Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 Vi har to faddere (venner av oss) til vår 6-åring, og de har aldri gitt hverken bursdagsgave eller julegave til gutten vår. Ene fadderen ga ikke dåpsgave engang.. De har sikkert ikke sett ham mer enn max fem ganger heller, inkl. da han ble født, dåpen og vårt bryllup. Jeg angrer på at vi ikke valgte nær familie, og kommer ikke til å be disse to i konfirmasjonen når den tid kommer, når de ikke viser noe som helst interesse nå. Hadde dere reagert på det? Anonym poster: 43dd5774759ec94429d30812faf0b6f8
Gjest yrild Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Hvis de ikke kjenner gutten så ville det vært rart å be dem i konfirmasjonen spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 De tenker tydeligvis ikke over at de er faddere, og vil nok ikke legge merke til en manglende invitasjon. Jeg er fadder på en fjern slektning som jeg ikke har kontakt med lenger. Sender gaver til jul og bursdag, men kommer likevel ikke til å synes det er noe rart om jeg ikke blir invitert i konfirmasjon (han kjenner meg jo ikke). Men kommer til å sende gave uansett. Anonym poster: bcfda74a95f950b4f920d10008bf5f91
Gjest Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Derfor har jeg ALLTID hatt familien som faddere. Ikke hyggelig når de husker barnet og det er jo en grunn til at de er faddere. En skal jo "følge opp" barnet, og da gjerne ved bursdager og jul Og andre anledninger. Så til spørsmålet; NEI hadde ikke reagert på det, så lenge de ikke viser intr for barnet ditt.
Gjest meg&mini Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 Hvis de ikke kjenner gutten så ville det vært rart å be dem i konfirmasjonen spør du meg. Enig her!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #6 Skrevet 22. april 2013 Takk for svar alle sammen. Syns jo selv at det er helt merkelig at begge to (fra vidt forskjellige vennekretser) viser så liten interesse, og egentlig har gjort det fra dag 1 etter dåpen.. Skjønner ikke hva vi tenkte på da vi valgte faddere i grunnen. Blir nok ingen invitasjon til konfirmasjonen når den tid kommer nei, og om de skulle reagere på det, så føler jeg at vi har meget gode grunner å "slå i bordet" med. hi Anonym poster: 43dd5774759ec94429d30812faf0b6f8
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 Siden de ikke bryr seg med å gi gaver bryr de seg sikkert ikke noe om å ikke bli bedt i konfirmasjonen.. De får det sikkert ikke med seg en gang... mamma og pappa valgte en bla. en kompis av pappa som min fadder. De var veldig unge da jeg ble født. Og som tiden gikk sklei de mer og mer fra hverandre og flyttet til hver sin del av Norge. Han ble bedt til min konfirmasjon men kom ikke... Og det var egentlig like greit. Føler nok at det hele hadde blitt en smule kleint. Både for han , meg og alle andre. Alle de andre fadderene holdt tale eller hadde laget sang osv. han følte nok at han ikke kunne bidra så mye Anonym poster: d8e6e0dbed99dd828272262bb4d362d1
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #8 Skrevet 22. april 2013 En av mine venninner hadde en fadder som ikke hadde fulgt henne opp i det hele tatt. Det var en venninne av moren som hun hadde god kontakt med da hun ble spurt om å være fadder, men de mistet kontakten ganske raskt etterpå. Venninnen min ante ikke hvem hun var i det hele tatt og i konfirmasjonsgave fikk hun en gave som passet bedre til en på 10 år og var verdt ca 50 kr... Da syns jeg man like gjerne kan la være. Fadderen ble forresten ikke bedt i konfirmasjonen. Anonym poster: 054568e8ecdbc06ef1eb92084499c52f
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. april 2013 #9 Skrevet 22. april 2013 så vidt jeg vet er en fadders oppgave å sørge for at barnet blir oppdratt i kristen tro, ikke å gi gaver til diverse anledninger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå