Gå til innhold

gale unger i barnehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sies at jeg er i underskudd på søvn og ikke orker så mye mas om dagen.

Men hvertfall, når jeg henter i barnehagen springer det unger overalt. De hyler og skriker, sykler rundt beina mine, står i veien uansett hvor jeg går. Osv osv

når jeg kom å henta nå kom det to stykker løpende mot meg, han ene med saks fordi han skal skjære ut babyen av magen, den andre hyler når hun prater, og vil være med oss hjem. Jeg sier det ikke passer, og får en haug spørsmål om hvorfor. Kommer flere til som lurer på hvorfor, mens jeg prøver å forhindre saks i magen, mens hyleungen ikke gir seg.... Min unge derimot har gått fordi han ikke orker sånt styr, så da står jeg der da, med 6 unger som hyler og skriker

Og da går det opp for meg hvorfor jeg ikke jobber i barnehagen!!!! Er det bare meg eller er dette helt normalt?

Anonym poster: ba292d2637f1892efaf3646f14ba71d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det av og til, har bare lyst å si de skal holde kjeft og be de holde seg unna (men det gjør du selvfølgelig ikke).

Du har nr 2 i magen? Har du hørt uttrykket en er en og to er som ti? Hehe, kanskje du ikke vil jobbe i barnehage, men etterhvert når du har fått nr 2 vil det kanskje føles slik du beskriver i blant... hjemme.. ;)

Anonym poster: 0d8226035d8e53ec6e16b9afec42c68f

Skrevet

Sånn er det av og til, har bare lyst å si de skal holde kjeft og be de holde seg unna (men det gjør du selvfølgelig ikke).

Du har nr 2 i magen? Har du hørt uttrykket en er en og to er som ti? Hehe, kanskje du ikke vil jobbe i barnehage, men etterhvert når du har fått nr 2 vil det kanskje føles slik du beskriver i blant... hjemme.. ;)

Nei, det er nr 3 ;) men det er mine,og de kan snakkes til ;)

Skrevet

....og kanskje eeeenda mer underskudd på søvn og eeenda kortere lunte når nr 2 er ute. Jada, jeg gnir det inn - sorry, bare måtte, been there done that ;)

Skrevet

I alle dager!! Hvor er personalet da???

Slikt hadde jeg ikke akseptert. Spesielt det med å springe rundt med saks og på toppen av det hele virkelig vil kutte noen er jo helt vilt!

I barnehagen her går faktisk både levering og henting rolig for seg enda det er en søskenbarnehage med barn i alle aldere på avdelingen :-)

Skrevet

Ok, i en viss alder kan de vel snakkes til, men unger har ulik personlighet, ulik grad av "trass", og en vet aldri om en får kolikkunge heller. ;)

Skrevet

Snerr til dem at du spiiiiiiiser små barn til frokost mens du flekker tenner.

Å nei du, dette er bare forsmak på hvordan det blir når du kommer for å hente eller levere og har ned deg babyen.

Da kommer de og skal kose og pille hele gjengen.

Skrevet

Jeg hadde antakeligvis tatt tak i personalet hvis en unge kom løpende med saks og skulle skjære i meg :P

Skrevet

I alle dager!! Hvor er personalet da???

Slikt hadde jeg ikke akseptert. Spesielt det med å springe rundt med saks og på toppen av det hele virkelig vil kutte noen er jo helt vilt!

I barnehagen her går faktisk både levering og henting rolig for seg enda det er en søskenbarnehage med barn i alle aldere på avdelingen :-)

De står å ser på! Aldri noensinne har de sagt noe ala "ikke mas" eller noe. Neida, de oppmuntret hun som hylte høyest til å fortelle hva de hadde gjort idag. Kan høre det fra mitt barn egentlig...

Han med saksen har en diagnose av et slag. ..

Skrevet

Snerr til dem at du spiiiiiiiser små barn til frokost mens du flekker tenner.

Å nei du, dette er bare forsmak på hvordan det blir når du kommer for å hente eller levere og har ned deg babyen.

Da kommer de og skal kose og pille hele gjengen.

Flaks at det ikke skjer, for da starter minsten på skolen. Ja, de er 6 år. ..

Skrevet

Ok, i en viss alder kan de vel snakkes til, men unger har ulik personlighet, ulik grad av "trass", og en vet aldri om en får kolikkunge heller. ;)

Så fordi jeg kan ende opp med en baby med kolikk, så må jeg finne meg i at barna i barnehagen hyler og skriker, og skal skjære opp magen min med saks? Artig tanke

Skrevet

Dette er ikke normalt! Ellers heier jeg på Hybelkaninas forslag. Det er effektivt og bra å skremme ekle unger :) Jeg gjør det støtt og stadig.

Skrevet

....og kanskje eeeenda mer underskudd på søvn og eeenda kortere lunte når nr 2 er ute. Jada, jeg gnir det inn - sorry, bare måtte, been there done that ;)

Dette er nr 3. Har hatt kolikkbarn før. Stor forskjell på mine og andres unger!

Skrevet

Dette er nr 3. Har hatt kolikkbarn før. Stor forskjell på mine og andres unger!

;)

Skrevet

Jeg både jobber som vikar i barnehage og har to barn i bhg og nei, aldri vært borti noe sånt :P

Anonym poster: 5811409b9b6989a17f9123cd32cb3ec5

Skrevet

Jeg både jobber som vikar i barnehage og har to barn i bhg og nei, aldri vært borti noe sånt :P

Anonym poster: 5811409b9b6989a17f9123cd32cb3ec5

Nei...ikke jeg heller, før denne barnehagen. Og hadde jeg jobbet der ville jeg antageligvis snakket til ungene. Mulig jeg er sær, men når jeg henter vil sønnen min gjerne snakke om hva han har gjort. Da orker jeg ikke andre unger som står å skriker meg i øre. Setter jeg meg ned klatrer de på meg og skal liksom dytte meg ned. Deilig det med bekkenløsning. ..

Får holde ut, snart sommer :)

Skrevet

Her hadde jeg nok bedt personalet om å ta seg av de andre ungene, det er tross alt det de får betalt for...

Har selv hatt ungene i en bhg der personalet stort sett sto med kaffekoppene sine og snakket sammen hele utetiden. Var veldig misfornøyd, og byttet barnehage. I ettertid vet jeg at barneskolene har slitt med flere av barna fra denne bhg, grunnet manglende respekt for voksne. Hadde jeg vært deg, ville jeg valgt en ny bhg til nestemann!

Skrevet

da en drittunge spente bein p barnet mitt når han løp mot meg, kjeftet jeg på ungen jeg. rett foran barnhage personale.

hadde gjort det med den ungen med saks også. ikke noe problem. Kanskje jeg hadde kjeftet litt på barnehage personale også.

Anonym poster: 06d935e97cfd17b4bead17ad027eb6b5

Skrevet

Her hadde jeg nok bedt personalet om å ta seg av de andre ungene, det er tross alt det de får betalt for...

Har selv hatt ungene i en bhg der personalet stort sett sto med kaffekoppene sine og snakket sammen hele utetiden. Var veldig misfornøyd, og byttet barnehage. I ettertid vet jeg at barneskolene har slitt med flere av barna fra denne bhg, grunnet manglende respekt for voksne. Hadde jeg vært deg, ville jeg valgt en ny bhg til nestemann!

Ja. Akkurat de ungene kan nok bli litt av en håndfull. Blir overhodet ikke dennebarnehagen til neste nei. Da går jeg heller hjemme uten lønn

Skrevet

Slikt har jeg aldri opplevd når jeg har hentet de to barna mine, hun ene har gått i to barnehager og hun andre i tre.

Nesten det enest jeg opplevd er at det hver gang er ett hylekor når jeg kommer :mamman til xx har kommet. Xx skal hjem!

Slipper å finne ungen, for hele barnehagen får frivillig eller ufrivillig vite at jeg har kommet. Er de ute så henger det alltid en drøss med unger på gjerdet. Der de "kule" henger, så må brøyte seg litt plass, men de er rolige uten om når alarmen går, når en blir hentet altså.

Anonym poster: 3527b959be9c2fe1fd92a7a15c35c7db

Skrevet

At en unge kommer løpende med saks og skal kutte opp magen din er overhodet ikke greit og akseptabelt, diagnose eller ikke.mdet er jo farlig å løpe rundt med saks, både for ham (?) selv og andre barn, og tydeligvis ikke trygt for andre heller. Hadde det vært meg, hadde jeg tatt personalet fatt der og da og fortalt dem akkurat hva jeg mente. Og hva de burde gjort. Passe bedre på saksene for eksempel.

At det står barn i veien for deg er vel ikke så merkelig. Det er jo en barnehage, det er mange barn der, og det er vel ikke meningen at alle ungene skal sprette unna og stå på geledd inn mot veggen eller noe hver gang det kommer en voksen som skal hente noen? Gå rundt dem eller be dem flytte seg. På en vennlig måte.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

En unge med sk som utaler seg på den måten.

Uten at de ansatte griper inn vet ikke om jeg hadde turt å ha barn i bhg hvis det var normalt.

Skrevet

At en unge kommer løpende med saks og skal kutte opp magen din er overhodet ikke greit og akseptabelt, diagnose eller ikke.mdet er jo farlig å løpe rundt med saks, både for ham (?) selv og andre barn, og tydeligvis ikke trygt for andre heller. Hadde det vært meg, hadde jeg tatt personalet fatt der og da og fortalt dem akkurat hva jeg mente. Og hva de burde gjort. Passe bedre på saksene for eksempel.

At det står barn i veien for deg er vel ikke så merkelig. Det er jo en barnehage, det er mange barn der, og det er vel ikke meningen at alle ungene skal sprette unna og stå på geledd inn mot veggen eller noe hver gang det kommer en voksen som skal hente noen? Gå rundt dem eller be dem flytte seg. På en vennlig måte.

Jeg forsøkte å ta den fra han, men han viftet så fælt med den at jeg var redd han skulle stikke meg. Spurte de om de fikk lov, og da tok hun andre som også hadde saks med seg han inn igjen

Joda,det er barnehage og mange barn, men jeg har mer enn én gang fått en unge på sykkel rett i beina fordi de ikke ser seg for, og innen jeg har klart å "gå rundt" så kommer det en til. SlalOm gange og bekkenløsning er ikke så lett, sånn rent fysisk :)

Skrevet

Men kjære vene, hvorfor TA personalet. :-) Det er da bare å snakke til ungene. Saksa må man si ifra til personalet om, kansje dem ikke har sett det. Ellers må jo foreldre klare å sette grenser for hva dem aksepterer av ungene. Noen foreldre leker sandkassa med alle barna før de går, andre ville nok helst at sitt barn sto klar i porten med referat fra podens dag. Og da er det ikke personalets plikt å finne ut hva akkurat du syns er best.

Og dem tåler å bli snakket til altså!!

Bare gjør det tydelig nok. Og ikke "hugg hode" av dem. (Selv om man kan få lyst, he, he.) :-)

Skrevet

Men kjære vene, hvorfor TA personalet. :-) Det er da bare å snakke til ungene. Saksa må man si ifra til personalet om, kansje dem ikke har sett det. Ellers må jo foreldre klare å sette grenser for hva dem aksepterer av ungene. Noen foreldre leker sandkassa med alle barna før de går, andre ville nok helst at sitt barn sto klar i porten med referat fra podens dag. Og da er det ikke personalets plikt å finne ut hva akkurat du syns er best.

Og dem tåler å bli snakket til altså!!

Bare gjør det tydelig nok. Og ikke "hugg hode" av dem. (Selv om man kan få lyst, he, he.) :-)

Skal ikke ta noen ;) det er en diger barnehage, referat får jeg sjeldent da det ofte er mangel på personalet der i det store og hele. Men har tatt opp dette med de mange ganger, men de er ikke så villige til å lytte. Har god tid jeg, og kunne lekt med de om det var mulig. Men unger som hyler når de prater, de får jeg mark av. Beklager :) og jeg vet at disse ungene får gjøre det med foreldrene og. De får liksom aldri beskjed om å dempe seg. Han med saksa har vi hatt hjemme mange ganger, og han er den eneste som står på bordet og kaster mat, he he. Hun som hyler hylte like ille hjemme hos oss, og når hun ble henta.

Er mer personalets mangel på reaksjon som plager meg. Ungene kan jo ikke noe for det når de ikke har fått beskjed om annet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...