Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Der en gutt regelrett har slått ned en annen gutt. Gutten ble skadet. Flere av barna ble fortvilet og ville ikke være i barnehagen mere. Dette har blitt tatt tak i på en bra måte, så ingen klage til barnehagen. De har snakket med barna og vi foreldre har vært på foreldremøte. Men, gutten min på 4 år har reagert på dette han så uheldig så. Han sier han er lei seg å at han ikke vil i barnehagen. Han sier han ikke vil se på sånne stygge ting. Å at gutten slår slik som den hvite i ninjago og at han er slem. Han tenker så på de andre barna i barnehagen at ikke de også skal bli slått, han blir ikke slått, bare de andre. Nå er det ikke noe fare for at de skal bli slått for "problemet er løst". Men han er da veldig redd for dette virker det som. Vet ikke hva jeg skal si, annet enn å trøste og berolige. Håper det ordner seg.. Anonym poster: 7c609577750efe234ebf4b484ceb2ae5
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Hvor i landet er dette? Hørtes kjent ut Anonym poster: d0b9d3f6d32165ac9969c2eb833b92f0
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 Snakk med barnehage personalet og spør om råd. Han trenger litt mer tid til å bli trygg i barnehagen etter hendelsen. Anonym poster: 2719681a4f4a2e5621519bb4f50a213a
Gjest meg&mini Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Jeg synes du skal fortsette sånn, Hi. Han kommer nok til å se at det har ordnet seg i barnehagen. Han trenger sikkert bare litt tid. Jeg hadde vært redd selv, jeg.. Minn han også på det positive med barnehagen. Bestekompisen osv:)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 Vi hadde en slik vedvarende periode i vår barnehage også, bare at det dessverre var vår gutt det gikk ut over Her ble han ikke skadet i form av å måtte på sykehus e.l, men kom stadig hjem med store blåmerker på kroppen etter å ha blitt slått med pinner og stokker, hadde store områder med avrevet hår på hodet (helt skallete områder), fikk mold puttet i munnen osv. Noe fikk vi beskjed om når det skjedde, annet oppdaget vi selv først på kvelden når klærne kom av osv. Hadde en gutt med lite språk, og når slike ting skjedde, fortalte han oss det aldri, før vi konkret spurte han om hva som hadde skjedd. Her gikk det så langt at vi måtte si til barnehagen at dersom de ikke kunne klare å vokte denne gutten som gjorde det bedre, så måtte vi ta vårt barn ut av barnehagen. (Var en og samme gutt som gjorde alt mot han) Det bedret seg etter at de begynte å ha en voksen på gutten til enhver tid (da snakker vi aldri mer enn et par meter unna). Men dette var dessverre noe som hang igjen hos gutten min i flere år etterpå, han utviklet etterhvert adferdsproblemer som vi måtte bruke mye tid og jobb for å få bukt med, og var mye uttrygg. Nå er det heldigvis ikke spor igjen etter det, fire år etterpå, og vi har fått gutten vår "tilbake". Men det var tøft når det sto på, spesielt siden vi følte vi stanget hodet i veggen hele tiden. Anonym poster: 693accacb27f99dcb011816f67580455
♥Madam Mim♥ Skrevet 22. april 2013 #6 Skrevet 22. april 2013 Det viktigste her er at dere foreldre snakker med han og la han få snakke ut om følelsene sine. Jeg synes egentlig også barnehagen kan gjøre litt ut av dette med samlingsstund siden det er flere av barna som er preget av dette. Kanskje også ta en temauke med fokus på mobbing osv? I vår barnehage har de hvertfall stadig temauker med forskjellige temaer og ring de vil ha fokus på :-)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 Det viktigste her er at dere foreldre snakker med han og la han få snakke ut om følelsene sine. Jeg synes egentlig også barnehagen kan gjøre litt ut av dette med samlingsstund siden det er flere av barna som er preget av dette. Kanskje også ta en temauke med fokus på mobbing osv? I vår barnehage har de hvertfall stadig temauker med forskjellige temaer og ring de vil ha fokus på :-) Takk for svar:) Ja, det er akkurat dette barnehagen gjør nå, de er veldig på å være god og snill, det er kjempebra Ja, vi snakket sammen kjempelenge i kveld da vi hadde lest bok! Vi har virkelig fått en fantastisk god og omsorgsfull gutt Anonym poster: 7c609577750efe234ebf4b484ceb2ae5
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #8 Skrevet 22. april 2013 Vi hadde en slik vedvarende periode i vår barnehage også, bare at det dessverre var vår gutt det gikk ut over Her ble han ikke skadet i form av å måtte på sykehus e.l, men kom stadig hjem med store blåmerker på kroppen etter å ha blitt slått med pinner og stokker, hadde store områder med avrevet hår på hodet (helt skallete områder), fikk mold puttet i munnen osv. Noe fikk vi beskjed om når det skjedde, annet oppdaget vi selv først på kvelden når klærne kom av osv. Hadde en gutt med lite språk, og når slike ting skjedde, fortalte han oss det aldri, før vi konkret spurte han om hva som hadde skjedd. Her gikk det så langt at vi måtte si til barnehagen at dersom de ikke kunne klare å vokte denne gutten som gjorde det bedre, så måtte vi ta vårt barn ut av barnehagen. (Var en og samme gutt som gjorde alt mot han) Det bedret seg etter at de begynte å ha en voksen på gutten til enhver tid (da snakker vi aldri mer enn et par meter unna). Men dette var dessverre noe som hang igjen hos gutten min i flere år etterpå, han utviklet etterhvert adferdsproblemer som vi måtte bruke mye tid og jobb for å få bukt med, og var mye uttrygg. Nå er det heldigvis ikke spor igjen etter det, fire år etterpå, og vi har fått gutten vår "tilbake". Men det var tøft når det sto på, spesielt siden vi følte vi stanget hodet i veggen hele tiden. Anonym poster: 693accacb27f99dcb011816f67580455 Huff, det er helt forferdelig! De er jo så små, fatter ikke hvor disse barna henter alt. De må jo ha et forferdelig sinne inne i seg.. Anonym poster: 7c609577750efe234ebf4b484ceb2ae5
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 Er sjokkert! Grusomt å lese. Vår jente får også med seg og tar innover seg alle episoder og urettferdighet hun blir vitne til i barnehagen, men vold av denne kaliber er hun heldigvis ukjent med, selv med 250 barn totalt i bhg. En voksen på barn som er voldelige må være et must! Håper gutten din kommer over det. Har ikke så mye tips utover å snakke om det med ham. Anonym poster: b6add01e71a366701a3b90a5f1555d9a
LittLykkelig Skrevet 23. april 2013 #10 Skrevet 23. april 2013 Vi hadde en slik vedvarende periode i vår barnehage også, bare at det dessverre var vår gutt det gikk ut over Her ble han ikke skadet i form av å måtte på sykehus e.l, men kom stadig hjem med store blåmerker på kroppen etter å ha blitt slått med pinner og stokker, hadde store områder med avrevet hår på hodet (helt skallete områder), fikk mold puttet i munnen osv. Noe fikk vi beskjed om når det skjedde, annet oppdaget vi selv først på kvelden når klærne kom av osv. Hadde en gutt med lite språk, og når slike ting skjedde, fortalte han oss det aldri, før vi konkret spurte han om hva som hadde skjedd. Her gikk det så langt at vi måtte si til barnehagen at dersom de ikke kunne klare å vokte denne gutten som gjorde det bedre, så måtte vi ta vårt barn ut av barnehagen. (Var en og samme gutt som gjorde alt mot han) Det bedret seg etter at de begynte å ha en voksen på gutten til enhver tid (da snakker vi aldri mer enn et par meter unna). Men dette var dessverre noe som hang igjen hos gutten min i flere år etterpå, han utviklet etterhvert adferdsproblemer som vi måtte bruke mye tid og jobb for å få bukt med, og var mye uttrygg. Nå er det heldigvis ikke spor igjen etter det, fire år etterpå, og vi har fått gutten vår "tilbake". Men det var tøft når det sto på, spesielt siden vi følte vi stanget hodet i veggen hele tiden. Anonym poster: 693accacb27f99dcb011816f67580455 Åh så vondt det må være som foreldre! Det er virkelig min største skrekk.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #11 Skrevet 23. april 2013 Vi har en bøllete gutt i barnehagen, og en jente som hver dag er redd for å bli slått av denne gutten - han slår alle. Vi har valgt å søke ny barnehage, en som er mindre og mer oversiktlig (bare 12 barn), og som vi har hørt mye bra om! Vi vil ikke at vår datter skal føle seg utrygg i barnehagen - det er ikke bra for en liten sjel å hver dag være redd for å bli slått eller dyttet, helt umotivert. Anonym poster: 52e69c382e4b3acfd65c5f7fceef886d
Gjest FinogFjong Skrevet 23. april 2013 #12 Skrevet 23. april 2013 Dere som opplever slike episoder i bhg kan melde dette inn til PPT. PPT i kommunene har veiledningsansvar ovenfor bhg i saker der bhg's kompetanse ikke er tilstrekkelig. Svært ofte ligger det problematikk bak atferden som barnehagen ikke har fanget opp. Noen ganger er PPT inne allerede, men ikke kjent med omfanget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå