Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Jeg er nå 28 uker på vei, og tar PF om natten mot urolige bein. Eneste som hjelper meg å slappe av og få sove litt! Men jeg lurer jo på hva dette kan gjøre med fosteret, vet at små menger i korte perioder er trygt - men noen som vet hva som er det verste som kan skje ved bruk av dette preparatet under svangerskapet? Anonym poster: 0993587b9e0ca0c11c4c8c08f12fe8a2
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Det er noe du absolutt bør avklare med lege. Langvarig bruk av kodeinholdige preparater under svangerskapet kan gi abstinenssymptomer og pustevansker hos den nyfødte. Paralgin forte/pinex forte/Codaxol er likevel blant de mildere av de "skumle" smertestillende preparatene, men det skal gjøres en vurdering hos lege av hvorvidt fordelene oppveier ulempene. Særlig bruk i siste halvdel av siste trimester bør det være sterk indikasjon for. Anonym poster: 7091987b7029debaea1bc8c6bb5b8867
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Jeg spiste PF under svangerskapet. Men var hele tiden under oppsyn fra fastlege og Riksen. Mitt barn tok ikke skade av det. Anonym poster: bd18dd7f0e207a5584271308783d6224
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Takk for svar! Noen fler med erfaring eller kunnskap? Hilsen HI Anonym poster: 0993587b9e0ca0c11c4c8c08f12fe8a2
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Ikke annen kunnskap enn at jeg har fått pf av min lege mot hodepine. Er 22 uker på vei, så er jo ikke like langt kommet som deg. Anonym poster: ba694adb13de918ada2391611a334367
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Tar en halv hver kveld for å få sove. Prøver kvelder uten da. Fort gjort å bli litt vel glad i de
optimist77 Skrevet 23. april 2013 #7 Skrevet 23. april 2013 Jeg fikk pf mens jeg gikk gravid. Hadde betennelse i munnen. Det gikk greit, men ibux er fy!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Jeg spiste mye paralgin forte i svangerskapet. Hadde en helt j.... migrene blant annet og fikk ikke ta den vanlige medisinen min. Ingen av de små har tatt skader av det. Var på UL hver uke fra uke 18. Anonym poster: 2e9347a972a1b266397d5d6515cf0ad0
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 Det går fint. Men ikke over en lengre periode. Mulig det er verre senere i svangerskapet. Mener jeg har lest det. Men sjekk ut www.relis.no. Anonym poster: 4c32e7a62564e66a5aad46d784774fa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå