Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Fødte for to mnd siden og var gjennom en laang og tøff fødsel med mye komplikasjoner. Mistet også massr blod, så var helt ødelagt. Vi hadde familierom og far sov sammen med oss. Jeg var helt knust og babyen klarte ikke å sovne, han gråt ikke, men lagde lyder slik at det hørtes ut som han hadde det vondt. Etter far hadde bysset på han sovnet han(far) ved siden av meg i sengen og babyen lå og fremdeles lagde de lydene. Jeg ringte på hjelp og sa det som det var at jeg er så sliten og ødelagt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, det virker som babyen har det vondt og lurte på om de kunne ta han litt så jeg fikk sove bare en liten time. Gråt mens jeg spurte og var helt i ørska. Da får jeg til svar at siden vi bodde på familierom så var det ikke meningen at jeg skulle få slik avlastning. Så der hun på far som fremdeles sover og sier surt mens hun rister på hodet at det er jo meningen at han skal hjelpe til og ikke bare ligge og sove. Er dette normalt? Det var ei annen som kom tilbake med gutten min, da hadde han fått smertestillende siden han lå på kulen han fikk i bakhodet etter han ble tatt med tang. Anonym poster: 6c3f2a192cfcfc7832b0cea281bcd147
Gjest yrild Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Fornermet for at hun sa at far jo er der for å støtte og hjelpe deg? Nei det hadde jeg ikke blitt. Skjønner godt at hun sa det. At man er utslitt etter en fødsel er helt normalt så at du trengte en time på øyet forstår jeg så alt for godt, men jeg hadde da vekket min mann og latt ham bære rundt på babyen den timen. Hadde aldri i veien villet "gitt bort" bayen til personalet så lenge mannen min kunne passet på den og kost med den. Det er dere som ble foreldre og personalet har en million ting å gjøre.
meg83 Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Vi hadde familierom, og personalet spurte mange ganger om de skulle ta gutten vår så vi fikk hvilt, uten at vi spurte engang. Dette varierer tydeligvis veldig..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Du var nok sårbar og hormonell, som alle andre i samme situasjon. Pleierne kunne vært mer fintfølende, og jeg ser ingen grunn til at noen som har vært gjennom en tøff fødsel ikke skulle få litt avlastning. En av de 'tusen tingene' personalet skal gjøre er jo nettopp det. Men ville ikke tenkt mer på det, ville tilskrevet det hormoner på din side og stress fra pleierens side. Anonym poster: a648aabd3db9709c3a62f025756e2f52
ung.mor.89 Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 så lenge din mann var der burde han ha tatt barnet. tenker at dere begge trenger å slappe av men du mer enn han. jeg hadde mannen på sykehuset sammen med meg om dagen. trengte jeg noe så hjalp han.
valkyrien Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Det er, såvidt jeg har skjønt, vanlig at det er far som skal hjelpe til når man ligger på familierom. Sånn var det virkelig da vi lå der, jeg var i elendig form, knapt i stand til å stå på beina, og det var mannen som måtte hjelpe til med alt, babyen, dobesøk, dusj osv... Om man likevel får endel hjelp av personalet så har vel det en sammenheng med hvor fullt det er på avdelingen.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #7 Skrevet 23. april 2013 Det er nettopp det som er poenget med familierom: At far skal hjelpe til! Og da får man ikke like mye hjelp fra personalet. Anonym poster: 08fb93a8c6961310486ee69e3ce1bbcd
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Mannen min gjorde alt han også, men akkurat da jeg spurte så var jeg i så elendig form og babyen hadde det ikke bra. Han hadde akkurat gått rundt med han noen timer og la han ned ved siden av meg og sovnet. Men som hun som kom inn med han igjen sa at han trengte smertestillende og hadde vondt i hodet. Da var det ikke så mye vi fikk gjort noen av oss ble bare så veldig lei meg Anonym poster: 6c3f2a192cfcfc7832b0cea281bcd147
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 Nei, når man sover på barsel som familie, så er det for at far skal hjelpe mor og knytte seg til barnet han også.. Vi hadde nok så lik fødsel som du beskriver her, gutten hadde ikke kul i hodet, men en nok så vond skulder etter at han ble født med hode og ene armen først. Samboeren gjorde alt for å holde seg våken, ba om å få ekstra med kaffe osv inn til seg, og benyttet muligheten til å sove litt når sønnen blundet, når han fikk bryst eller når jeg følte jeg klarte å ta gutten for en stund, ellers var gutten ute av rommet 30 min på natt pga testing for gulsott, da sov vi begge.. Ble lite med søvn og hvile de første 3 dagene, men vi forventet ikke noe hjelp av de ansatte der, siden vi var der som familie.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. april 2013 #10 Skrevet 23. april 2013 Mannen min gjorde alt han også, men akkurat da jeg spurte så var jeg i så elendig form og babyen hadde det ikke bra. Han hadde akkurat gått rundt med han noen timer og la han ned ved siden av meg og sovnet. Men som hun som kom inn med han igjen sa at han trengte smertestillende og hadde vondt i hodet. Da var det ikke så mye vi fikk gjort noen av oss ble bare så veldig lei meg Anonym poster: 6c3f2a192cfcfc7832b0cea281bcd147 Vi sa ifra at vi trodde gutten hadde vondt den første gangen vi tilkalte hjelpepleier/barnepleier, hun sjekket gutten, og hentet smertestillende, så vi kunne gi han, så gikk hun igjen, er vanskelig når de små har det vondt, hvert fall kort på fødselen, men fortsatt er det ikke de ansatte sin jobb å ta seg av han, når vi velger familierom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå