Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Var på 6 mnd kontroll i dag og legen der mente at hun ikke hørte på høyre øre :-( Hun reagerte veldig på lyd på venstre øret med på høyre øret var det inegn reaksjon. legen holdt den pipi-dingsen omtrent inni øret hennes og hun reagerte ikke i det hele tatt. Fikk henvisning til øre nese hals. noen som har opplevd dette? Hvordan er undersøkelsen på øre nese hals?? Ble så paff da jeg var inne hos legen at jeg ikke fikk spurt om noe som helst, ble helt på gråten nesten... Håper noen her har opplevd det samme og har noen erfaringer å dele. Anonym poster: f4ef4c17b08359a0066062d899382107
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Ingen?? Anonym poster: f4ef4c17b08359a0066062d899382107
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 venninnen min sin baby er helt døv. Et øre går så bra så. Anonym poster: 547aa394cd786a34bdda96913f84fb71
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 venninnen min sin baby er helt døv. Et øre går så bra så. Anonym poster: 547aa394cd786a34bdda96913f84fb71 nå var det ikke det HI spurte om da.Ett øre kan være veldig tungvindt å ikke ha hørsel på. Har ikke erfaring med det å være døv på øret, men sønnen min hadde lav hørsel på ene øret og kan forklare hvordan vår prosess var. Først ble vi sendt til hørselsentralen, der brukte de ett apparat som målte ett eller annet, husker ikke hva det heter, så ble vi sendt til øre nese hals hvor de sjekket ørene med kamera, så ble det operasjon til slutt. Nå hører han godt. Vi fikk veldig mye hjelp og god informasjon. Anonym poster: 247ae114b96684970f5f5a4277ef57c9
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Jeg er døv på det ene øret og det ble ikke oppdaget før jeg var 7 år. (var også blind på det ene øyet,men fikk tilbake synet når jeg var 12 år) Jeg mangler hørselsnerven så jeg vil aldri få hørsel på det øret. Siden jeg har vært døv siden fødsel vet jeg ikke bedre og det går fint å leve med det. Jeg leser automatisk på leppene og bruker hendene mine mye når jeg snakker,men det er noe jeg gjør ubevisst og lese på lepper er noe jeg har lært uten å prøve,jeg bare gjør det. De utfordringene jeg har er at jeg ikke hører biler som kommer fra min høyre side, jeg må alltid sitte ved enden på et bord, runde bord er et mareritt for da sitter det alltid noen på den døve siden, jeg hører veldig dårlig om det er mye bråk for eksempel ut på byen, steder det er mye traffikstøy, konserter ol Jeg hører ikke brannalarmer , vekkeklokke osv når jeg sover om jeg ligger på det øret jeg hører på. Men her finnes det masse hjelpemidler som vekkeklokke og brannalarm som er koblet til senga så hele senga vibrerer. Men siden det er oppdaget så tidlig er det mye de kan gjøre og mest sannsylig vil hun kunne høre på begge ørene med litt hjelp.
Caprica Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Sikker på at det ikke er ørevoks eller væske i øret?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2013 #7 Skrevet 24. april 2013 HI her, takk for svar! Har fått "roet" meg litt nå, var bare litt sjokk i går når vi var på helsestasjon! Legen vi var hos sa bare at hun ikke hører på høyre side, thats it! Hun skal selvfølgelig på utredning; så jeg håper jo selvfølgelig at det er væske eller ørevoks...synes legen var litt brå, forklarte ikke at det kunne være ulike årsaker til at hun ikke hørte.. Anonym poster: f4ef4c17b08359a0066062d899382107
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 24. april 2013 #8 Skrevet 24. april 2013 HI her, takk for svar! Har fått "roet" meg litt nå, var bare litt sjokk i går når vi var på helsestasjon! Legen vi var hos sa bare at hun ikke hører på høyre side, thats it! Hun skal selvfølgelig på utredning; så jeg håper jo selvfølgelig at det er væske eller ørevoks...synes legen var litt brå, forklarte ikke at det kunne være ulike årsaker til at hun ikke hørte.. Anonym poster: f4ef4c17b08359a0066062d899382107 Det kan selvfølgelig være at hun er døv på det ene øret, det går isåfall veldig fint, bedre å være født med et "handikap" enn å få et senere. (Har en sønn med nedsatt hørsel på begge ører) Men det kan også være at hun har/har hatt en mellomørebetennelse. Ofte sier ikke babyer i fra om det. det gjorde ikke minste her. Merket ikke det før trommehinnen plutselig sprakk. Da har man ofte nedsatt hørsel på det øret en stund etterpå. Uansett Lykke til så mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå