Gå til innhold

Dårlig husmor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Full jobb, to barn på barneskolen med fritidsaktiviteter, studier, hund, hytte, venner og familie man skal ha kontakt med. Huset er 300 kvm, hage, to biler som også skal vaskes ol.

Trenger tips til å få hverdagen til å gå rundt! Har vaskehjelp som tar gulv og bad en gang i uken ellers gror jeg ned og hverdagen slukes av alt jeg ikke rakk.

Noen som har oppskrift på å rekke over alt?

Anonym poster: 08a4b2e878c778245d6a52105f0e762b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel en mann du kan dele jobben med? Barna kan jo også hjelpe til med klesvask etc så mye som de klarer.

Jeg tror planlegging av ukene er viktige. Faste klesvasktider, oppvasktider etc og også fast hvem som gjør hva hver uke.

Anonym poster: f3ae0354c98766010d71131ec8797415

Skrevet

Jobb litt mindre en av dere eller begge to, det der går aldri opp på en ok måte...

Anonym poster: ed1410ffba3b2ee98009262cadf2b93e

Skrevet

A) senk kravene

B) senk skuldrene

C) sett bort mest mulig av slike "kjipe" ting. Bilvask er liksom ikke noe man gjør selv lenger når man får fullsendig vask innvendig og utvendig til en 400 kr,- (Støvsuge innimellom derimot må man nok gjøre selv)

Klesvask kommer man jo ikke unna, vi har hver våre kurver på vaskerommet, de tømmes når de er fulle. Det er kun meg her som bretter og når ingen andre gidder å delta i å legge det bort har det blitt løsningen :)

Hagen bør være lagt opp så den krever minst mulig. Bark eller annet over duk, med planter som kun trenger vedlikehold og oppmerksomhet innimellom er lurt. Finne en plenklipper til sommeren er nok også lurt, mange unge gjør jo dette for noen ekstra sommerkroner :)

Det er mange løsninger som er mulige, men man bør jo ta høyde for at stort hus, to biler, hytte mv faktisk vil koste deg litt penger også dersom alt skal skinne og glitre, og dermed er jeg tilbake til å henvise til punkt a og b!

Skrevet

Flytttil et mindre hus, selg hytta og lær ungene å rydde ette seg selv. Da blir det mye mindre jobb på de voksne.

Anonym poster: f7084f3c809cc3389321dbc5233deaaf

Skrevet

Og her sert man da baksiden av at alle skal ha mest mulig, størst mulig hus, størst hage, stort sosialt liv, og alt det der, på godt norsk En vellykket nordmann. Så jobber man som en gal for å ha råd til å finansiere alt dette, og henger som slips når kvelden kommer. Man strekker ikke til, krangler med mannen, er sur og bitter, barna ser en mor som benytter alle ledige stunder til husarbeid osv, i stedet for å sitte ned sammen med dem og kanskje kose seg med barne-tv iblant.

Er det dette som er livet?

Anonym poster: 2b5b84273a6e1121b8398e8548939bb4

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Viktig å fordele oppgavene på en grei måte :)

Senk kravene, det er viktigere ting her i livet enn å ha alt perfekt til enhver tid :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...