Gå til innhold

Dere med Phil & Ted søskenvogn! Hjeeelp!

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Nå er jeg drita lei denne vognjungelen altså...hehe...

Hvor ligger babyen i denne vogna? Foran eller bak? Ser for meg at min toåring vil protestere kraftig om han blir forvist bak der altså...må jo føles som en straff...? Nesten ikke utsikt heller...?

Ellers, hvilken modell har dere? Er dere fornøyde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har den ikke selv, men er vognnerd så info har jeg ;)

Babyen ligger i vognsetet som er lagt flatt, gjerne med en softbag (peanutbag) oppi, og storebror sitter i søskensetet på toppen :)

Jeg liker den som heter Vibe best, usikker på hvilket år denne kom, men den er en av de nyeste.

Endret av EnBlå&ToRosa
Skrevet

Hahaha så bra innlegg samma problem her!

dere som har vogna svar :)))

Skrevet

De fleste jeg ser med denne vognen har eldste foran helt til de ikke trenger søskenvogn mer. Kongen foran :-)

Skrevet

Det er den eldste/tyngste som skal sitte øverst. Babyen ligger under i vognas sittedel og etterhvert i setet under.

Jeg hadde Vibe til mine. Og den funket greit fram til ca 4 mnd. Da begynte det å bli trangt for babyen.(dårlig plass til beina under søskensetet). Så for min del ble den da ubrukelig fram til babyen ble så stor at hun kunne sitte i søskensetet, ca 10 mnd(vanskelig å få brukt det før pga vinter). Og følte jeg var væravhengig når jeg skulle bruke den, for babyen sitter jo ganske ubeskyttet( bor på Vestlandet med mye vær og vind)

Så grei nok til babyen var 4 mnd, men etter det var den ikke så god lenger syns jeg.

Anonym poster: 51be43601b8532ba6c286e3fb45a7947

Skrevet

Det er den eldste/tyngste som skal sitte øverst. Babyen ligger under i vognas sittedel og etterhvert i setet under.

Jeg hadde Vibe til mine. Og den funket greit fram til ca 4 mnd. Da begynte det å bli trangt for babyen.(dårlig plass til beina under søskensetet). Så for min del ble den da ubrukelig fram til babyen ble så stor at hun kunne sitte i søskensetet, ca 10 mnd(vanskelig å få brukt det før pga vinter). Og følte jeg var væravhengig når jeg skulle bruke den, for babyen sitter jo ganske ubeskyttet( bor på Vestlandet med mye vær og vind)

Så grei nok til babyen var 4 mnd, men etter det var den ikke så god lenger syns jeg.

Men brukte du da det regntrekket som er laget for å gjøre vognen lunere som dobbeltvogn?

Anonym poster: a9bd7beac3223f4bd9363ed226dbcd34

Skrevet

Men brukte du da det regntrekket som er laget for å gjøre vognen lunere som dobbeltvogn?

Anonym poster: a9bd7beac3223f4bd9363ed226dbcd34

Har det ja, men følte ikke det var nok

Skrevet (endret)

Her nede i mellomeuropa er trenden å kjøpe bugaboo donkey istedenfor... Den varer ihvertfall hele perioden!

Endret av yrild
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Halleluja! Den eldste fremst! Da er jeg ett steg nærmere et valg... :)

Men! Dårlig plass sier dere... :( :( Her trenger jeg flere erfaringer, det hørtes jo slett ikke bra ut...er ikke bagen vanlig størrelse? Og legges denne nedi søskensetet under vogna?

Jeg er så skeptisk til trehjulinger...ser for meg at de er vanskeligere å manøvrere på tur, oppoverbakker med hull i veien og sånt...?

Skrevet

Halleluja! Den eldste fremst! Da er jeg ett steg nærmere et valg... smile.png

Men! Dårlig plass sier dere... sad.pngsad.png Her trenger jeg flere erfaringer, det hørtes jo slett ikke bra ut...er ikke bagen vanlig størrelse? Og legges denne nedi søskensetet under vogna?

Jeg er så skeptisk til trehjulinger...ser for meg at de er vanskeligere å manøvrere på tur, oppoverbakker med hull i veien og sånt...?

Babyen ligger i vognas sittedel som legges flatt, med eller uten bag. Søskenet sitter i sete som festes oppå vogna.

Det er ikke så stor klaring mellom søskensetet og setet på vogna. Søskenets tyngde vil også presse setet ned. Så når babyen da blir lengre vil beina komme i klem. Med oss skjedde dette ca ved 4 mnd.

Først når babyen blir større setter en søskensetet på et feste under vogna. Den eldste vil da sitte i vognas sittedel.

Skrevet

Vi har denne vogna til lillebror på 6 uker og storebror på 22 mnd. Veldig fornøyd. I går gikk jeg tur i soveperioden til storebror, da sov de side om side mens jeg fikk trim :)

Anonym poster: ab1d0e5949ddba600950a57c59b575b3

Skrevet

Men! Dårlig plass sier dere... :( :( Her trenger jeg flere erfaringer, det hørtes jo slett ikke bra ut...er ikke bagen vanlig størrelse? Og legges denne nedi søskensetet under vogna?

Har du ikke vært inne på siden og sett da? Ligger jo tegninger, bilder og beskrivelser der av de ulike kombinasjonene.

http://philandteds.com/rw/Products/Push/classic#Adaptability

Og tre hjulinger med svingbart fremhjul er jo det i verden som er enklest å manuvrere og trille ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Har du ikke vært inne på siden og sett da? Ligger jo tegninger, bilder og beskrivelser der av de ulike kombinasjonene.

http://philandteds.com/rw/Products/Push/classic#Adaptability

Og tre hjulinger med svingbart fremhjul er jo det i verden som er enklest å manuvrere og trille ;)

Jo jeg har vært der, men det er jo bare de bildene på forsiden i den linken du ga meg? Og når jeg zoomer blir det bare utydelig. Jeg vil se hvordan babyen ligger, ser ut som den ligger i noe nettinggreier bak ryggen på den største? Men på andre bilder er det et eget sittesete nede ved bakken. Kan ryggen på dette legges ned mener dere?

*svett*

Skrevet

Halleluja! Den eldste fremst! Da er jeg ett steg nærmere et valg... smile.png

Men! Dårlig plass sier dere... sad.pngsad.png Her trenger jeg flere erfaringer, det hørtes jo slett ikke bra ut...er ikke bagen vanlig størrelse? Og legges denne nedi søskensetet under vogna?

http://philandteds.c...ic#Adaptability

Og tre hjulinger med svingbart fremhjul er jo det i verden som er enklest å manuvrere og trille wink.png

Jo jeg har vært der, men det er jo bare de bildene på forsiden i den linken du ga meg? Og når jeg zoomer blir det bare utydelig. Jeg vil se hvordan babyen ligger, ser ut som den ligger i noe nettinggreier bak ryggen på den største? Men på andre bilder er det et eget sittesete nede ved bakken. Kan ryggen på dette legges ned mener dere?

*svett*

Sittedeln har full liggestilling ja (IGJEN: babyen ligger rett i vognens sittedel, med eller uten softbag)

Søskensetet nede ved bakken er det samme som settes oppå. Man bare flytter det. Ryggen kan legges litt bak på dette med vil ikke kalle det liggestilling akkurat.

Det er netting(men ganske tett) i bakkant, det som ser ut på netting på bildene er bare for å vise hvordan babyen ligger. I sidene er det tett stoff. Kan også sette på plast(samme som regntrekket) i bakkant for å gjøre det lunere.

Tenkte jeg skulle finne noen bilder som viste hvordan babyen ligger, men det var ikke så lett å finne noen som viste det godt nok.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Tusen takk! Nå skjønner jeg alt så mye bedre! Skjønte ikke at søskensetet kunne være både nede og oppe. Skal finne nærmeste forhandler og se om lyter får sammenlignet de ulike modellene litt mer, lettere når man har dem foran seg. Takk takk! :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Lyter betyr da «jeg» på godt norsk, har visst en ordbok med identitetsforvirring...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Takk for alle svar forresten, og alternativer ;)

Skrevet

Så lenge babyen er liten og ligger flat settes søskensetet på toppen, først når babyen begynner å kunne sitte litt plasseres søskensetet bak og det er alltid den minste som skal sitte bak. For å holde vognen bak, det er også da viktig og alltid ta ut det bakerste barnet av vognen først.

14 mnd mellom mine to og jeg hadde den vognene og var kjempefornøyd. Hadde en vogn hvor de satt side om side også men var ikke så fornøyd med den så den ble knapt brukt

Anonym poster: 2ab2ed8316bc14aa9610d8bb3196b217

Skrevet

Du kan også søke på de ulike modellene på youtube, ligger gode videoer der :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Takk takk, tror jeg har bestemt meg for en PT i hvertfall, må bare bli enig med meg selv angående modell, og så starter jakten på beste pris :P

Skrevet

Vi brukte P&T fram til ungene var 5 og 3 år gamle. Det var alltid diskusjon om hvem som skulle sitte bakerst, fordi BEGGE VILLE :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hehe, ja hvem vet, det kan jo også bli en problemstilling.

Det ser ut som det ikke er så mange barneutstyrsbutikker som selger disse?

Skrevet

Nå er jeg drita lei denne vognjungelen altså...hehe...

Hvor ligger babyen i denne vogna? Foran eller bak? Ser for meg at min toåring vil protestere kraftig om han blir forvist bak der altså...må jo føles som en straff...? Nesten ikke utsikt heller...?

Ellers, hvilken modell har dere? Er dere fornøyde?

Jeg har Explorer, men det er samme prinsipp på alle modellene. Søskensetet kan både stå foran hovedsetet og bak. Når babyen er liten legges ryggen i vognen flatt og søskensetet settes foran (oppå). Da ligger babyen under i sitt lille rede, mens den store sitter høyt med utsikt over verden. Jeg trodde kanskje dette ville oppleves litt klaustrofobisk for baby, men min elsket det, og koste seg der i rundt 7 mnd til han ble for lang og ville opp. I neste fase er tanken at det største barnet skal sitte i hovedsetet og babyen bak. Jeg likte ikke helt dette og gjorde det omvendt, av flere årsaker. For det første sitter baby mest i vognen og sovner gjerne og da er det bedre at han sitter i setet som kan legges bakover. For det andre likte jeg ikke å ha baby så nært bakken (sikkert bare meg men..). 2-åringen trivdes godt bak og kunne da gå utav og oppi alt etter om han ville gå eller ikke. Det eneste du må passe på om du gjør det sånn er at du ikke lar det tyngste barnet sitte bak når du tar ut det andre, da kan vognen tippe bakover.

Anonym poster: 85c1fddcec2ec28841f4d33c5f277c98

Skrevet

Jeg anbefaler Explorer fremfor Vibe. Vibe har en bøyde på søskensetet som gjør at det blir ubehagelig bak hodet når barnet blir stort. Explorer har dessuten kalesje (heter det der?) til søskensetet, så syns ikke der er så åpent som det blir sagt over her. Du kan ha softbag til babyen, men må ikke. Jeg brukte en dunpose med lammeskinn i bunnen. Tok av toppen (dundelen) da det ble varmere i været.

Eneste minuset med vognen er at den er veldig tung. Den er smidig å kjøre, men fryktelig tung å få opp og ned trapper/fortauskanter når den er lastet med to barn og bagasje.

Anonym poster: 85c1fddcec2ec28841f4d33c5f277c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...