Gå til innhold

Svigermor - er jeg sær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en telefon fra svigermor i går, som kunne fortelle at hun hadde vært så snill å kjøpe hentesett til baby, som hun har sendt i posten til meg. Jeg har termin om et par uker, så hun ville passe på at jeg rakk å vaske det etc. Jeg sa: å, takk! Det var jo snilt av deg. Jeg har jo masse allerede, men det er fint. (Venter jente nr. 3). Hmmm...jeg er nok sikkert veldig sær, men jeg vil bestemme selv hva min baby skal ha på seg akkurat på vei hjem fra sykehuset...og jeg har det også klart. Selvsagt trenger jeg ikke bruke det hun sender akkurat da, men jeg vet at hun kommer til å spørre etterpå. Ikke noen stor sak, men føler det blir litt som å få parfyme i gave...jeg vil jo selv bestemme hvordan jeg skal lukte! Eller om noen skulle kjøpe brudekjole til meg...jeg vil jo selv bestemme hva jeg skal ha på akkurat den dagen!Puh! Er jeg dustete som har disse tankene, eller...? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei :)

Hvis du er sær så er du iallefall ikke alene om å være det!. Veldig koselig at hun har kjøpt klær til babyen, men jeg er enig med deg. Jeg vil selv bestemme hvilke klær babyen min bruker når, og hentesett er jo for mange litt spesielt, så jeg skjønner godt at du vil bruke det du selv har bestemt. Tror jeg ville brukt det jeg hadde bestemt meg for, og heller tatt på lille babyen det svigermor har kjøpt første gang hun kom på besøk for å se den lille :)

Skrevet

Takk for svar, MegOgSkjønningen! Har liksom ikke turt å spørre mannen min om hva han tenker om dette, han ville vel bare ledd av meg. Nå skal det jo sies at jeg ikke vet akkurat hva hun har kjøpt, da. Kanskje er det kjempefint:) Men mest sannsynlig er det veeeldig rosa, med blonder, rysjer og fløyelsdetaljer, og det vil ikke jeg ha. Jeg vil ha myk, økologisk bomull og ull i naturhvit! Tar det på når hun kommer på besøk, som du sier:)

Skrevet

Hva er hentesett? Spesielle klær som man har på babyen på vei hjem fra sykehuset? Aldri hørt om...

Skrevet

Fikk en telefon fra svigermor i går, som kunne fortelle at hun hadde vært så snill å kjøpe hentesett til baby, som hun har sendt i posten til meg. Jeg har termin om et par uker, så hun ville passe på at jeg rakk å vaske det etc. Jeg sa: å, takk! Det var jo snilt av deg. Jeg har jo masse allerede, men det er fint. (Venter jente nr. 3). Hmmm...jeg er nok sikkert veldig sær, men jeg vil bestemme selv hva min baby skal ha på seg akkurat på vei hjem fra sykehuset...og jeg har det også klart. Selvsagt trenger jeg ikke bruke det hun sender akkurat da, men jeg vet at hun kommer til å spørre etterpå. Ikke noen stor sak, men føler det blir litt som å få parfyme i gave...jeg vil jo selv bestemme hvordan jeg skal lukte! Eller om noen skulle kjøpe brudekjole til meg...jeg vil jo selv bestemme hva jeg skal ha på akkurat den dagen!Puh! Er jeg dustete som har disse tankene, eller...? :)

Nei du e ikkje sær ;) eg har akkurat samme tanken som du, min svigermor hadde fortalt sin mor, altså oldemor til kommende bebis, at det kom ett nytt medlem av fam i slutten av året, hun blei jo selvsagt veeeldig begeistret, oldebarn er store greier ;) men så hadde hun sagt at, jamen då skulle hun strikke hentesett, åå så hun gledet seg, veldig søtt at hun blei så glad, meeen,altså, eg e ikkje veldig fan av disse strikkede hentesttene,og som du sier, eg vil jo at meg og samboer skal selv velge ka som blir hentesett, da dette er mitt førse barn er d jo litt ektra stas over d liksom..

Skrevet

Helt enig med deg, DU skal bestemme dette selv ;)

Skrevet

Jeg hadde blitt glad for tanken bak, men hadde nok vært helt ærlig og sagt at det var meget snilt at hun tenkte på det, men at jeg allerede hadde hentesett jeg hadde brukt tid på å finne, og at det hun hadde kjøpt skulle bli brukt i fine anledninger selv om det ikke ble akkurat hentesett. Som en mor selv så tror jeg ikke hun hadde trengt mere forklaring, men hvis hun hadde virket snurt eller noe sånt, så skulle jeg nok ha minnet henne på den gangen hun selv ble mor og valgte hentesett (og andre ting) selv.

Hentesett er for mange litt ekstra spesielt, da det er di klærne barnet har på seg når det endelig kommer hjem.. Før i tiden var det ikke annet enn sykehusets klær som ble brukt mens man oppholdt seg der, mens nå er det mere rom for å kunne bruke egne klær. Derfor var vel hentesett enda mere betydningsfullt før, siden det var di første egne klærne barnet bar. :)

Skrevet

Er det egentlig så nøye hva ungen har på seg på vei hjem fra sykehuset? Det er sikkert nøye første gangen da alt er nytt. Men det er jo bare klær....

Skrevet

Kommer hun til å være der da?

Kan du ikke bare ta på babyen din det hun sender deg, knipse mms, " SE SÅ FIN HUN ER!" sende til svigermor og så tar du på hva enn du måtte ønske :)

Skrevet

Vær ærlig! Si at du allerede har bestemt deg om hentesett, og bruk det hun kjøpte første gang hun treffer barnebarnet :) hentesett kan være betydingsfullt, spesielt om det er første barn <3

Skrevet

Jo, dere - nå kan jeg fortelle at hentesettet har ankommet. He he. Det var som jeg tenkte en body, lue, jakke og sparkebukse i lyserosa. Bodyen og lua var jo helt ok, men kommer nok ikke til å bruke det andre annet enn for syns skyld. Og som det blir sagt her, det er jo bare å ta det på henne, ta bilde og si tusen takk,. Hun vil jo ikke være der når vi reiser hjem fra sykehuset. Jeg tror nok jeg bare ble irritert fordi jeg er hormonell, og følte at noen skulle prøve å bestemme over meg og min baby. Bare tullete, dette er egentlig en "ikke-sak"...men takk for alle svar - moro å høre hva andre tenker:)

Nå kan snuppa forresten bare komme...er så lei, så lei...:)

Skrevet

Fikk en telefon fra svigermor i går, som kunne fortelle at hun hadde vært så snill å kjøpe hentesett til baby, som hun har sendt i posten til meg. Jeg har termin om et par uker, så hun ville passe på at jeg rakk å vaske det etc. Jeg sa: å, takk! Det var jo snilt av deg. Jeg har jo masse allerede, men det er fint. (Venter jente nr.

3). Hmmm...jeg er nok sikkert veldig sær, men jeg vil bestemme selv hva min baby skal ha på seg akkurat på vei hjem fra sykehuset...og jeg har det også klart. Selvsagt trenger jeg ikke bruke det hun sender akkurat da, men jeg vet at hun kommer til å spørre etterpå. Ikke noen stor sak, men føler det blir litt som å få parfyme i gave...jeg vil jo selv bestemme hvordan jeg skal lukte! Eller om noen skulle kjøpe brudekjole til meg...jeg vil jo selv bestemme hva jeg skal ha på akkurat den dagen!Puh! Er jeg dustete som har disse tankene, eller...? :)

Jeg synes ikke du er verken det ene eller det andre ;) Jeg vil også bestemme akkurat det der selv, så om du velger det du selv har eller det fra svigermor bør ikke spille noen rolle for hun..det er jo du som reiser hjem med barnet ditt :D Men selvsagt, det går jo an å bruke det fra svigermor ved en annen anledning..!!Blir det noe trøbbel utav det, så hadde jeg bare hevet hodet mitt og ikke giddet å bruke energi på det!! Men veldig fint da, å få et ekstra sett :D

Skrevet

Nei,DU skal få bestemme hva din baby skal ha på seg hjem fra sykehuset!

Men om du ikke bryr deg,er det jo snillt av deg å ta på h*n det som hun har sendt deg :)

Hvis du bryr deg (noe jeg hadde gjort) hadde jeg tatt på det jeg ville :)

Skrevet

Ha det svigermor kjøpte på barnet første gang svigermor besøker dere eller dere besøker henne etter fødselen :) Så gjør det sikkert ingenting for henne at du ikke tok det på tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...