Gå til innhold

ÅÅ jeg er helt ELENDIG på smalltalk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. og egentlig prat generelt! Av og til føler jeg jeg bare sitter å sier "mhm" "jaa" "nei" , altså MYE medjatting og jeg HATER DET!!!

Jeg var ikke sånn før! Da kunne jeg prate som en foss! Men så plutselig var det akkurat som om jeg mistet noen hjerneceller eller hva faen.. det er skikkelig ekkelt!

Noen som føler det samme eller har noen tips?

Dessuten har jeg begynt å glemme hva folk sier til meg og spør sikkert om de samme tingene hver gang jeg møter folk...

Jeg trenger hjelp! Hva kan jeg ta tak i i setninger folk sier for å få til en samtale og ikke sitte igjen som en komplett idiot?

Jeg tror ikke folk tenker eller merker dette når de snakker med meg, men jeg merker det såååå godt selv!

HJELP MEG!

Anonym poster: 25eb238f14b07b584e944bb8293f0ea2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lever du et lite spennende liv? Mye bæsjebleier og lite kultur? Følger du ikke skikkelig med på nyheter o.l.?

Vet ikke om det stemmer for deg men jeg følte meg litt sånn når jeg gikn hjemme i permisjon. Jeg skrudde på en måte av antennene mine og alt fokus var rettet mot baby. Jeg merket det egentlig først når jeg møtte gamle kjente og opplevde at jeg ikke hadde noe å melde!

Anonym poster: 76f09d25f2cc1a289e3ff5fe68cb8809

Skrevet

Jaaaaaaaaaaaaa! I tillegg til at jeg har en jobb der jeg ikke er så mye i kontakt med folk..!

Jeg følger med på nyheter.. men det er jo ikke det jeg vil snakke med folk om da.. jeg vil bygge videre på ting de sier og spinne samtale ut fra det!

HI

Skrevet

Jeg tror første annie har et poeng. Jeg er likedan. Har god utdannelse og har en spennende jobb med masse utfordringer, flink til å snakke for meg men plutselig har jeg også blitt skikkelig "grunn".

Anonym poster: 83e6f9e468a71b7b0de7b431f7df0941

Skrevet

Men mye kan spinnes ut fra nyhetsbildet oc gir en følelse av samhørighet. "Åh, har du vært på fjellet sier du? Så deilig, men du passet deg vel for skredfaren" .. skal på kino ja? Åh den filmen? Jeg har ikke sett den selv men hører den er nydelig.. jeg så den og den forleden.. har du sett den? Åhneu, nei, jeg syntes ikke den var så morsom.. mer dvd enn kinofilm...

Osv osv... ;)

Anonym poster: 76f09d25f2cc1a289e3ff5fe68cb8809

Skrevet

Sitter med akkurat samme opplevelse som deg, skikkelig ekkelt!!!

Skrevet

Jeg har alltid vært litt sånn fordi jeg har sosial angst, men ja.. jeg har blitt værre etter noen år hjemme med barna! Føler meg helt utfor alt annet enn det som skjer i hjemmet nesten :P

Trur jeg har mista meg sjæl litt ;)

Anonym poster: 8272c176f2b771f65c91c55111d3ea0e

Skrevet

Jeg begynte sakte men sikkert å ha det på samme måte i den perioden jeg mista selvtillitten, la på meg noen kg og ikke var helt fornøyd. Jeg gikk noen timer til psykolog for å få bukt på mitt problem og han sa det var mye pga hjernen min er mye mer opptatt av å tenke på hva den andre personen syntes om meg, passe på at jeg ikke sier noe som kan tolkes feil/negativt som kan gjøre at de ser på meg slik som jeg selv gjør.

Nå etter at ejg har jobbet mye med å bygge opp selvtillitten min, kommet igang med trening og er generelt fornøyd med meg selv går smalltalk og generell snakk mye lettere, da nettop fordi jeg ikke tenker like mye som før.

Men det var meg, jeg vet ikke hva som fungerer for deg...

Skrevet

Ja jeg bruker mye tid også på å tenke på det neste jeg kan si mens den andre snakker, så jeg får jo ikke med meg hva de sier! Snakk om å grave sin egen grav

HI

Skrevet

Å, som jeg kjenner meg igjen!

Tror det har med å gjøre at jeg har svært lite tid til å være sosial, så når jeg treffer venner blir jeg liksom litt utenfor meg selv på en måte.

Minner om verste ammetåka av og til.

I tillegg er jeg så sliten av jobb og unger at det å være sosial er langt nede på prioriteringslisten.

Kjenner også på det derav tankene mine er foran i løypa og planlegger noe lurt å si, og det er jo utrolig uhøflig! Da hører jeg jo ikke etter hva folk sier :(

Må skjerpe meg!

Anonym poster: 15fa8f0b7cb2611726bca5a5cd1b2bc6

Skrevet

Kjenner også på det derav tankene mine er foran i løypa og planlegger noe lurt å si, og det er jo utrolig uhøflig! Da hører jeg jo ikke etter hva folk sier sad.png

Anonym poster: 15fa8f0b7cb2611726bca5a5cd1b2bc6

Ja der sa du det! Føler meg også så uhøflig!

Noen som er eksperter på smalltalk som kan komme med tips?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...