Gå til innhold

Jo mer jeg tenker over dette, jo mer forbannet blir jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på ultralyd i dag pga komplikasjoner i svangerskapet. Det er ikke mere enn noen få uker igjen nå og da blir det planlagt KS.

Da jeg ligger i stolen så sier plutselig legen; Har du tenkt å sterilisere deg i samme slengen vi driver å opererer deg?

Jeg ble helt paff. Jeg er 33 år og dette er vårt andre barn. Jeg og mannen har da ikke diskutert om vi skal ha flere barn ennå. Vi tar imot dette barnet først så får vi se.

Jeg sa akkurat dette til legen, men hun fortsatte å si at det var jo så greit å få det gjordt i samme slengen.

Ikke nok med det, men så prater jeg med ei venninde som har termin et par uker etter meg som var på ultralyd forige uke. Hun hadde blitt oppfordret til akkurat det samme.

Hva faen er vel dette slags oppfordring til gravide pasienter?

Er dette vanlig praksis hvis man har planlagt KS?

Kjenner att jeg er skikkelig forbanna på denne legen.

Anonym poster: b80ee9a441c184509c9dcb8ccd6f7b97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan jo være at de på en litt spesiell måte ønsket å gi deg et tips. mener nemlig at sterilisering ikke koster noe mens man utfører ks, men skal du gjøre det senere må du betale.

Anonym poster: ec2c581771a57e24fc44b6684addc108

Skrevet

Men hvorfor be du forbannet over det? Hun spurte jo bare. Det er mange som velger å sterilisere seg samtidig som de tar ks....

Anonym poster: 7afb11e554e5968083ff4834a359fe85

Skrevet

Jeg skjønner hvorfor de spør, ettersom mange kanskje ikke er klare over at man får gjort det gratis dersom man gjør det samtidig med KS, mens det koster mye ellers.

Jeg hadde nok bare svart at vi ikke nødvendigvis var ferdige med barn, så det var litt i tidligste laget å gjøre det:)

Anonym poster: 6596b75e51864777ce55bd06da1242a9

Skrevet

Ufint synes jeg ja... Jeg er 36 år, venter andre barn, og vil ikke utelukke et tredje... Ingen planer om å sterilisere meg, og håper ikke jeg få det spørsmålet på ul til fredag...

Anonym poster: d3bf7c7fc8144489b4a9548ac60ddc33

Skrevet

Det er ren rutine. De spør alltid om de skal sterilisere når de skal ta KS.

Skrevet

Det er ihvertfall det jeg fikk vite før samtalen om KS - derfor ble jeg ikke så forskrekket selv om det var helt uaktuelt :-)

Skrevet

Har en venninne på 29år som fikk samme spørsmål. Veldig merkelig syns jeg!

Skrevet

Ville kanskje blitt litt overrasket (fordi jeg ikke visste at det var vanlig å spørre om dette), men hadde ikke giddet å bli forbannet.

Anonym poster: 36d74108d63119cd061e6e5bde8012d9

Skrevet

Det er ihvertfall det jeg fikk vite før samtalen om KS - derfor ble jeg ikke så forskrekket selv om det var helt uaktuelt :-)

Dette var ikke jeg klar over. Hadde jo vært greit at legen sa fra at dette var rutinespørsmål. Hadde vet mye lettere å forholde seg til da.

Hi

Skrevet

Ville kanskje blitt litt overrasket (fordi jeg ikke visste at det var vanlig å spørre om dette), men hadde ikke giddet å bli forbannet.

Jeg tar meg retten til å bli forbannet siden vi har slitt i mange år meg å få barn. Føler liksom at vi akkurat har fått rettet på "problemet", så kommer denne dama å prakker på meg sterilisering...

Ja da blir jeg forbannet.

Hi

Skrevet

Dette var ikke jeg klar over. Hadde jo vært greit at legen sa fra at dette var rutinespørsmål. Hadde vet mye lettere å forholde seg til da.

Hi

Veldig enig med deg! De kunne vel bare informert om at det var et rutinespørsmål.

Skrevet

Snakk om å være hårsår! Dette er vanlig rutine, og de kan ikke gå rundt å tenke på bakgrunnen til alle som er innom! Vær glad for at de spurte, verre om du ville ha sterilisert deg, og får vite etterpå at ingen informerte deg om at du kunne gjort d gratis og mens du likevel var bedøvet etter ks!

Anonym poster: 1f83be44533be61979c252fe8b3e508d

Skrevet

Snakk om å være hårsår! Dette er vanlig rutine, og de kan ikke gå rundt å tenke på bakgrunnen til alle som er innom! Vær glad for at de spurte, verre om du ville ha sterilisert deg, og får vite etterpå at ingen informerte deg om at du kunne gjort d gratis og mens du likevel var bedøvet etter ks!

Anonym poster: 1f83be44533be61979c252fe8b3e508d

Enig. Merkelig alt man skal bli forbannet over. Herrefred, damen gjorde bare jobben sin, SLAPP AV!

Anonym poster: bc2a5c35ec35334aacf7662ae153d773

Skrevet

Hi

Ja de burde fortelle det! :-)

Skrevet

Jeg ble kjempe glad da de spurte meg om det. Ante ikke at det var gratis når man først hadde KS, så jeg takket JA :) :)

Var 33 år og HELT ferdig med barn etter 2 stk ;)

Synes ikke det var noe å bli forbannet over selv om det ikke er noe for deg

Anonym poster: d7c5cff3b1ee821409a347339622447d

Skrevet

Tror jeg hadde forlatt rommet om jeg fikk det spørsmålet.

Anonym poster: 0946071b819fc5ee7a62e91cdaa4d5b0

Skrevet

Merkelig ting å si, men ikke bry deg om det. At det gjør deg forbanna er nok mest gravidhormonenes skyld :-)).

Anonym poster: ba5da0859c076ff6a607cf3994fa0e14

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg tar meg retten til å bli forbannet siden vi har slitt i mange år meg å få barn. Føler liksom at vi akkurat har fått rettet på "problemet", så kommer denne dama å prakker på meg sterilisering...

Hi

Da bør du muligens vurdere å jobbe med å komme i balanse framfor alt, dersom det ikke skal mer til.
Skrevet

Hi

Prakket på deg sterilisering ja. Virkelig?

Kanskje hun kunne fortalt deg at dette er ren rutine, men jeg føler du er i overkant nærtakande her. Du tok og tar det hele personlig, noe det jo ikke var.

Skrevet

Hi

Hehe, det er nok du som er nærtagende her, altså. Som andre sier er det et vanlig spørsmål ved KS fordi de da allerede "er der inne" og det er lett å få gjennomført, og ikke minst gratis når du først er i gang...

Jeg tipper at om et halvt års tid når gravidhormonene er borte, kommer du bare til å le av din egen reaksjon her. :)

Jeg fikk også dette spørsmålet og syntes det var fint å få vite om denne muligheten. Jeg gjorde det ikke, men ble ikke fornærmet for spørsmålet heller. :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Helt greit spørsmål siden mange velger å gjøre det slik og fordi du får det gratis om du velger sterilisering i forbindelse med ks.

Det er et tilbud som du takket nei til. Ingen grunn til å fly i taket.

Skrevet

Oh my, ikke rart det er mange sure kvinnfolk rundt omkring! Det er da helt vanlig å spørre om dette.

Hvordan hadde du reagert om du hadde planer om å sterilisere deg, og fått vite i etterkant at du kunne fått gjort det gratis under keisersnittet? Og i tillegg sluppet unna med kun ett inngrep?

Gjest sussie77
Skrevet

Ingenting å bli sint for. Dette er noe de spør alle om. Det er jo bare å si nei hvis man ikke vil.

Skrevet

Hi

Har også slitt i mange år. Fått to barn nå. men hadde likevel ikke blitt fornærmet over spørsmålet.

Anonym poster: 895fa09f2f02438b0226c3fa27504446

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...