Gå til innhold

Dere som har født på Riksen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...vil dere dele erfaringen deres? :-)

Jeg skal føde der, og vil gjerne vite litt om både selve føden og barsel :-)

Anonym poster: 68006b684d0347cd5a4f689642304770

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra! Eneste minus er at man må dele rom på Barsel.

Skrevet

Veldig bra! Eneste minus er at man må dele rom på Barsel.

Enig!

Anonym poster: 29d6e0df039520ca582582a74f5370e1

Skrevet

Kjempebra opplevelse! Fantastisk flinke mennesker der. Litt kjedelig å dele rom på barsel, men gikk greit det også. Bare husk å spørre de ansatte om avlastning om nettene om du trenger det. Jeg turte ikke spørre og endte opp med ekstremt lite søvn og ble utslitt. Og sørg for å få god hjelp til amming helt fra første sekund. Om ungen suger feil bare fem min blir man khempesår, og det er så unødvendig, for de er veldig flinke å hjelpe til bare man spør :-)

Anonym poster: a88188f4e7c3830b3a098cff91f2d2de

Skrevet

Det er vel ikke bare dobbeltrom på barsel der?

Anonym poster: e451b7cfa4977e7d40db8296b8422b08

Skrevet

Hei, jeg var veldig fornøyd med Riksen. Selv om man må dele rom, er det i hvert fall bedre og større rom enn på f.eks. Ullevål barsel. Egentlig var det bare hyggelig å dele rom, syntes jeg. :)

De hadde det ganske travelt når jeg var der, men var likevel flinke til å komme innom. Det er vel et problem på alle sykehus at de er litt lavt bemannet...

Jeg tror de har noen enkeltrom på barsel også, ja, men de er nok forbeholdt de med ekstra behov (for tidlig fødte, tvillinger osv.).

Skrevet

Jeg har født både på Ullevål og på Riksen, jeg skal søke fødeplass igjen nå på mandag, jeg søker allerede i uke 7 fordi jeg vil være sikker på å få plass på Riksen.

Anonym poster: cce525435cca3f946bc8098d581ee0f1

Skrevet

Godt å høre mange er fornøyde :) er førstegangs med termin neste uke og skal på riksen :)

Skrevet

Jeg hadde en kjempefin fødsel på Riksen! Fødte førstemann på et annet sykehus og Riksen var 1000 ganger bedre. Jordmødrene var utrolig søte og flinke, og sitter igjen med en god følelse etter denne fødslen selv om den var lang og vanskelig. Delte rom første natten på barsel, men spurte om de tilfeldigvis hadde noen ledige rom så mannen min kunne bli der med meg, og det hadde de jammen! Fikk eget rom i 4 dager (måtte bli der litt lenger enn vanlig pga div). Så det er lov å spørre ;) Lykke til!

Anonym poster: d45be5a9ef0b81e531003d214c0f379b

Skrevet

Ja, vi kommer til å spørre, pga div ting - skader aldri å spørre :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Fødte der sist, men fikk enerom etter første natt pga hun jeg sov sammen med snorket som en maskin, hun smuglet mannen sin inn til alle døgnets tider (også siesta) og tok seg ganske til rette selv om sjefs jordmora kjeppjaget mannen ut flere ganger og satte de på plass. Jeg hadde vært gjennom et ks og hadde mye smerter.

Fantastisk personale!!!

Skrevet

Noen som skal føde der i nærmeste fremtid?

Skrevet

Født der 2 ganger, strålende fornøyd! Ikke noe problem med dobbeltrom synes jeg, og de ansatte tok gjerne babyen litt på natten hvis man spurte om det :)

Anonym poster: c78a3b7ce7bab17b6abea7b8bd3367ef

Skrevet

Jeg er også kjempefornøyd. Fødte der første gang og skal føde der nå igjen i sommer, søkte allerede i uke 6 for å være sikker på å få plass. Legen min anefalte Riksen fremfor Ullevål for førstegangs, fordi man får myye bedre oppfølging enn ved Ulevål, hvor man oftest bor på hotell. Jeg synes det var betryggende å ligge på barsel (dobbeltrom gjorde ingenting), og følte jordmødrene og barnepleirne hele tiden kom innom uoppfordret for å hjelpe til etc. På meg virket det som de hadde goood tid (dette var i januar dog, blir nok ikke det samme nå i sommer..). Det var veldig deilig med så mye hjelp og støtte. Jeg hadde tatt ks, og fikk all hjelpen jeg trengte. Jeg gikk også på oppfølging på ammepoliklinikken på riksen i mange uker etterpå, og det var alltid like hyggelig å komme dit. Fantastiske folk!!

Anonym poster: 7f53a794118ba43291b16f92a3784901

Skrevet

Tusen takk for svar, tar gjerne imot flere! Veldig betryggende å høre at folk er så fornøyde - ble litt skremt av den tråden om å dele rom på Barsel. Kan virke som om det ikke gjelder riksen? Sånn stort sett, i hvert fall.

Jeg har født to ganger før, men vært på pasienthotell. Har heller ikke prøvd noen annen form for smertestillende enn akupunktur. Hva slags smertehjelp har dere hatt på riksen? Vet at de ikke bruker lystgass lenger.

HI.

Anonym poster: 68006b684d0347cd5a4f689642304770

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...