Gå til innhold

Dere som har brukt maks 10-20000 på bryllup;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan organiserte dere det? Antall gjester, hva serverte dere, brukte dere mye på kjole, alkohol, invitasjoner, blomster, fotograf osv? Trenger mange gode tips:-)

Anonym poster: c53d5e024f08435aea6c4871fde05bf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Hadde selskapet i partytelt hjemme i hagen (lånt fra borettslaget til svoger).

- Kjøpte kjole på nett til 500 kr, ringer det samme- til 4500 totalt for begge ringene.

- Pyntet og brukte egen bil.

- Svigerinne med speilreflekskamera og fotokunnskaper var fotograf.

- Min mor jobbet på polet i mange år og samlet vin over tid til bryllupet.

-Mannen er kokk og ordnet mat billigere via jobb ("fancy" grillmat), og fikk en kollega til å tilberede den på stedet. Lånte også bord og stoler derfra.

- Kjøpte pynt, lys etc på nett, på Nille og lånte litt av andre.

Hadde en fantastisk dag som flere skrøt av, og samtlige likte den uformelle stemningen og rolige atmosfæren, og alle likte maten veldig godt. :)

Finn ut hva du har av ressurser i nærmiljøet, vennekrets og familie, kjøp billig og senk kravene. Sett kjærligheten og familien først og glem all "glam'en" og alt man liksom "må" gjøre og ha. Det viktigste er vel at man blir gift og at folk har det bra? ;)

Skrevet

Vel om du kjøper kjole brukt/får låne en av noen, har dress fra før så trenger jo ikke det koste noe. Evt så er Ebay å anbefale. Jeg betalte 600kr for brudekjolen min. Få famlie/venner til å bake. Få hjelp av venner/familie til å lage mat/evt arranger korgefest? Kan dere ha festen hjemme hos noe? Ute i noens hage? Kan man låne lokaler i den lokale kirken?

Anonym poster: d6ca98142ae0b85ba556e7f03d7d68f1

Skrevet

Takk for svar;) Ønsker meg uansett ikke ett stivt og formelt bryllup, så disse tipsene er supre;)

Sliter bare litt med kjolen. Aldri drømt om bryllup, men alltid drømt om kjolen:P Men viktigste er at vi gifter oss ja;) Har ikke all verden til bryllup nå, men vi vil gifte oss fordet;)

Vet dere hvor mye det koster å gifte seg i en annen kirke enn den man sokner til forresten?

Anonym poster: ac9d3451a0875f204719d275eab2a01e

Skrevet

Digger forresten sitatet ditt lillegorilla. Har alltid vært mottoet vårt, og vi tenkte å ha det i ringene våre faktisk:) " den som gir seg er en dritt". Hehe

Anonym poster: ac9d3451a0875f204719d275eab2a01e

Skrevet (endret)

Eks-mannen og jeg var unge og blakke (jeg var student og han jobbet i kiosk). Bryllupet var romantisk og veldig hyggelig :)

- kjøpte invitasjoner/bordkort på bokhandel.

- leide Folkets hus til en meget billig penge.

- bordpynt fra IKEA.

- blomsteroppsatser var gave fra bekjent, også blomster fra egen hage.

- mat laget av bekjent som er kokk.

- lånte fancy bil av venner.

- Pappa fotograferte - har utstyr.

- har kreative venner som underholdt (eks. band).

- drikkevarer og mat handlet inn i Sverige/utland over lengre tid.

- Mamma bakte bryllupskake i tre etasjer - bakte kaker selv.

- smoking fra Dressmann og kjole m/slør bestilt fra Thailand (!), sko fra "Din Sko" .

- sminket selv og fikk hjelp av venninne som er frisør til å sette opp hår.

- brudebuketten+knappehullsblomster til brudgom og forlover, samt brystbukett til min forlover ble bestilt fra blomsterbutikk.

Kalaset kom på omtrent 20 000 - dette er faktisk over 10 år siden.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Giftet oss i lag med barnedåpen for noen år siden.

Kjøpte Agapet brudekjole på nette til 4000,-

Smykker og slikt på Glitter.

Familien baket kaker og styrte på.

Og hjalp oss med maten.

Vi hadde koldtbord med spekemat,laks,hjortegryter og slike ting.

Pynt kjøpte vi på Nille.

Faren min er fotograf så han tok bilder.

Sminket meg selv.

Brudebuketten laget moren min.

Leigde lokale av jobben.

Trur ikke det blei 10.000 engang.

Anonym poster: 459fbe449a5dc36efa67f091e839dbc4

Skrevet

Jeg brukte mye penger på noe og lite på resten. Leide kjole til 6000, for etter jeg hadde prøvd den kjolen ville aldri noen annen bli god nok(sydde slør selv og fant lyse skinnsko på salg). Fotograf til 5000 (tror jeg, ta bilder ute pluss album og takkekort). På festen fikk vi hjelp fra hobbyfotograf (pappa og svoger med speilrefleks). Jeg gikk til frisør og fikk brudebukett fra blomsterbutikk.

Resten gjorde vi så billig som mulig. Vi hadde lokalene til folkehøgskolen der vi bor. De leier ut billig, har billig mat og alkoholforbud(så den delen ble billig). Vi tok med is og bær til dessert selv(det fikk vi gratis) og kjøpte drikke selv(i tillegg til brus var det hjemmelaget saft av hyllebærblomst og druejuice i billige karafler som naboen graverte navn og dato i). Da ble det bare å betale for mat til to retter og servering, og det var ikke så dyrt. Mamma bakte bryllupskaka og andre bakte de andre. Vi pyntet selv. Plukket blomster selv, heklet sommerfugler som vi festet på silkebånd med gulltusj rundt serviettene til bordkort, lagde og printet innbydelser selv. Far til ei venninne hadde veteranbil som vi kjørte i. Ca 70 gjester. Bryllupsnatta ble på hotell i nabobyen, men det var det ikke vits å legge mye penger i, det viktigste var å være alene. Tilbake dagen etter for å spise restekaker med nærmeste familie (20), og så dro jeg og mannen min på hytta til mormor og morfar et par netter. Da kommer jeg ikke på flere utgifter...

Anonym poster: 508f65a3e3a136e2746e0f7ecf43eb77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...