Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Jeg handler mat kun en gang i uka, handler da for ca 1500 kr pr gang. Kunne kanskje klart å handle for litt mindre men ofte så syns jeg jammen ikke jeg får mye for pengene heller. Ellers har jeg kuttet ned på shopping, lar være å gå noe særlig på handlesenter o.l for erfaringen viser at hver gang jeg er der så går det alltid mer penger enn hva jeg hadde planlagt. Har ingen abonnement på aviser / ukeblader. Har bil og her jeg bor er jeg helt avhengig av bil så der er det dessverre lite å kutte. Har sagt opp ekstra-kanalene hos canal digital og har nå kun norgespakken, noe jeg føler jeg bør ha for ungenes del først og fremst. Trenger gode tips til å spare mer enn hva jeg klarer i dag, er rart med det, selv om jeg føler jeg lever billig så bruker jeg jammen opp lønnen min stort sett her mnd likevel... Anonym poster: 40187d8fb361bf0d542723d14e435b0a
MammaTilNick Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Sett opp et budsjett over inntekt og faste utgifter. Så får du en grei oversikt hva du har og hva du kan kutte i
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Handleliste og budsjett. Handle større kvanta når det er salg, ta vare på rester etter middag (det kan bli en grei lunsj neste dag), ikke kjøp mat med kort holdbarhetsdato som du vil ende opp med å kaste og kjøp gjerne av butikkens eget merke der det er godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå