Gå til innhold

Når fortelle mamma om graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 5+2, og verker etter å fortelle mamma at vi er gravide. Når fortalte dere det? Er det dumt å fortelle det allerede nå?

Anonym poster: d99968849deb492d5047cafa7e3ee72d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortalte det samme dag som jeg fant det ut, da var jeg ca 4 uker på vei. Hun hadde tilfeldigvis bursdag den dagen - verdens beste bursdagsgave :)

Anonym poster: 1c260cc1b49039b4162629e27d9259f8

Skrevet

Mamma var den første jeg fortalte etter mannen, rett etter positiv test.

Skrevet

Så koselig! :-) Jeg tror ikke jeg vil vente til 12 uker før jeg forteller det. Gleder meg sånn!:-)

Anonym poster: d99968849deb492d5047cafa7e3ee72d

Skrevet

Sendte mms-bilde av den positive testen til henne samme dagen som jeg hadde tisset på den..

Om du har et nært forhold til mammaen din ser jeg ingen grunn til å vente, hun kan støtte deg gjennom de første kvalme, trøtte og hormonelle ukene, være til støtte og hjelp om du skulle miste osv osv.

De jeg ventet med å fortelle det til var jo de jeg ikke ville dele en evt abort o.l. med heller, mamma ville jeg jo ha som støtte uansett hva som skulle skje.

Anonym poster: d44f713dac8af399e854287c39489e6b

Skrevet

Hehe ... måtte fortelle mamma det dagen etter at vi fant det ut. Skulle på rakfisk-middag hos henne og måtte spørre pent om å få noe annet ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg takket nei til time hos osteopat, da skjønte hu det :P

Skrevet

Jeg fortalte det til mamma rett etter jeg hadde sagt det til kjæresten :) Så hvis du har lyst så gjør det. Det føles godt å dele nyheten med noen man er så nær!

Skrevet

Jeg ringte mamma før kuken var blitt slapp.

Anonym poster: 360542903e6f98fe33b2fb2ddd04d0f9

Skrevet

Eh? Skulle det skade å gå til osteopat som gravid?!

Skrevet (endret)

Tja, her venter jeg enda med å fortelle om det.

Er 12 uker, og blir nok å vente noen uker til før jeg forteller det.

Er gravid med nr 2, og nr 1 er kun 16 mnd..

Mednr 1 fortalte jeg det med en gang, mistet i MA, fortalte om det også og fortalte om det igjen da jeg ble gravid igjen og da vi var på UL og alt var fint med lille.

Men denne gangen føles det litt godt å holde på hemmeligheten en liten stund :)

Endret av Westroze© ♀+?
Skrevet

Mamma måtte sjekke testen min, da jeg ikke trodde den var positiv. Var på besøk hos henne på en annen kant av landet da jeg testet.

Var da 3+6

Skrevet

Haha!

Anonym poster: 2bf96b312f801f8e66ca3f794d2f90a1

Gjest meg&mini
Skrevet

Samme dagen som positiv test:)

Gratulerer med graviditeten og lykke til videre:)

Skrevet

Vi fortalte det ikke før vi var 13-14 uker på vei med noen av våre 3 :) Var på ultralyd i uke 10-11, så ville vente til etter det.

Anonym poster: 53a056a9f86dcb511ca351ac58681b73

Skrevet

Jeg går til fysioterapi/osteopat, han vet det og tar hensyn til det :)

Anonym poster: 14c957973490ff35920a75739598e07e

Skrevet

Jeg fortalte det samme dagen som jeg tok test :) har et nært forhold til min mor og ville dele det med henne tilfelle det skulle gått galt. Var da 4 uker på vei.

Anonym poster: 890688fcbe7a2fbd4cb3e9f9be8b1754

Skrevet

Gå og vask munnen din!
Skrevet

Jeg ventet med å fortelle det til mamma til det hadde gått 12 uker, og mamma sa; Hva? Har du gått rundt å visst detta i 3 mnd uten å fortelle meg det!?!

Så nestegang kommer jeg til å fortelle det tidligere, for jeg holdte jo på å sprekke av utolmodighet i de 3 mnd...

Anonym poster: 3c40d9ba594652d86b8c88d93530e1f8

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eh? Skulle det skade å gå til osteopat som gravid?!

Han som hun ønsket å kjøpe gavekort hos behandler ikke gravid. Det er det første han spør om når man kommer

Skrevet

Hun har alltid vært første til å få vite det! :) Hadde ikke klart å gå rundt å vite noe slikt uten å si det til henne og hun hadde blitt så lei seg og skuffet om jeg hadde gjort det...

Hadde vi mistet av noen grunn så hadde hun uansett fått vite det så det er ikke noe å tenke på. Støtte er det godt å ha både i glede og sorg. :)

Skrevet

Jeg fortalte det første gangen til min mor innen kansje 24 timer etter å ha testa:):P var veldig gira på å dele nyheten<3

Andre gangen fortalte jeg det da jeg var 6 uker på vei.. Skulle da være sammen med foreldrene mine noen dager, og vet at jeg ikke hadde greid å holde det hemmelig lengere<3

Skrevet

Jeg var litt redd for å fortelle det, da vi snakket bare etpar uker tidligere om at vi burde vente til jeg var ferdig med studier osv.

Så da jeg fant det ut turte jeg ikke :P

Så kom julen da, og jeg som hadde sluttet å røyke i smug og heller ikke kunne ta meg et glass vin da mamma spurte, ble ganske raskt avslørt :)

De ble alle veldig glade da..når det hadde sunket inn!

Fortell det du, om du ønsker det. Den støtten er god å ha i starten :)

Hun vil nok også sette pris på å vite det :)

Skrevet

Jeg forstår godt at man venter med å fortelle til naboer, arbeidskollegaer o.l. men mamma må man jo fortelle til :)

Uansett om man er i fin form, dårlig form, mister barnet, får en blødning eller hva det skulle være er det godt å ha mammas støtte synes jeg.

Her har mamma, svigermor og søsteren min fått vite innen et døgn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...