Gå til innhold

Hvor mange dager trenger man i dyreparken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker vi utenom badelandet.

Vi reiser med to barn, 5 år og 12 år.

Største er for stor til Sabeltann og det området, minste er litt opptatt av alt, men det blir jo mye tråkking og gåing.

Nå sitter jeg her og diskuterer med mannen og han mener det holder med en og en halv dag, mens jeg mener vi trenger 2 og en halv dag.

Vi får ikke to eller tre fulle dager, siden vi drar videre til neste stopp når ettermiddagen kommer.

Anonym poster: b954b02d600043a4ad31caf01b137d32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde 2 fulle dager og syns det var ganske så greit. Første dagen var mer en sånn kartlegge området ting. Vi tittet mest på dyrene og slikt, fant ut når matingen var sånn at vi var forberedt neste dag og fikk sett ulvene og gaupene etc. Andre dagen var også mer aktivitetsfylt.

Vi hadde da med oss to jenter på 10 og 5 år. :)

Skrevet

Da hadde jeg tatt 2.5 dager. Det er jo så mye og se! Men de må like dyr da...

Anonym poster: 237c49ae4f5100670e0e7db364199fb1

Skrevet

Dere kan bruke 15 dager med nye og gøye ting hele tiden, hvis de liker dyr og klatrestativer/jungelsti i tillegg til fritidsparkdelen, men dere kan få mye ut av 1,5 dag også med god planlegging. I så fall vil jeg anbefale å gå gjennom kartet med ungene før ferien å bli enige om en plan. Den må være litt fleksibel utenom det som har faste tider, men en tettpakket plan vil og kunne fungere som en skattejakt der de er med på å lese kart og se hva de skal neste gang. Hvis dere er redde for at ungene synes det de holder på med er så gøy at de ikke vil gå videre er det enda viktigere at de er med på planen, og kan gjerne ha med en lapp de kan sette klistermerke på for hver aktivitet de blir ferdige med. I en slik plan vil jeg også si at du og mannen din må kunne ønske dere noe, ikke bare gjøre ting for ungene. De har godt av å ta slike hensyn, og ting de ikke selv tenkte på var morsomt kan bli stas likevel. Det går også an å dele seg en kort periode, at mannen din tar tømmerrenna en gang til mens du og han yngste ser en Sabeltannforestilling e.l. Den er kort, men nær og gøy, og til oppsatte tider.

Dette ble et lenger svar enn jeg hadde tenkt :) men kos dere (og beregn køståing ved de store aktivitetene hvis det er fint vær i fellesferien)

Anonym poster: 92f5bd305b5de7232f82f414866ff041

Skrevet

Vi brukte bare en hel dag og syns det holdt. Var der fra det åpnet og til ut på ettermiddagen.

Anonym poster: bf750e98728ac45a74c8e28af3d1afa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...