april 2013 Må man kjøpe inn noe av dette FØR fødselen? : - Shampo og såpe til baby, evnt baby olje - dvs olje til å ha i badevannet, ta gjenstridige bæsjeflekker fra huden osv brukte vi tidlig, shampoo brukte vi ikke før barnet var over året - det var lite hår på hodet. - Brystglass (melkeoppsamler) - hva er det? Jeg anbefaler imidlertid å kjøpe elektrisk brystpumpe tidlig (gjerne før fødsel) - Poser til frysing av morsmelk - da trenger du pumpe.... du kan like gjerne bruke isterningposer. Da kan du ta ut det du trenger. - Renseveske til navelen til baby ( kan man ikke bruke pyrisept?) - hmm - brukte aldri - Saltvannsdråper til baby - saltvannsdråper er vel kjekt å ha i hus - barn eller ikke. Det jeg ville kjøpt er tøybleier - kjekke til alt fra gulpeklut til stelleunderlag og når du skal legge fra deg babyen der det ikke er helt rent. Ei pakke med bleier er heller ikke så dumt å ha i hus. Noen få bodyer, bukser og luer er også greit å ha, men man får gjerne en del i presang. Lykke til! Anonym poster: 6127e88eaa3dd6bb0c0b3e597b726d26
Appelsinpiken Skrevet 24. april 2013 #30 Skrevet 24. april 2013 Vi bruker til vanlig ingen salve, og inotyol når vi ser hun begynner å bli rød/sår, da forsvinner det til neste dag. Har dessverre ingen førstehåndskunnskap om bephanten, men vet at mange bruker den med stort hell
Gjest sussie77 Skrevet 24. april 2013 #31 Skrevet 24. april 2013 Baby olje er greit å kjøpe inn før fødsel.. Men alt det andre er det ikke sikkert at du trenger. Så det hadde jeg ventet med.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #32 Skrevet 24. april 2013 Eneste vi trengte av alt det du nevner var saltvannsdråper, det tror jeg ikke du kommer utenom ;-) snørrrrr Mens jeg venter nr fire, og har aldri brukt saltvannsdråper til noen av de;) Jeg hadde nok kun kjøpt inn babyolje av det du skriver der på lista. Anonym poster: 3b80cb5abcf47681848bf2b6f509f32f
annesmil Skrevet 24. april 2013 #33 Skrevet 24. april 2013 Greit å ha en nøytral såpe om babyen f.eks bæsjer seg elers kaster opp (noen gjør det av fostervann i magen) og da er det jo greit å få vasket vekk lukta synes jeg. Det finnes flere oljer som har skummende såpe effekt til babyer. Saltvann er alltid greit å ha, å går ikke ut på dato på lenge, febermåler i tillfelle man er usikker på om babyen er varm eller ikke, paraseth i tillfelle. Jeg brukte bare helt vanlige små "brød" poser til å fryse ned melka i, funker like fint som dyre poser på apoteket. Jeg har vært helt avhengig av bryst pumpe til begge mine barn pga for mye melk i starten, jeg må pumpe ut en del slik at barna skulle få tak i hele vorten samt for å ungå brystbetennelse (med nr to, fikk vi besøk en av de første dagene å jeg fikk ikke pumpa ut, og fikk faktisk betennelse..) så jeg anbefaler å kjøpe pumpe. Er jo også greit å ha om man sliter veldig med amming og sårhet, så kan man pumpe og evt gi med liten kopp (flaske om man vil). Lykke til, kos dere på hytta!!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #34 Skrevet 24. april 2013 Nei, ingenting av det der MÅ du ha før fødselen. Kanskje trenger du ikke enkelte ting i det hele tatt. Kjøp ved behov, og ikke lag dere et behov på forhånd. Anonym poster: 50a885807940ee8a2314110e92ebcdaf
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #35 Skrevet 24. april 2013 Mulig jeg ikke gjorde meg forstått her. Er dette ting vi trenger uansett? Altså, må vi ha det før eller siden uansett? HI Anonym poster: 0b42e357c71094483da219f27af2742e Såpe og sjampo er egentlig helt unødvendig... Babyen lukter jo bare godt, og kroppen kan dermed spares for ihvertfall DE stoffene. De får nok hormonforstyrrende stoffer andre steder også. Bruk heller olje, den er mye drøyere i bruk og mildere mot kroppen. Saltvannsdråper er greit å ha. Ikke bruk sprayen på nyfødte, den passer ikke før barnet blir litt eldre. Saltvannsdråper løser opp litt tett nese, og det får du uansett bruk for før eller siden Melkekopp og slike ting vet ikke jeg om du trenger. Jeg hadde hatt bruk for det siden jeg både ammet og pumpet. Pleide å fryse ned morsmelk. Ville tatt det etterhvert, om du finner ut at du må pumpe i tillegg til å amme, så ville jeg kanskje kjøpt noe. Anonym poster: 92b1b211d53e5eff0d7fea68c9622023
BellaSuz Skrevet 24. april 2013 #36 Skrevet 24. april 2013 Det eneste jeg hadde klart var babyolje og saltvannsdråper, resten trenger du ikke:-) Du renser navlen med kokt vann og q-tips, potetmel funker på evt såre rumper. Det andre skaffer du etterhvert når melka kommer for fullt.
Countess Skrevet 24. april 2013 #37 Skrevet 24. april 2013 Eneste der jeg vet du vil trenge er babyolje. Ellers kan man fint kjøpe ved behov jeg trengte kun saltvannsdråper etpar ganger, av de tingen du nevner. Siden du er førstegangs vil jeg gi deg et råd jeg fikk..bruk aselli sårsalve på såre rumper, og om babyen skulle ha andre såre områder (i valker, halsgroper o.l) Den var vidunderkrem for oss, og erstattet zinksalven
You can call me Dårris Skrevet 24. april 2013 #38 Skrevet 24. april 2013 Kan fortelle hva jeg anbefaler å ha i hus. Om du bruker flere ting, eller klarer deg uten er jo ganske individuelt. En pakke nyfødtbleier er greit å ha, så slipper du å stoppe å handle på vei hjem. Olje er greit, men ikke krise om du ikke har, matolje kan også brukes om det trengs. Brukte ikke olje i badevannet, bare om det var bæsj som satt fast. Febermåler er fint å ha om du er usikker, men om barnet får feber før 6 uker, så skal det til lege UANSETT, så paracet mener jeg da er overflødig. Ikke såpe, helt unødvendig. Brukte mesoft (mulig de har skiftet navn) kompresser og vann til stell. De er veldig myke og fine, og jeg liker ikke våtservietter i begynnelsen. Min erfaring er at de ikke trenger noe salve på rumpa første tiden. Som regel merker man med en gang baby har bæsjet, og skifter. Da blir de ikke såre heller Navlen renses med vann. Pumpe osv er det langt fra alle som trenger, jeg brukte den mye med nr 1, nesten ikke med nr 2. Kommer helt an på om babyen tar flaske, om du har mye/lite melk osv. Melkeoppsamlere var noe dritt i mine øyne, så jeg skal ikke ha det denne gangen. Ble BARE søl Bruk gode ammeinnlegg, og har du mye melk, så kan det være greit med et håndkle i tillegg om natten. Brukte ikke neglesaks/klipper før babyene var blitt større. Neglene er så myke i starten, og jeg fikk beskjed om å rive eller bite dem av. Uffda, hørtes egentlig ganske grotesk ut, men det går helt fint Kluter!!! Var storforbruker av kluter de første månedene. Kjøpte forskjellige typer bommulskluter på Princess, både til gulp og vask. Litt klær, men det har du sikkert kontroll over allerede. Jeg syns det er greiest med hele drakter/pysjer og body og strømpebukse første månedene, liker ikke todelte sett og kjoler osv, da de har en tendens til å rulle seg opp og klumpe seg i ryggen. Og så liker jeg ikke hetter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå