Gå til innhold

En amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at Kate og William ikke har tenkt å benytte en amme.

Hva pokker er en amme??

Anonym poster: c6453b31eb202d893bdd8c74eae51a03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dame som ammer et barn som ikke er hennes. Men tror kanskje en amme gjør mer en det i dette tilfellet, en slags nanny.

Anonym poster: 91027f74f9735855ddb9c65beeefbafe

Skrevet

En person som ammer barnet for en, fra gammelt av. Men i denne sammenheng mest sannsynlig en dårlig tabloidoversettelse av nursemaid - som er en slags barnepleier i hjemmet.

Anonym poster: f3ea7d78ebc5730be4ec97982a3c35ae

Skrevet

I gamle dager var det en som ammet barnet ens når en selv ikke hadde nok melk- eller ikke gadd/hadde tid, som feks i overklassen. Altså, man leide noen til å amme barnet.

Disse fungerte også som barnevakt, spesielt om natten.

Nå til dags er det vel heller en som tar babyen på natten og gir mat, evt passer babyen når foreldrene har annet å gjøre.

Anonym poster: 4f7c55183b93ca2e7874d3f6a4e37047

Skrevet

En annen dame som ammer barnet ditt så du slipper, samt er barnepike. Veldig vanlig før i finere kretser, nå i dag blir vel en amme det samme som barnepike/guvernante, uten at jeg skal være bombastisk :)

Skrevet

Var det jeg trodde..

Leie seg en pupp liksom...

Om jeg hadde hatt pengene, hadde jeg aldri i livet brukt de på det....

Anonym poster: c6453b31eb202d893bdd8c74eae51a03

Skrevet

Det er ikke snakk om penger, det er snakk om overklasse og status..fra gammelt av. I sørstatene så brukte plantasjeierens hustru slavene som ammer feks.

Anonym poster: ec68cb5cdffdd106d3ae2653080f9322

Skrevet

Innleid pupp - kalles også "wet nurse". Det var en episode av "Pregnant in Heels" som handlet om intervjuprosessen av en amme ... det hele inkluderte faktisk prøvesmaking av mm :D

Skrevet

Det er ikke snakk om penger, det er snakk om overklasse og status..fra gammelt av. I sørstatene så brukte plantasjeierens hustru slavene som ammer feks.

Anonym poster: ec68cb5cdffdd106d3ae2653080f9322

Ja, dette har fasinert meg litt. Hvis de ikke så på slavene som fullverdige mennesker, kunne ikke bruke samme toalett som dem fordi de ikke var renslige nok osv, hvordan kunne de da la barna sine spise deres kropsvæsker?

Anonym poster: dd463f4739922d103921a7ce2ab43f21

Gjest Antarctica
Skrevet

"Nursing" kan bety både å pleie/stelle og å amme.

"A nurse" blir dermed både sykepleier, men kan være barnepike, eller amme ("wet nurse") i litteraturen. Tviler på at det er melkeproduserende amme det er tale om her, men mer som en barnepleier/barnepike?

Hvis det var kommersiell interesse i å bli amme, burde jeg ha blitt det. Melkeproduksjonen ville liksom aldri ta slutt.

Skrevet

"A nurse" blir dermed både sykepleier, men kan være barnepike, eller amme ("wet nurse") i litteraturen. Tviler på at det er melkeproduserende amme det er tale om her, men mer som en barnepleier/barnepike?

Hvis det var kommersiell interesse i å bli amme, burde jeg ha blitt det. Melkeproduksjonen ville liksom aldri ta slutt.

i Storbritannia beregner sykehusene 100 pund (1000 nkr) pr liter med morsmelk. ;-)
Gjest Antarctica
Skrevet

i Storbritannia beregner sykehusene 100 pund (1000 nkr) pr liter med morsmelk. ;-)

Jammen, jeg vil ikke sitte og pumpe, jeg vil bo hos en kongelig familie og dulle med prinsesser...

Skrevet

Jammen, jeg vil ikke sitte og pumpe, jeg vil bo hos en kongelig familie og dulle med prinsesser...

og ha Camilla Parker Bowles i uniddelbar nærhet?? Hjelpes!!

Hadde enda vært Lady Di vært i live <3 May she rest in peace <3 *snufs*

Venter de en jenta, altså? :)

Skrevet

Åh, helsike, tror jeg skal flytte dit sporenstreks! Kunne lett tjent meg en tusing om dagen.;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...