Gå til innhold

Bæretøy etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det upraktisk med bæretøy etter keisersnitt? Vil babyen "gnu" på såret da? Evt noe spesielt bæretøy en burde kjøpe til nyfødtperioden etter keisersnitt?

Anonym poster: 8379ae0a01835e4e26580e94ebf6ddd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv bæresjal, eller slynge. De vil ikke gnu på sårene.

Anonym poster: ea637369c7707e67fbf4717c0cd8c444

Skrevet

har ergoselen, brukt den helt siden hun ble født, merkert ikke at det va en plage for keisersnittet nei.

Skrevet

Jeg brukte bæresele etter ks, null problem. Men nå skal man jo ikke bruke (den type) bæretøy når babyen er helt fersk heller, så.. og ikke bære mer enn nødvendig den første tiden etter ks. Såret grodde temmelig kjapt så verken bukser eller bæretøy irriterte. Jeg ville uansett ventet 6 uker både pga da er babyen litt sterkere, og såret skal gro. Man får jo ikke løfte tungt eller anstrenge seg mer enn nødvendig de første 6 ukene etter ks.

Skrevet

Nå har jeg ikke brukt bæretøy før etter noen uker, men har ikke merket verken manduca eller bæresjalet på snittet.

Jeg har brukt "plaster" en stund ekstra da. Syns det har hindret gnaging fra bukser ol.

Regner med å bruke sjal de første ukene denne gangen, og så ergo eller manduca når frøkna blir litt større.

Skrevet

Går fint. Babyen er jo da så liten at den kan plasseres langt høyere oppe på kroppen enn snittsåret er.

Jeg kommer til å bruke Caboo/Close Baby Carrier og mei tai til å begynne med etter snitt denne gangen.

Anonym poster: 19b7ed4acd860354d6857fe448ba985b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...