Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Før jul var vi på foreldresamtale og da skrøt barnehagen masse om at barnet vårt var en pådriver og at han var en populær gutt som gjerne startet leker og de andre barna kom til for å være sammen med han. Men når jeg hentet han idag så fortalte de at han ofte holdes utenfor og ikke klarer komme inn i gruppa. Dette har visst pågått lenge. Han har ofte kommet hjem og fortalt at de andre barna dytter han og er ekle, men har ikke tenkt sånn over saken og når jeg idag får vite at han lenge har blitt holdt utenfor så blir jeg både sint og lei meg og sitter igjen med mange spm. Hvorfor har ikke barnehagen gitt beskjed før, hvilke tiltak gjør de osv. fikk kun vite dette, fremfor flere foreldre så fikk ikke spurt så mange spørsmål, ble vel litt satt ut så visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere der å da. Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon? Burde jeg be om et møte for å få mer info om saken og om de har tenkt å observere mitt barn for å hjelpe han inn i gruppa igjen? Eller hva kan jeg kreve av info og hjelp her? kanskje ikke kreve, men iallefall be om? Anonym poster: d18ba1c26beed8aca5274c0c080215c6
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Det første jeg reagerer på er: hvorfor fikk du vite dette med flere foreldre tilstede?????? Du ringer eller sier ifra ved levering imorgen at du vil ha en personlig samtale med styrer angående dette. Du har mange spørsmål du skal ha svar på, og det er IKKE akseptabelt å si sånt foran andre tilstede.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Her kan du lese noen god råd: http://www.nrk.no/kanal/nrk_sapmi/1.7809762 Anonym poster: 480b81ee9bb5584836b125453c5705c6
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Det første jeg reagerer på er: hvorfor fikk du vite dette med flere foreldre tilstede?????? Du ringer eller sier ifra ved levering imorgen at du vil ha en personlig samtale med styrer angående dette. Du har mange spørsmål du skal ha svar på, og det er IKKE akseptabelt å si sånt foran andre tilstede. var i hentesituasjon at de fortalte det, tror kanskje de ikke tenkte over at det er ett litt ømfintlig tema. Men syns det var litt ekkelt at det var andre foreldre tilstede ja. De skulle fortelle hvor fint han hadde lekt med ett barn denne dagen for det syns de var så bra siden de ser at han sliter med å komme inn i gruppen og blir ofte holdt utenfor. Anonym poster: d18ba1c26beed8aca5274c0c080215c6
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Her kan du lese noen god råd: http://www.nrk.no/ka...sapmi/1.7809762 Anonym poster: 480b81ee9bb5584836b125453c5705c6 takk Anonym poster: d18ba1c26beed8aca5274c0c080215c6
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Det første jeg reagerer på er: hvorfor fikk du vite dette med flere foreldre tilstede?????? Du ringer eller sier ifra ved levering imorgen at du vil ha en personlig samtale med styrer angående dette. Du har mange spørsmål du skal ha svar på, og det er IKKE akseptabelt å si sånt foran andre tilstede. var i hentesituasjon at de fortalte det, tror kanskje de ikke tenkte over at det er ett litt ømfintlig tema. Men syns det var litt ekkelt at det var andre foreldre tilstede ja. De skulle fortelle hvor fint han hadde lekt med ett barn denne dagen for det syns de var så bra siden de ser at han sliter med å komme inn i gruppen og blir ofte holdt utenfor. Anonym poster: d18ba1c26beed8aca5274c0c080215c6 Da burde de kun ha sagt det første, og unnlatt det siste i andres påhør. Dessuten kunne vedkommende heller ha spurt om du hadde et par minutter, og trukket deg tilside slik at dere kunne snakke under fire øyne. Men jeg synes du skal ta kontakt med barnehagen imorgen og avtale en time for en samtale.
Gjest FinogFjong Skrevet 23. april 2013 #7 Skrevet 23. april 2013 Dette var et brudd på taushetsplikten! Dette må du gjøre styrer oppmerksom på, og si at du vurderer å klage på dette. I tillegg må du be om en samtale med styrer og pedleder hvor de går nærmere inn i problematikken gutten deres opplever. Hva er begrunnelsen for å ikke informere om dette når det ble oppdaget, og be om dokumentasjon på hvilke tiltak de har satt igang rundt ditt barn, og hva har de tenkt å gjøre videre.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Huff, HI. Det er ikke slik det skal gjøres! For det første er det utrolig at de tar opp et så alvorlig tema i en hente situasjon MED andre foreldre til stede? Syns også de skulle gitt beskjed til deg med en gang dette startet. Be om et møte med ped. leder og snakk ut om problemet. Om ped.leder er god i jobben sin har hun allerede en plan for hvordan dette kan bedres. Det er mulig barnet ditt trenger hjelp av en pedagog for å komme inn i samspillet med de andre barna. Lykke til, stor klem. Anonym poster: 5735f61cb68d18d86089773bd0b9afda
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 Jeg tenker at det kan være bra at de andre foreldrene får høre det også, men dette må det gjøres noe med med en gang! Ikke for å skremme deg, men når dette blir en "vanlig" måte å oppføre seg ovenfor ditt barn på, så er det vanskelig for h*n å få samme sosial aksept etterpå. Snakker av personlig erfaring.... Men det er jo bra h*n er så liten ennå, da er det lettere å snu det tror jeg nok. Men det må jobbes mye med, så stå på og ikke gi deg ovenfor barnehagen!!! Lykke til! Anonym poster: 23a07f318f7c6013fb2819a6cd700de6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå