Gå til innhold

Flere som ikke skal ha sommerferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg ikke fordi man har kjøpt hus eller skal en mnd til USA i høst. Men rett og slett fordi økonomien ikke tillater det?

Vi greier ikke få endene til å møtes denne sommeren. Mannen jobbet i et firma som gikk konk. Derfor ingen feriepenger. Skikkelig lei meg på ungene sine vegne. Ikke oppleve noe denne sommeren. Eldste skal begynne i syvende klasse. Syns alle skal på store ferier og snakker ikke om annet. Jeg fokuserer mye på at vi skal kose oss her hjemme med små dagsturer bade og grille men merker på henne at hun syns det er kjedelig.

Andre?

Anonym poster: 2450e5c67aa2c4154b229fddbeb297af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prioriterer ikke sommerferie i år. Samboers datter skal konfirmeres i sept. og det skjer en del andre ting som koster penger. Vi var på to utenlandsreiser i fjor, og har ingen problem med å nedprioritere ferie i år. Vi skal låne campingvognen til svigermor en uke, ta en tur til Bø sommarland, kanskje tusenfryd. Det koster jo penger det òg, men er langt billigere enn en ferie...

Det er nok mange som ikke har mulighet til å dra på ferie. Det viktigste er å finne på noe med barna som de kan fortelle om på skolen. Og det behøver ikke koste så mye, man må bare være litt kreativ:)

Anonym poster: fa60b0b698a3444886e7b00bf2a427a9

Skrevet

Vi skal da ha sommerferie selv om vi ikke skal dra på sommerferie.

Jeg er gravid og så bekkenløs at jeg knapt kan bevege meg, med risikosvangerskap som gjør det uaktuelt å reise mer enn en halvtime fra sykehuset. Vi blir i byen, og aktivitetsnivået begrenser seg. Men barnet skal ha ferie fra barnehagen, partner skal ha ferie og vi får det da helt sikkert hyggelig.

Skjønner at det er verre med større barn, altså. Jeg tror likevel man kan komme langt med telt og nistepakke i forhold til kvalitetstid sammen. Ellers kan du jo sjekke om dere kunne kvalifisere for tiltak som Ferie for alle.

Anonym poster: da7386ea54f78668719c8a68c7abc799

Skrevet

Pga økonomi og at min mammapermisjon er ferdig nå så skal jeg jobbe, mens pappaen har sin del av pappapermen. Kjedelig, men vi må ha inn penger.

Anonym poster: 17cdc53a29e6ecaa096f1dc7f7badf28

Skrevet

Vi skal ikke på ferie i år, da jeg har bekkenløsning og en rimelig handicappet, får hverken lov å fly eller å sitte lenge i bil. Tanken på å synes synd på de andre barna har ikke engang slått meg, når ble det en selvfølge å reise bort på ferie hver sommer? De får vel kose seg her hjemme da.

Anonym poster: a63f1a012b1c3d387b819ae7be6c9fad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...