Pinnus Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Burde vi avskaffe au-pair ordningen? Når jeg sitter her og ser på Brennpunkt lurer jeg fælt på hvorfor vi har denne ordningen. Kulturutveksling er det iallfall ikke...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Jeg har vært au-pair i England og hadde et fantastisk år. Jeg var veldig heldig med familien (de var fra Østerrike), jeg jobbet mine timer, de utnyttet meg ikke, jeg fikk gå språkkurs (slik man har krav på), jeg fikk bra med lommepenger av dem og ble behandlet som et familiemedlem. Var et veldig fint år og jeg har fortsatt kontakt med familien Mitt opphold var en kulturutveksling, vil jeg si. Jeg lærte språk, bodde i et annet land, lærte mye nytt og fikk nye venner. Men som sagt, jeg ble veldig godt behandlet og jeg ble ikke utnyttet på noen måter.
NoN Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Programmet er hjerteskjærende! Får helt vondt av Christy, og ikke minst familien hennes og datteren. Gjør vondt å se på.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Synes det er en fin ordning. Ikke nødvendig å avskaffe ordningen, men ha bedre kontroll på familiene jentene bor i, og jevnlige møter med jentene, for å kontrollere at de har det bra, og at reglene overholdes? Anonym poster: 251ef69292742871302ad271f489c7fb
håperpåvinterbarn Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Den bør endres drastisk eller avskaffes helt.
Pinnus Skrevet 23. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2013 Ja, den burde være skikkelig kontrollert. Men må si at jeg stusser fælt når de jentene som har det topp i vertsfamilen bruker mesteparten av arbeidstiden til husarbeid og sitte barnevakt på kvelden fordi foreldrene skal ut... Trodde det handler mest om å passe barn, ta del i familielivet og få et innblikk i den norske kulturen. Virker ikke som noen av disse jentene fikk særlig av dette, selv ikke de som hadde det fint. Innbiller meg at det er enklere å være norsk au-pair i utlandet da man ikke er avhengig av pengene til familien på samme måte som disse jentene som kommer hit fra fattige land på andre siden av kloden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå