Gå til innhold

Hvorfor føler jeg at ingen liker meg?? :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er student og alenemor. Studerer på høyskole og vi er ganske mange i klassen. Jeg går godt overens med de fleste - men det er ingen jeg har fått en skikkelig nær tilknyttning til. Jeg har mitt å gjøre på fritiden, utenom skoletid, så derfor er det begrenset av hvilke muligheter jeg har..Jeg har ofte fått komplement av gutter og venniner at jeg er pen,søt, jordnær, rolig, voksen for alderen osv.. Men likevel føler jeg meg stygg, dum, ekkel og lite likt ac andre :-((

Anonym poster: f3215e15b3579d2f6a29dd85533ae9aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er garantert ingen andre som tenker de tankene om deg enn deg selv! Vi jenter har desverre ofte litt dårlig selvtilit - jeg og... Fokuser på de pene tingene du får høre!

Anonym poster: d69a15568219a99f5bd5733c0d650af4

Skrevet

Det er nok noe du føler selv. Det er sikkert andre som liker deg godt. Men som student og alenemor, så har jo du andre ting å holde på med på fritiden enn å henge på studentkro liksom ;)

Kanhende de tar det for gitt at du ikke gidder å være med dem, siden du har barn? :)

Skrevet

Hva tenker du om andre du møter? Måler du opp dem etter en skala?

Hvis du hele tiden driver å plager deg selv med slike tanker blir du jo helt deprimert!

Jeg vil anbefale deg og lese "Selvfølelse nå!" av Mia Törnblom.. den vil kunne gi deg et positivt puff:)

Anonym poster: 3e1b08d1145bdb76c9fe4c54b90b3a06

Skrevet

I ditt tilfelle så kan det høres ut som at det er både fordi du er i en annen livssituasjon enn de andre og fordi du har lav selvfølelse? Ønsker du å få venner?

Jeg er over 30 år og jobber. Har ikke dårlig selvtillit, men tror det er noe litt galt med selvfølelsen min. I omgang med kollegaer og damer til mannens kamerater for eksempel så tenker jeg at jeg er "utenfor" og ikke er så godt likt - selv om det egentlig ikke er noe som indikerer at de tenker det. Holder folk på avstand uten at jeg egentlig legger merke til det selv. Nå er jeg såpass selvstendig at det ikke plager meg så mye, men drømmer noen ganger om å flytte til et lite (tett)sted og bli en del av en mammaklikk eller noe, uten å føle at jeg er en outsider. Vet ikke hvordan det er med deg, om det er omstendighetene som gjør det vanskelig for deg, eller om det stikker dypere.

Anonym poster: 6ddddb4f1917abb9cb9e6f6709cdddd1

Skrevet

Jeg måler meg veldig med andre:( Alt (både klæar, sko, vesker osv) ser sååå pent ut på alle andre. Alt jeg eier og har føler jeg ikke er bra. :( Handler mye klær osv for å få en selvtilit-boost, men gleden er veldig kortvarig. HI

Anonym poster: 3d5ace89ec005b9bed48fb1f907513db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...