Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #1 Skrevet 22. april 2013 ....at hun kommer bedre overens med typen min enn med meg, hva betyr det? Ok, er en forhistorie her. Jeg og typen min og hun og typen hennes har pleid å reise på ferie sammen i noen år. Jeg har merket meg at hun til stadighet har fisket etter komplimenter fra typen min, litt sånn "åååå, jeg har så små pupper....." som om han må si noe til det. Veldig barnslig, og på en måte som gjør at jeg blir flau på hennes vegne. Jeg prøver å ikke gjøre noe vesen ut av det, men det er mulig hun ser at jeg blir litt irritert. Sier ikke noe til henne. Forrige helg var vi 5 stk på venninnetur. Hun ene venninnen vår spør denne damen da om hvordan det er å reise på tur med oss. I en spøkefull sammenheng. Joda, sier hun, hun føler faktisk hun kommer bedre overens med typen min enn med meg. Og hun har kjent meg hele livet, og vært min aller nærmeste venninne. Under andre omstendigheter ville jeg tatt svaret hennes som spøk, men når alt kom til alt her, så føler jeg at det ligger et snev av alvor bak kommentaren hennes. Selvsagt kan jeg spørre henne rett ut, men vil bare først høre hvordan dere ville oppfattet dette? Anonym poster: 7fd4a4ac1fa7107e744c738ea235efaf
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 22. april 2013 #2 Skrevet 22. april 2013 Du har glemt å nevne typen din sin reaksjon på din venninne Har han kommentert noe?
CAND Skrevet 22. april 2013 #3 Skrevet 22. april 2013 Har du spurt kjæresten din om han har merket at hun oppfører seg litt rart? Uansett: Hvis dere har kjent hverandre hele livet, synes jeg virkelig du bare skal fortelle henne hva du føler. Det er ikke godt å gå å føle på sånne ting. En fjør kan bli til 10 høns, eller man kan gå å ha det vondt lenge. Det skal du jo ikke. Jeg ville bare pratet med henne, om det var min venninne. Det å være ærlig om følelsene sine, og da mener jeg helt 100% dønn ærlig, er det mest respektfulle man kan gjøre ovenfor sine nærmeste, i min mening. Lykke til! Krysser fingrene:)
mamma_til_gutt Skrevet 22. april 2013 #4 Skrevet 22. april 2013 Jeg hadde tolket det som at det er superhyggelig å reise på tur med dere, og at det faktisk er sånn at hennes beste venninne (som hun åpenbart liker) heldigvis har funnet en partner hun trives med.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #5 Skrevet 22. april 2013 Ja, jeg har spurt han om hva han mener om disse oppmerksomhetssyke fiskekommentarene hennes. Og han har ikke reagert negativt på det, men at han har skjønt at hun fisker etter komplimenter. Og at det nok skyldes fordi typen hennes ikke gir henne det. HI Anonym poster: 7fd4a4ac1fa7107e744c738ea235efaf
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #6 Skrevet 22. april 2013 Takk for svar dere. Jeg har også tenkt litt sånn som dere gjør, at hun sikkert synes typen min er grei ol. Men så tenker jeg litt motsatt. Hva om JEG gjorde det samme mot hennes type? Det kunne jeg faktisk aldri fått meg til. Blir bare latterlig, og er ikke meg i det hele tatt. Det er som om hun prøver å bevise noe, og det blir liksom på en feil måte hvis dere skjønner..... HI Anonym poster: 7fd4a4ac1fa7107e744c738ea235efaf
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 Neste gang hun sier noe slikt til mannen din sier du i en spøkfull tone "Nå må du slutte å fiske sånn etter komplimenter" så ler du det hele litt bort. Ellers ville jeg nok spurt henne når jeg var alene med henne om hun virkelig mener at hun kommer bedre overens med min mann en meg. Jeg syntes det er en merkelig ting å si jeg da spesielt rett foran personen det gjelder. Selv ville jeg nok svart at det er hyggelig for jeg kommer så godt overens med begge eller noe slikt til et sånt spørsmål Anonym poster: 1ca95ad3759c63b79f2eb3a0ffcb6da5
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 22. april 2013 #8 Skrevet 22. april 2013 Neste gang hun sier noe slikt til mannen din sier du i en spøkfull tone "Nå må du slutte å fiske sånn etter komplimenter" så ler du det hele litt bort. Ellers ville jeg nok spurt henne når jeg var alene med henne om hun virkelig mener at hun kommer bedre overens med min mann en meg. Jeg syntes det er en merkelig ting å si jeg da spesielt rett foran personen det gjelder. Selv ville jeg nok svart at det er hyggelig for jeg kommer så godt overens med begge eller noe slikt til et sånt spørsmål Anonym poster: 1ca95ad3759c63b79f2eb3a0ffcb6da5 Signerer denne! Gjør det Hvis du er ukomfortabel med det, så sier du noe. Jeg hadde en venninne som holdt på med min type, på lignende vis, og jeg sa ifra. Hun unnskyldte seg, og stoppet heldigvis. Enkelte trenger å fiske etter komplimenter mer enn andre, men det betyr ikke at de skal få lov til enhver tid
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 22. april 2013 #9 Skrevet 22. april 2013 Jeg synes det er direkte frekt og vitner om lite respekt for venninnen sin. Dersom man vil få komplimenter, så må det jo komme naturlig. Ikke fiske etter dem. Det blir jo bare pinlig!
Kjærepære Skrevet 22. april 2013 #10 Skrevet 22. april 2013 Kanskje hun føler seg usikker på seg selv og ikke får oppmerksomhet og bekreftelse fra sin egen type? Er jo merkelig å si slike ting. SIden hun faktisk er din beste venninne, så burde det jo være greit å kunne ta det opp med henne.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2013 #11 Skrevet 22. april 2013 Kanskje hun føler seg usikker på seg selv og ikke får oppmerksomhet og bekreftelse fra sin egen type? Er jo merkelig å si slike ting. SIden hun faktisk er din beste venninne, så burde det jo være greit å kunne ta det opp med henne. Ja, det tror jeg og kjæresten min også. Men det er likevel kleint å si sånt syns jeg. Jeg kan jo ta det opp, sikkert det greieste det. Godt å høre at andre også synes det er litt rart... HI Anonym poster: 7fd4a4ac1fa7107e744c738ea235efaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå