snart3barnsmor:) Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Noen som har hatt det? i gravid tilstand?? har vært oppe i hele natt med div symptomer som, etter å ha googlet, ser ut til at det kan være det... skal til legen litt utpå dagen så får vel svar da. Hvilken behandling får man for dette når man er gravid??
Young&coolmama;) Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Nedre uvi angriper blæren og urinrør, fryktelig ubehagelig, men som oftest ikke farlig. Men den kan forplante seg oppover i urinlederne og til nyrene, det er temmelg skummelt. Da får en ofte kraftige smerter bak i rygg, feber og generelt nedsatt helsetilstand, evt blodig urin osv. Dette skal taes svært alvorlig, spesielt ved graviditet for det kan i gangsette fødsel osv. Har hatt vanlig uvi som gravid, fikk da antibiotika, og regner med at det er det samme for deg. For å bli kvitt det får man en kur, men da med antibiotika en har god erfaring med at ikke skader den lille i magen. Men kom deg til lege raskt om du mistenker noe slikt, vet om fler som har blitt lagt inn på sykehus, da det i noen tilfeller gjør en svært syk. Lykke til:)
Paulita Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Forhåpentligvis er det bare en urinveisinfeksjon, og ikke nyrebekkenbetennelse. Jeg har hatt begge deler, og nyrebekkenbetennelse var mye vondere, og jeg var mye dårligere enn nå som jeg har uvi. Håper det løser seg fort for deg, og at du slipper å ha vondt! Sånne ting er så kjedelig å ha! (jeg har også vært hos legen i dag på grunn av uvi )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå